Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 19 z 19

Temat: Kilka problemów z Boxerem

  1. #11
    Dono
    Gość

    Domyślnie

    może opiszę problem jeszcze raz od początku. Pojechałem do mechanika po poradę. Ten mnie wysłał na stacje diagnostyczną żebym sprawdził zawieszenie. Tak też zrobiłem. Diagnosta stwierdził że mam wybitą tuleję w lewym wahaczu. A skoro był pewny usterki to postanowiłem sam wymienić cały wahacz. Po wymianie niestety dalej stukało. Pojechałem do niego drugi raz. Przetrzepał zawieszenie jeszcze raz, tylko że tym razem juz nie wiedział co to może stukać. Stwierdził że to nie zawieszenie. od tamtej pory prawie nie jeździłem alfą więc zbieżności jeszcze nie ustawiałem.

  2. #12
    Dono
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dono Zobacz post
    może opiszę problem jeszcze raz od początku. Pojechałem do mechanika po poradę. Ten mnie wysłał na stacje diagnostyczną żebym sprawdził zawieszenie. Tak też zrobiłem. Diagnosta stwierdził że mam wybitą tuleję w lewym wahaczu. A skoro był pewny usterki to postanowiłem sam wymienić cały wahacz. Po wymianie niestety dalej stukało. Pojechałem do niego drugi raz. Przetrzepał zawieszenie jeszcze raz, tylko że tym razem juz nie wiedział co to może stukać. Stwierdził że to nie zawieszenie. od tamtej pory prawie nie jeździłem alfą więc zbieżności jeszcze nie ustawiałem.
    Ok, problem rozwiązany. Dopiero trzeci mechanik wpadł na pomysł co to może być ;] Mianowicie przednia belka była niedokręcona i przez to były te stuki.

    Kolejne pytanko. Mam zamiar za jakis czas wykręcić wtryskiwacze żeby sprawdzić w jakim sa stanie, bo ostatnio bella zaczęła mi przerywać na niskich obrotach. Wyeliminowałem już przepustnice, silnik krokowy, świece , przewody. Pozostały mi do sprawdzenia jedynie wtryski i sonda lambda. Jakies podpowiedzi co to wykręcania wtrysków? Czy nic się nie stanie z kompem podczas wykręcania, nie poprzestawia się? Trzeba go będzie później resetować?

  3. #13
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar solaris2007
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Polska
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 1,9JTDM (150KM) 2005r.
    Postów
    331

    Domyślnie

    Wtryski sprawdza się w bardzo prosty sposób.
    Odkręcasz listwę dwie śrubki na klucz nr10.
    Dalej wyciągasz zawleczkę od wtryskiwacza i wyciągasz wtryskiwacz.Trzeba uważać żeby nie zgubić okrągłej uszczelki, która najprawdopodobniej zostanie w listwie.
    Teraz należy wziąć strzykawkę napełnić benzyną i wężykiem podłączyć do wtryskiwacza. Następnie za pomocą np, prostownika lub akumulatora podłączyć na moment zasilanie, jednocześnie lekko naciskając strzykawkę. W efekcie wtryskiwacz się otworzy i pojawi się mgiełka. Należy zwrócić uwagę czy z każdego wtryskiwacza paliwo wydobywa się przez każdy otworek jest ich bodajże 5 na wtryskiwacz oraz czy mgiełka jest w miarę równomierna tzn. czy nie zalewa( będzie widać odrazu)

    Przy składaniu najpierw wyjmij taką małą uszczelkę z listwy i nałóż na wtryskiwacz, a dopiero potem wkładaj wtryskiwacz w listwę( znacznie to ułatwia składanie)

    Czas sprawdzenia 4 wtryskiwaczy to jakieś pół godziny

  4. #14
    Dono
    Gość

    Domyślnie

    Witam.
    Dzis zakończyłem sukcesem naprawę alfy. Wymieniłem szczęki hamulcowe. Bębny po dobroci nie chciały zejść więc uzyłem persfazji w postaci młotka;]. Teraz już elegancko hamuje i bęben już mi sie nie grzeje. Co do przerywania na niskich obrotach. Powodem były świece. Wymieniłem na nowe. Do dziś miałem NGK BP6E, a zmieniłem na takie - BPR6E:
    http://www.e-ngk.pl/vline-swieca-isk...7822-p-17.html

    Jednak na stronie ngk widzę że zalecają trochę inny model , mianowicie - BP6ES
    http://www.ngkntk.pl/index.php?id=13...FA+ROMEO&m=145

    Reasumując
    miałem BP6E
    mam BPR6E
    zalecane BP6ES

    Czy mogę zostawic te świece czy raczej kupić dedykowane?

  5. #15
    Pingwin
    Gość

    Domyślnie

    może macie racje z tym abs. Ja mam abs i mam tarcze

  6. #16
    sSnajper99PC
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał solaris2007 Zobacz post
    Wtryski sprawdza się w bardzo prosty sposób.
    Odkręcasz listwę dwie śrubki na klucz nr10.
    Dalej wyciągasz zawleczkę od wtryskiwacza i wyciągasz wtryskiwacz.Trzeba uważać żeby nie zgubić okrągłej uszczelki, która najprawdopodobniej zostanie w listwie.
    Teraz należy wziąć strzykawkę napełnić benzyną i wężykiem podłączyć do wtryskiwacza. Następnie za pomocą np, prostownika lub akumulatora podłączyć na moment zasilanie, jednocześnie lekko naciskając strzykawkę. W efekcie wtryskiwacz się otworzy i pojawi się mgiełka. Należy zwrócić uwagę czy z każdego wtryskiwacza paliwo wydobywa się przez każdy otworek jest ich bodajże 5 na wtryskiwacz oraz czy mgiełka jest w miarę równomierna tzn. czy nie zalewa( będzie widać odrazu)

    Przy składaniu najpierw wyjmij taką małą uszczelkę z listwy i nałóż na wtryskiwacz, a dopiero potem wkładaj wtryskiwacz w listwę( znacznie to ułatwia składanie)

    Czas sprawdzenia 4 wtryskiwaczy to jakieś pół godziny
    NO i ja wlasnie tak zrobilem z wielkim bolem...(bo mam zalozona instalacje gazową i nie ma zbytnio miejsca...ale zmiecilem sie w godzinie...
    I jak sie okazalo.... nie mam jednej GUMY-USZCZELKI- NA JEDNYM Z WTRYSKIWACY!!..NIE CHODZI TUTAJ o te male po koncach tylko o tą DUZĄ NA SRODKU..ktora jeszcze dodatkowo uszczelnia wtrysk w bloku.... WIEC jesloi ktos tak owa ma gdzies na zbyciu to byl bym widzeczny za odpowiedz na "PW" lub gg 10303801.

    Ale idzmy dalej..
    Złozylem wszystko..(BEZ TEJ JEDNEJ GUMY..ale tak jak to bylo przed MOIM rozebraniem ) podpiolem aku. .... wkladam kluczyk do stacyjki...przekrecam na "MAR"...pompka podaje paliwo..niby wszystko ok..(bez odpalania tylko na ZAPLON) ... i slysze jak... cos gdzies leci... wyciagam kluczyk... lece do przodu ..zagladam na silnik...a on CALY ulany BENZYNA :O:O MOJE szczescie ze nic nie wy...buchlo....szybko zorlączam AKU. ...i patrze skad to sobie tak polecialo to Cenne paliwko... i sie okazuje ze...albo ja za slabo wcisnolem wtryskiwacze do listwy (SILNIK TYPU BOXER 1.4) I uszczelki nie doszły do konca..(ale wczesniej dokrecilem jak tylko moglem kluczem 10) i dlatego ten wyciek na wszystkich wtryskach...albo ja juz nie wiem co!!!( wszystkie kable i zlączki byly podlaczone prawidlowo))
    WIECIE co to sie moglo teraz stac??..piszcie.

    p.s. jak odlaczelem wtryski od listwy..to ulecialo mi troche paliwa..(tyle co w wezyku bylo jakas duza lyzka od zupy )...i czy moze jak to skladalem dostalo sie tam powietrze..i jak pompka ruszyla podajac paliwo pod swoim cisnieniem...wypychala to powietrze ktore tam bylo przez moze jakas szceline..a pozniej za tym polecialo paliwo?? czy to jakis inny powod??
    jutro rozbieram na nowo i jak bede skladal to sie brdzie wysile..i dopchne do konca na tych uszczelkach. )
    pozdrawiam i licze na trafne podpowiedzi co do tej sytuacji.

  7. #17
    Dono
    Gość

    Domyślnie kilka porad

    Witajcie.
    Chciałbym odświeżyć temat, gdyż pojawiło sie kilka nowych "problemów"

    1). Wymiana płynu w chłodnicy. Ja się za to zabrac? Który przewód najlepiej odkręcić i nim spuszczać płyn? Którym później odpowietrzać?. Jest jakiś odpowietrznik na nagrzewnicy?

    2). Przeciekające przednie boczne szyby. Obie szyby jednocześnie zaczęły mi przepuszczać za dużo wody. Gołym okiem widać że uszczelki które mają zbierać wodę nie dociskają do szyby. Próbowałem to trochę podregulować. Jak docisnę ją mocniej do szyby, to silniczek do zamykania nie wydala, bo są za duże opory. Czy można dostać w aso nowe uszczelki. Jeśli tak to jaki był by koszt? Bo używanych nie chce kupować bo jeszcze trafię na bardziej zużyte ;/

    3). Tylne klosze. Ostatnio zauważyłem że nie świeci mi lewe światło cofania. Otworzyłem klapę, zlokalizowałem śrubę od klosza i zacząłem odkręcać. Niestety kręci mi się w miejscu. Zauważyłem że jest ona wkręcana do jakiejś "gumy"?. Próbowałem lekko odgiąć prawy klosz, dosłownie ledwo co go odchyliłem to guma zaczęła pękać. Można kupić gdzieś te gumy, czy jest jakiś inny sposób zamontowania tych kloszy?

    Z góry dzięki za porady.
    Ostatnio edytowane przez Dono ; 23-10-2009 o 08:38

  8. #18
    Użytkownik Romeo Avatar as
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Zduńska Wola
    Auto
    AR 145 / 1994 1,4 BOXER
    Postów
    1,112

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dono Zobacz post
    ...
    1). Wymiana płynu w chłodnicy. Ja się za to zabrac? Który przewód najlepiej odkręcić i nim spuszczać płyn? Którym później odpowietrzać?. Jest jakiś odpowietrznik na nagrzewnicy?...
    Z tego co pamiętam o spuszczaniu płynu chłodniczego było trochę tutaj:

    http://www.forum.alfaholicy.org/145_...chlodnicy.html

    Odpowietrzać nic nie musisz tylko zaraz po wymianie pilnuj dobrze poziomu w zbiorniczku wyrównawczym.


    P.S. Wyszukiwarka Kolego chyba nie gryzie więc chyba warto czasami zaryzykować
    Ostatnio edytowane przez as ; 23-10-2009 o 10:00
    Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.

  9. #19
    Dono
    Gość

    Domyślnie

    Szukałem, zawsze szukam. I nawet znalazłem ten sam topic tylko że nie doczytałem go do końca bo stwierdziłem po pierwszych postach że nie na temat. A tu odpowiedź się kryła w kilku ostatnich postach.

Podobne wątki

  1. Kilka pytań, kilka problemów.
    Utworzone przez redek83 w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 06-11-2013, 14:18
  2. Kilka problemów i Kilka Pytań ALFA 147 1.6 TS
    Utworzone przez michasecp w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 19-02-2012, 20:48
  3. [155] kilka problemów
    Utworzone przez NERO2287 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 28-10-2010, 17:31
  4. [33] Kilka problemów
    Utworzone przez AlfiX w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 06-08-2010, 22:37
  5. Kilka problemów
    Utworzone przez Mumino w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 10-08-2009, 18:27

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory