Temat: Auta elektryczne i ogólnie powszechna elektryfikacja

  1. #4021
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2021
    Auto
    Były 159-ki
    Postów
    1,423

    Domyślnie

    O sprawie poinformowała agencja Reutera. Według informacji, do których dotarli dziennikarze, amerykański producent już około dekady temu stworzył specjalne oprogramowanie do szacowania zasięgu. Dzięki odpowiednim algorytmom miało ono znacząco zawyżać rzeczywiste wskazania dotyczące odległości, jaką mógłby przebyć modele marki na pełnej baterii.


    południowokoreański regulator antymonopolowy jako pierwszy przyjrzał się kwestii zawyżanych zasięgów w samochodach amerykańskiej marki. Według przeprowadzonych przez koreańskich urzędników badań - w niektórych przypadkach, możliwy do przejechania zasięg samochodów Tesla, okazywał się mniejszy o nawet 50 proc. względem reklamowanych wartości.

    Czytaj więcej na https://motoryzacja.interia.pl/wiado...ampaign=chrome
    Ostatnio edytowane przez Machaju ; 28-07-2023 o 22:07

  2. #4022
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Peugeot 508 II / Peugeot 308 T9
    Postów
    2,645

    Domyślnie

    Cytat Napisał AdiCarrion Zobacz post
    "....W porównaniu z benzyną spaliny samochodów na gaz zawierają od 10 do 15 proc. mniej dwutlenku węgla, o 20 proc. mniej tlenku węgla ...."
    Zapomniano dodać tylko,że palą jakieś 15-20 % lwiecej lpg niż benzyny, więc i tak wyjdzie na to samo.





    .tak, wiem-uprościłem to , bo pominąłem weglowodory, ale nie mogłem się powstrzymać
    Ze spalenia 1 litra LPG powstaje ok. 1.6kg CO2. Z 1 litra benzyny - ok. 2.3kg CO2.
    Teraz odpowiedz sobie na pytanie, czy na pewno zapomniano uwzględnić, że silnik zasilany LPG spala go więcej?



    Wysłane z mojego M2007J3SY przy użyciu Tapatalka

  3. #4023
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,467

    Domyślnie

    Cytat Napisał Machaju Zobacz post
    O sprawie poinformowała agencja Reutera. Według informacji, do których dotarli dziennikarze, amerykański producent już około dekady temu stworzył specjalne oprogramowanie do szacowania zasięgu. Dzięki odpowiednim algorytmom miało ono znacząco zawyżać rzeczywiste wskazania dotyczące odległości, jaką mógłby przebyć modele marki na pełnej baterii.


    południowokoreański regulator antymonopolowy jako pierwszy przyjrzał się kwestii zawyżanych zasięgów w samochodach amerykańskiej marki. Według przeprowadzonych przez koreańskich urzędników badań - w niektórych przypadkach, możliwy do przejechania zasięg samochodów Tesla, okazywał się mniejszy o nawet 50 proc. względem reklamowanych wartości.

    Czytaj więcej na https://motoryzacja.interia.pl/wiado...ampaign=chrome
    O? Kogoś interesują zasięgi? Co to w ogóle za nieistotny parametr. Jakieś randomy się czepiają . Inne stowarzyszone w SAE randomy w kwietniu b.r. raportowaly poza Tesla, 20 innych marek oszukujących w deklarowanych zasięgach.
    A pelikany łykają.

    Ten statek z 500 elektrykami coś długo się pali.
    Spalinowe transporty też tak długo się paliły?

  4. #4024
    Użytkownik Znawca Avatar Żuczek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta MA170 KM
    Postów
    1,883

    Domyślnie

    W czerwcu doszło do historycznego wydarzenia - pojazdy elektryczne w EU wyprzedziły w sprzedaży diesle, przekraczając 15 % sprzedanych samochodów. Dla porównania w 2022 roku było to 12.1 % a w 2021r. jedyne 9.1%.
    Na pocieszenie miłośników wdychania nox-ów i cząstek stałych dodam, że w naszym pięknym kraju diesle dalej mają się dobrze a sprzedaż elektryków to raptem 3.6 % całej sprzedaży

  5. #4025
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar yaniq
    Dołączył
    08 2021
    Auto
    Alfa Romeo 159 1,9 JTS
    Postów
    837

    Domyślnie

    Przypominam o badaniu NCAP Green, które wyraźnie wskazuje, że emisyjność elektryków, badana od pozyskania surowców, do ich utylizacji, metodą, którą utylizuje się około 5% "złomowanych" ogniw elektrycznych, bo trzeba do tego "biznesu" dopłacać, nie jest jakoś znacząco niższa od spalinowców, mało tego, kategorię zapotrzebowania na energię, wygrała Skoda z 2 litrowym dieslem, a nikt nie wziąl pod uwagę tego, co zostaje po ugaszeniu płonącego eletryka, w postaci hektolitrów skażonej wody, której uzdatnianie, to kolejne potężne koszty, zapotrzebowanie na energię oraz emisja CO2 - przypomnę również, że Świat przeżywa katastrofę niedoboru wody, a więc to ma znaczenie, czy w procesie gaszenia pożaru zużyjemy 3 czy 30 tysięcy litrów wody, tyle tylko, że dowiadujemy się o tym dopiero teraz, czyli "po szkodzie".

  6. #4026
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Krzyk
    Dołączył
    08 2021
    Auto
    Alfa Romeo Stelvio MY21 200KM
    Postów
    480

    Domyślnie

    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    W czerwcu doszło do historycznego wydarzenia - pojazdy elektryczne w EU wyprzedziły w sprzedaży diesle, przekraczając 15 % sprzedanych samochodów. Dla porównania w 2022 roku było to 12.1 % a w 2021r. jedyne 9.1%.
    Na pocieszenie miłośników wdychania nox-ów i cząstek stałych dodam, że w naszym pięknym kraju diesle dalej mają się dobrze a sprzedaż elektryków to raptem 3.6 % całej sprzedaży
    Już to raz wklejałeś. Daruj sobie propagandę, choć rozumiem, że tworzysz ją na pocieszenie miłośników "zasięgów połowicznych". Dawać się tak robić bez mydła to tylko elektromasochiści potrafią. Trudno dalej dyskutować z Wami - wszystko zostało powiedziane i napisane. Wszelkie dane posiadacie. Teraz dysonans poznawczy i potem juź z górki.
    Nie chcę Tesli nawet jeśli będzie w rosso i z busso.

  7. #4027
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2016
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    Byłą 156 TS, GT 1.9 z wiruskiem :),jest 166 3.0 FL
    Postów
    844

    Domyślnie

    Cytat Napisał FXX Zobacz post
    Ze spalenia 1 litra LPG powstaje ok. 1.6kg CO2. Z 1 litra benzyny - ok. 2.3kg CO2.
    I tu mamy zagwozdkę, bo jakbyś nie liczył to 2.3kg minus 10-15 % za nic nie da nam wyniku 1.6 kg.
    Znaczy oczywistą sprawą jest,że w którymś ze żródeł jest błąd, kwestia w którym.
    Ale tutaj cały na biało wkracza następny artykuł :

    https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci...6rg814#slajd-1


    według , którego porównanie emisji obydwu paliw sięga lat 90, kiedy silniki spalinowe miały wyższą emisję i jeżdziły na benzynie ołowiowej, natomiast w chwili obecnej to porównanie wygląda już nieco inaczej.
    Do tego przy "Januszowaniu" czyli ustawieniu mieszanki na niższe spalanie mamy ekstremalną emisję tlenków azotu.
    I przyznam Ci się szczerze,że w tym momencie przy tylu skrajnych opiniach całkowicie zgłupiałem

  8. #4028
    Użytkownik Fachowiec Avatar Kurynio
    Dołączył
    01 2019
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Stelvio Q, wcześniej Stelvio 2.0 280
    Postów
    2,622

    Domyślnie

    Cytat Napisał IRC Zobacz post
    Powiedz lepiej, dlaczego tak długo trwa to gaszenie - chociaż strażacy mają niby wiedzieć jak gasić?
    Bo to randomy. Proste

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Machaju Zobacz post
    Według przeprowadzonych przez koreańskich urzędników badań - w niektórych przypadkach, możliwy do przejechania zasięg samochodów Tesla, okazywał się mniejszy o nawet 50 proc. względem reklamowanych wartości.
    Przecież już zostało udowodnione naukowo, że zasięg nikogo nie interesuje. Po co to dochodzenie?

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał yaniq Zobacz post
    Przypominam o badaniu NCAP Green, które wyraźnie wskazuje, że emisyjność elektryków, badana od pozyskania surowców, do ich utylizacji, metodą, którą utylizuje się około 5% "złomowanych" ogniw elektrycznych, bo trzeba do tego "biznesu" dopłacać, nie jest jakoś znacząco niższa od spalinowców, mało tego, kategorię zapotrzebowania na energię, wygrała Skoda z 2 litrowym dieslem,
    Ale emisja wpadnie do innej tabelki, nie motoryzacja, tylko przemysł i już matka planeta czuje się lepiej i misiom polarnym jest chlodniej

  9. #4029
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,467

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krzyk Zobacz post
    ... pocieszenie miłośników "zasięgów połowicznych". ....
    Żeby połowicznych chociaż . Abarth 500e 100 mil przy zawrotnych 113km/h.
    . Za 200tys zł .
    .

  10. #4030
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2021
    Auto
    Były 159-ki
    Postów
    1,423

    Domyślnie

    Cytat Napisał AdiCarrion Zobacz post
    I tu mamy zagwozdkę, bo jakbyś nie liczył to 2.3kg minus 10-15 % za nic nie da nam wyniku 1.6 kg.
    Znaczy oczywistą sprawą jest,że w którymś ze żródeł jest błąd, kwestia w którym.
    Ale tutaj cały na biało wkracza następny artykuł :

    https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci...6rg814#slajd-1


    według , którego porównanie emisji obydwu paliw sięga lat 90, kiedy silniki spalinowe miały wyższą emisję i jeżdziły na benzynie ołowiowej, natomiast w chwili obecnej to porównanie wygląda już nieco inaczej.
    Do tego przy "Januszowaniu" czyli ustawieniu mieszanki na niższe spalanie mamy ekstremalną emisję tlenków azotu.
    I przyznam Ci się szczerze,że w tym momencie przy tylu skrajnych opiniach całkowicie zgłupiałem
    Przypadkiem problem nie jest w jednostkach miary? Porównujemy litry będące miarą objętości z wydzielaniem spalin w kilogramach? Może trzeba by poszukać w materiałach źródłowych i jeżeli zamiast litrów zmierzymy kilogramy paliwa i gazu to będzie się zgadać? (nie mam czasu teraz szukać źródeł, tak sobie tylko dywaguję)

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Kurynio Zobacz post
    Przecież już zostało udowodnione naukowo, że zasięg nikogo nie interesuje. Po co to dochodzenie?
    CICHO. Nie poruszaj tego tematu. To politycznie niepoprawne. Bo jak się okaże, że np. Tesla 3LR zamiast deklarowanych 600km z 82kWh baterii robi połowę, to wszystkie, ale absolutnie wszystkie obliczania ekonomii i ekologii pojazdów elektrycznych można wyrzucić do niszczarki. W tym te wszystkie porównania szkodliwości ICE i EV. A tego nikt nie chce (zwłaszcza w Brukseli).

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    Żeby połowicznych chociaż . Abarth 500e 100 mil przy zawrotnych 113km/h.
    . Za 200tys zł .
    Tyle potrafił Matiz 25 lat temu za 30tys zł (jak dobrze pamiętam tyle nowy kosztował).
    Ostatnio edytowane przez Machaju ; 29-07-2023 o 10:16

Podobne wątki

  1. Pozdrowienia dla Trójmiasta i alfaholików ogólnie!
    Utworzone przez indianinMat w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 06-02-2018, 23:25
  2. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 22-04-2013, 21:10
  3. [147] Opinie, ogólnie klika pytań
    Utworzone przez scudettokrk w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 11-04-2009, 20:52
  4. Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 11-01-2009, 21:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory