Ty mi powiedz Wesołych!
Ty mi powiedz Wesołych!
no to sprawdzaj 3,4,5.
Co do boostera - jesli masz piro odpięty, czyli jakby bez aku, a odpalisz, to szczerze nie wiem jak alternator się zachowa. jakies blisko 30 lat temu w dużym fiacie jak grzebałem jako jeszcze nastolatek, to zdarzyło się że klema była niezakręcona w ogóle coś na próbę odpaliłem ona spadła, to napięcie poleciało na max w górę (brak obciążenia aku) wybuchł obrotomierz i coś tam popaliło. Oczywiście tam był jakiś prymitywny regulator, tu jest bardziej zaawansowany, co nie zmienia faktu, że nie wiemy jak bez obciążenia taki alternator się zachowa. Obym się mylił ze swoimi negatywnymi spekulacjami.
Najbliżej w Będzinie masz Grzegorza Wiekierę - na FB szukaj works.pl - tunning/programowanie itp.
Tak poprosiłem o sprawdzenie tych punktów 3,4,5 .
Ustaliłem kiedy ten kluczyk przestał reagować. A więc na początku kluczyk normalnie działał. Przestał działać w momencie gdy został odpięty stary akumulator i podpięty nowy. Od tego czasu kluczyk nie reaguje...
Dziękuję za polecenie Grzegorza Wiekiery , już znalazłem jego firmę , tylko nigdzie nie widzę jego nr tel aby można było do niego zadzwonić.
Napisz do niego, pewnie odpisze jak będzie miał chwilkę. Może celowo nie podaje, ja przynajmniej tak robię bo nie miałbym życia i czasu na pracę/skupienie.
Witam, jesteśmy po diagnozie i wyszło , że problem z odpaleniem jest przez błąd pompy abs i należy wymienić pompę. ( kluczyk już na szczęście reaguje )
Teraz mam pytanie , może ktoś może doradzić bo udało odczytać się część numerów na pompie i są to 10.1202 - 0730.4 , MK C1 A292. silnik to 2.0 benzyna 280km .
Na allegro znalazłem pompy ale z końcówką ( 40 zamiast 30 )10.1202- 0740.4 i napisane jest , że to pompa z 2.2 Diesel. Czy ktoś ma wiedzę czy taka pompa z diesla będzie pasować do benzyniaka 2.0 ?
Jeszcze są pompy z końcówkami 0846.4
0172.4.
Dzięki za pomoc
Ostatnio edytowane przez Krzysztof Fly ; 04-01-2024 o 21:47
Dzięki, a czy rodzaj paliwa ma znaczenie ?
nr na mojej pompie to 5055329000
i znalazłem taki nr na pompie właśnie z diesla 2.2
jedyna różnica to u mnie jest taki nr 10.1202 - 0730.4, a na tej pompie z diesla 10.1202- 0740.4
i controler nr oem, u mnie 285540 - 1053.3 C1 a na tej z diesla 285540 - 1054.3 C1
A jeszcze odpisali z serwisu, że nr ma być 50554252 , ale u mnie nie ma takich numerów, i nie znalazłem pompy z takim numerem .
Tak jak pisałem wcześniej, silnik 2.0 i 2.2 miał takie same pompy, jednak było ich kilka typów. Tak na szybko szukałem w necie na fotkach i raczej na pompach nie ma numeru OE, jest tylko numer Ate (ten 10.1202-0730.4). O ile w numerach OE byłbym w stanie Ci sprawdzić czy numery się ze sobą zamieniają, to po numerach Ate nie mam takiej możliwości. Więc aby nie mieć problemów szukaj pompy z numerem jaki masz. Ja na Twoim miejscu, napisałbym jeszcze do kilku sprzedawców którzy mają powystawiane części, którzy ewidentnie zajmują się rozbiórką Giulia/Stelvio z zapytaniem o konkretny numer pompy. Często jest tak, że mają oni na stanie kilka/kilkanaście pomp i nie wystawiają wszystkich, gdyż to nie jest element który się często psuje/sprzedaje. Jest szansa, że na półce wygrzebią odpowiedni numer.
W mojej Stelvio w/g nr VIN wychodzi OE 50562165, pompa ta w/g katalogu stosowana była od 17.12.2018 do 13.09.2019 (mój jest z 5.9.2019) w samochodach z silnikiem 2.0 i 2.2D i skrzynią automatyczną. Numer Ate na mojej pompie to 10.1202-0893.4.
Mój numer pompy zamienia się z nr 50565892 czyli taką stosowaną od 13.09.2019.
Numer który Tobie podali 50554252, był stosowany w Stelvio z automatem i silnikami 2.0 i 2.2D od 23.04.2017 do 3.02.2018, numer ten został zastąpiony numerem 50562167 stosowanym w tych samych autach w okresie od 24.09.2018 do 17.12.2018 i ten numer jest ostateczny i nie zamienia się już na żaden inny. Po drodze tam jeszcze był stosowany numer 50556446 produkcja od 03.02.2018 do 24.09.2018 ale on także został zastąpiony numerem 50562167.
Można więc z tego wywnioskować, że do Twojej będą pasować wszystkie te trzy numery OE które podałem w części mojej wypowiedzi dotyczącej Twojego numeru OE. A więc z samochodów z produkcji do 17.12.2018 roku, wyposażonych w skrzynię automatyczną i silnik 2.0 lub 2.2D (2.9 ma inne numery pomp, więc to odpada).
Teraz musisz to wszystko przetrawić i wyciągnąć z tego odpowiednie wnioski. Możesz także poprosić osoby mające samochody z interesującego Cię okresu, o sprawdzenie numeru Ate na swoich pompach (da się go odczytać lub zrobić mu zdjęcie, sprawdziłem u siebie). Ewentualnie możesz zapytać sprzedającego o numer VIN samochodu, to mogę Ci sprawdzić jaki numer OE wychodzi po VIN-ie.
Ewentualnie zapytaj jeszcze tych którzy się na tym znają (a jest ich co najmniej kilku na tym forum), czy tu nie ma problemu z zamontowaniem używanej pompy, bo z radarami kiedyś był (teraz wiem, że już potrafią je wyczyścić).