Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 47

Temat: Opłacalność jazdy na gazie

  1. #31
    Użytkownik Romeo Avatar RogerIZ28
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Była piękna 156 1.8TS 2000r LPI
    Postów
    719

    Domyślnie

    Aaale ja się bzdur naczytałem, na dodatek od jakichś a'la 'moherów’, którzy nie mieli z tym nigdy do czynienia. Ich gadka przypominać może babki powtarzające w kółko 'za komuny wszystko było lepsze' wszystko, co poszło do przodu jest życi.

    Gaz szkodzi - oczywiście, właśnie dlatego że szkodzi, mój silnik spalił AŻ około 2l oleju przez ostatnie 14tyś km, specjalnie byłem sprawdzić ile zostało w bańce 4l kupionej po wymianie na dolewki. Co daje zabójcze i niepełne 150ml/1000km - pochwalcie się Ci 'nie trujący' silnika ile wam zjada? czyżby + jedno zero na końcu?
    dodam że silnik jeździ na LPG od nowości... i na co dzień kręci się wysoko... No ale wy pewnie uważacie 'mo polic nawet i 3l oleju na 100km, bo to oznaczo ze mie stac na to, przejezdzom 300km w miesiacu, ale MIE STAC!'

    Dlatego że mam zajechany silnik na LPG moje 1.8TS, z testu wykonanym na AlfaDiagu (jest w temacie o AD) wyszło, że przyspiesza od 0-100km/h w AŻ o trochę ponad 1 sekundę!! gorzej niż wg danych producenta, nie wspominając że opony są obecnie 225mm szer!, w bagażniku dodatkowy balast w postaci pełnej, dość sporej butli – 60l, sporego suba itp (spokojnie razem z 80kg), a pora roku, nie najlepsza dla przyczepności, no i oczywiście to czego nikt nie pokona - straty na reakcję człowieka na zmianę biegów. a mimo to tak rewelacyjny wynik, trochę ponad 1 SEKUNDA gorzej ?? a nawet nie próbowałem jeszcze poprawić mojej reakcji w celu zbicia tej sekundy – ale w sumie po co… przecież LPG NISZCZY SILNIK!

    Słyszałem też o 50zł miesięcznie na paliwo - jaka twarda zasada "50zł i nic więcej, nic mniej" jak by to paliwo razem z płynącym czasem parowało czy co? jak ktoś będzie odpalał auto co 3godz (aż się całkiem wychłodzi), 8x w ciągu doby (nie śpiąc) to ok, pewnie tak się zdarzy na starszych instalacjach. Może ktoś ma nałóg kręcenia kluczykiem…

    U mnie 50zł starcza mi na jakieś 3, 4 miesiące, czemu? bo brak reduktora powoduje że gaz pracuje już po 55sekundach, łatwo przeliczyć że pierwsze 55s jazdy to będzie góra (juz z przesadą) ze średnią prędkością 30km/h (wyjazd z parkingu itp), więc przejadę przez ten czas z 400m, (za 50zł kupię teraz ok 12,8l PB, na czym moim 1.8TS zrobię spokojnie 120km - 120km/400m da mi ok 300 takich cykli!!! - 300 razy musiał bym w miesiącu odpalać auto, - na dodatek po całkowitym wychłodzeniu!!, bo jak będzie jeszcze choc trochę ciepławe to od razu komp włącza gaz). Tak więc przeliczając na miesiąc nie przekraczam 15/20zł na PB

    a teraz obliczenia, każde 100km kosztuje więc 24zł, zamiast 40zł, ale wg niektórych wprawnych matematyków 24>40

    Co kolegi piszącego o gościu w SL - szkoda że miał więcej klasy od ciebie i twoich kolegów, bo miał zdecydowanie więcej powodów aby wyśmiać Ciebie, bo zapewne za kasę którą zaoszczędzi na lpg, pewnie raz na 2, 3 miesiące mógł by kupić sobie taką twoją Alfę...

    Aha a do tego że PSUJĘ sobię SILNIK gazem, mam większą moc (OJ JA NIEDOBRY!!!) przykładowy wykres:


    W związku z powyższym, jak widać LPG to paliwo dające większe możliwości - większe niż PB, niestety ze względu na mały popyt przez takich moherów, zaawansowane instalacje są drogie, a że są drogie to mały popyt. Ale i dobrze dobrana IV generacja świetnie zastąpi zasilanie PB, przy absolutnie minimalnej utracie mocy (nie jeden na benzynce więcej KM straci, tankując na tańszych stacjach)

    Ciekawe czy na forach o budownictwie też są tacy, którzy twierdzą 'dom grzoć ino wąglym, wągiel je dobry!, piec kaflowy to je to, jo je zamożny chop bo grzeja wąglem!!, poćta dupeńki do mie, co z tego ze grzeja ino przez pol zimy, grunt ze mom hajs na tyn wongiel , a debile niech kupują pompy ciepła, systemy solarne, domy pasywne itp'
    Ostatnio edytowane przez RogerIZ28 ; 24-10-2009 o 18:37

    diesel power http://je.pl/qeuy

  2. #32
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    Ja jak i pewnie liczne grono jeżdźących na LPG przyzna tobie rację. Ale co z tego skoro mnogość ludzi twierdzi, że gaz to do kuchenki tylko. A ja się śmieję z takich opini bo co zaoszczędzę to moje.
    Coś mi się przypomniało, ostatnio mialem okazje pobawić się przy Porshe Cayene i co LPG IV generacji miało, i jakoś mnie to nie zaskoczyło.
    GrzesiekK. co trzeba zrobić i za ile by mieć taki wariator do mojego silnika?

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  3. #33
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    cinas1980 wariator zapłonu produkuje firma AC, producent STAGa, szukaj na ich stronie informacji o wariatorze LPG TAP-01 lub 02. Koszt wariatora to ok. 200zł. Warunek jest jeden ale w Alfie to nie problem, auto musi posiadac czujnik spalania stukowego i musisz miec podglad w jego dzialanie i wtedy mozesz pobawic sie z mapa zapłonu.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  4. #34
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    GrzesiekK. właśnie poczytałem troszkę ale nasuwa mi się jedna konkluzja - czy jest sens zakładania tego skoro polecane jest to do CNG? dodam tylko że LPG ma od 90-120 oktanów.

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  5. #35
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    Wariator nic nie da w silniku,który ma zamontowany czujnik spalania stukowego.Pytanie dlaczego?? Kto odpowie??
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  6. #36
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Przy dobrej jakości LPG widać różnice, można sporo poprawić elastyczność. Ale gmerania jest mase zeby dojśc do prawidłowych ustawień, jeśli ktoś tak jak ja ma wiedze i czas to sie oplaca pobawic, jesli mailby to robic komercyjny zaklad to nie bardzo widze sens.

    U mnie sprawa wyglada tak jak napialem ciut inaczej, mam kolektory z GTA ktore juz na dzien dobry spowodowaly wyrownanie krzywej momentu w dolnym zakresie, mozna na nich i w gornej partii troche zyskac ale moj sterownik seryjny PB nie jest tego w stanie zrobić z pewnej prostej sprawy, w gornym zakresie obciazen "idzie" na sztywnej mapie, bez korekt wyprzedzenia zapłonu i dawki paliwa wzgledem sondy lambda, w tej chwili wykorzystujac mozliwosci steronika LPG jak to sie mówi dolalem wiecej w gornej partii obciazen, ale do pelni szczescia pasuje troche wyprzadzic zaplon.

    ---------- Post dodany o godzinie 19:36 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 19:35 ----------

    Cytat Napisał piotriix Zobacz post
    Wariator nic nie da w silniku,który ma zamontowany czujnik spalania stukowego.Pytanie dlaczego?? Kto odpowie??
    Piotrze drogi, da ;] Nie w kazdym zakresie obrotow ale da, jedna sprawa aby nie przegiac i zeby KS sie nie odezwal, wtedy robota na marne bo ecu PB cofnie zapłon.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  7. #37
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    Grześ szczerze ale po co? Zmień wtryski na gta ewentualnie na wtryski od 3.l tej 238 km ze 164 albo podnieś ciut ciśnienie na pompie paliwowej i wszystko zrobi za ciebie ecu.A lpg dopasujesz do tego co będziesz miał.Z wariatorem jak sam wspomniałeś jest dużo zabawy a i bez gwarancji,że się uda.Pamiętaj ,że ecu w pewnych zakresach obrotów nie bierze sondy /ale to już wiesz/ ale to wcale nie znaczy,że nie koryguje na bierząco zapłonu/oczywiście ma ograniczenia/ Z tego co pamietam jest to ok 5 st plus minus.Osobiście wolałbym zamiast wariatora wydajniejsze wtryski na benzynie .Z ciekawości przy pełnym bucie na benzynie sonda Ci spada na np.ubogo czy już zaczyna próbkować?
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  8. #38
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Piotrku, wtrysków ruszać nie trzeba, co do sondy i jej pracy, przy pelnym bucie jesli by mi sonda wiała na ubogo to bym szybciej wywalil te kolektory niz je wlozylem, sprawa wyglada tak ze AFR ucieka na troche za ubogo ale jeszcze jest na akceptowalnym poziomie, sonda waskopasmowa nie daje mozliwosci zaobserwowac tego ale mam pod reka ludzi ktorzy maja sprzet Innovate i na szerokopasmowce dokladnie widac ze nalezaloby dolać ciut paliwa i poprawic zapłon i by pare KM wskoczyło. Wiec tak jak pisalem, aby na kolektorach od GTA zrobic to jak nalezy to remap sterownika PB, sam sobie nie poradzi, ma zbyt uposledzona sonde firmowo zapakowana aby sam sobie z tym poradzil, to nie nowe sterowniki wtrysku ktore maja sondy szerokopasmowe i pilnuja AFR w pelnym zakresie obciazen i moduluja cisnienie paliwa na listwie wtryskowej i sie swietnie same ucza, na naszym starym Boschu to nie możliwe, ale cóż swoje lata ta elektronika ma.
    Wracajac do wariatora gra warta świczki, mieszanka paliwowa LPG spala sie sporo dłuzej niz Pb, i warto to wykorzystac, głowny plus to poprawa elastyczności i obnizenie temperatury spalin co w przypadku osób z ciężką nogą bardzo wydłuża żywotność gniazd i zaworów.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  9. #39
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Koszalin
    Postów
    440

    Domyślnie

    GRZESIEK a ile pali ci ta twoja V-ka ? miasto trasa mieszany i jak jeździsz ?

  10. #40
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał FlaY Zobacz post
    GRZESIEK a ile pali ci ta twoja V-ka ? miasto trasa mieszany i jak jeździsz ?
    100% jazdy miasto 15-16PB - LPG 17-18,5l/100km - w ciagu tygodnia krotkie trasy, silnik niedogrzany, slamazara nie jestem, i zawsze za późno do pracy wychodzę wiec i podeptac dobrze trzeba zeby przed korkami zdążyć.

    W trasie wychodzi mi koło 10,5litra/100km LPG, jazda do 140km/h raczej rownym spokojnym tempem bez szarpania. Przy konkretnym dawaniu w palnik Warszawa-Lublin wyszło raz 13,5l/100km LPG - ale za takie coś to prawo jazdy od razu zabierają ;]
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

Podobne wątki

  1. strzały na gazie
    Utworzone przez dante w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post / autor: 04-10-2012, 20:48
  2. [155] strzały na gazie
    Utworzone przez dante w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 28-09-2012, 11:01
  3. gaśnie na gazie
    Utworzone przez agresor125 w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 29-02-2012, 20:29
  4. Szarpanie na gazie
    Utworzone przez HuskyDogs w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 03-02-2011, 17:55
  5. [166] wskazania ICS-u na gazie
    Utworzone przez Fidel 15 w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 09-12-2008, 00:02

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory