Miernikiem kolega nie sprawdzi SoC/IBS. A to, że aku nowy to nie musi oznaczać, że na pewno w pełni sprawny.
Wydaje mi się, że przez OBD lepsze wnioski a interface na BT kosztuje tyle co miernik. Albo oba :-). Też żaden wydatek.
Miernikiem kolega nie sprawdzi SoC/IBS. A to, że aku nowy to nie musi oznaczać, że na pewno w pełni sprawny.
Wydaje mi się, że przez OBD lepsze wnioski a interface na BT kosztuje tyle co miernik. Albo oba :-). Też żaden wydatek.
Wymiana aku była w tym samym serwisie co diagnostyka takze domyślam się ze sprawdzili umasowienie? Ale dzięki za trop dopytam. Upływ prądu na postoju sprawdzali i nie ma nic odbiegającego od norm serwisowych. Nie ma dodatkowych GPS/ kamer aktualizacje podobno zostały wykonane. Volto-mierz dobry pomysł. Pytanie co mi to da jeśli w serwisie już „teoretycznie” sprawdzili pobory prądu na postoju, i w różnych temp itd to w serwisie i ASO przez OBD nie sprawdzali myślicie? Czy jest opcja że to sam IBS jest wadliwy uszkodzony? dziwny przypadek że to akurat po wymianie aku zaczęło się dziać wcześniej nie bylo takich problemów
Nie jestem pewnie, epsonix wie lepiej, czy poniżej jakiegoś SoC system programowo nie odmawia kręcenia rozrusznikiem - dość prawdopodobne. Jeśli tak to przy jakimś rodzaju uszkodzenia IBS mógłbyś mieć takie jaja.
Natomiast wydaje mi się to wątpliwe (chyba, że ktoś coś "oberwał" mechanicznie podczas tej wymiany aku). Obejrzałbym dokładnie klemy, IBS i cały osprzęt plusowej, czy wszystko tam dobrze podokręcane. No i przewód masowy może się coś poluzował na karoserii (w Stelvio to możliwe, w Giulii to nie wiem jak zrobione dokładnie jest ale pewnie dość podobnie).
W ASO coś CI tam sprawdzili ale w jednym momencie wizyty. Jak będziesz miał swoje OBD i apkę myGiulia na AA (zakładam, że masz AA), to będziesz sobie mógł w miarę na bieżąco obserwować i napięcie i SoC. Nie wiem czy coś Ci to da ale innego pomysłu teoretycznego nie mam. Koszt niewielki a narzędzia pewnie Ci się przydadzą.
Ostatnio edytowane przez netzmark ; 21-03-2024 o 23:50
@Julka18Q4 Voltomierz wsadzisz sobie po to żeby zerknąć czy jest ładowanie dobre, pomijając czas kiedy aku masz po ładowaniu prostownikiem (wtedy będzie ok 12.7V i tylko przy hamowaniu będzie rosło), poniżej 75% SoC, czyli powiedzmy po paru dniach jeżdżenia Twoim trybem z włączonym S&S,, powinieneś mieć już ok 14.4-14.5V non stop.
Też zerkać sobie będziesz jakie napięcie jest na postoju, zanim włączysz silnik z obciążeniem świateł/radia - będziesz widział kiedy zaczyna być krytyczny czas jakby co - np pokaże Ci mniej niż 12V. To tak żebyś nie jeździł z duszą na ramieniu.
Jak ASO to sprawdzały Ci to nie wiem, bo szczerze to czy mają sprzęt odpowiedni śmiem wątpić. Ja sprawdzam upływ na IBSie pomiędzy klemą - a szybkozłączką - oporność shunt rezystora IBS (tego stosowanego 2016-2018 przynajmniej, potem był całkiem inny i nie wiem jaką ma rezystancję) jest 150uOhm, to daje relacje 7mA na każdy 1uV. Ja akurat mam miernik laboraratoryjny 6 1.2 cyfry z rozdzielczością 1uV - zerowałem sobie go jakiś czas po odpaleniu jak sie rozgrzał już w pełni na zwartych sondach i potem do auta i co jakiś czas sprawdzałem. u mnie skakało 1-2uV czyli w okolicach 10mA pobór, więc super. Ewentualnie w ASO musieliby mieć amperomierz z dużym zakresem i dużą rozdzielczością- takich rzeczy tam nie ma na pewno.
Za jakiś czas będę robił IBS/aku tester/faker, on będzie dawał odczyty wg IBSa prądu, napięcia, SoC jak i wyłączał ograniczanie ładowania >75% SoC. Tam będzie można sprawdzić tez jaki prąd widzi IBS.
Zdażało się że IBSy padały. Voltomierzem, po dłuższym postoju można oszacować rzeczywisty SoC akumulatora, natomiast czy IBS tak samo to widzi to inna sprawa (można porównać swoje estymacje z odczytami np z MES i ocenić IBSa czy jest OK).
Nie napisałeś czy masz jakiś GPS tracker (niektóre ubezpeczalnie a może i leasingi/wynajmujące firmy wymagają), albo czy masz jakąś kamerkę podłączoną na stałe - to strasznie żre prąd.
Tyle z mojej strony, punkt po punkcie wszystko ogarnij, bo powtarzać się nie będę 3 raz.
Proszę, nie wysyłajcie mi wiadomości prywatnych jeśli to nie jest absolutnie konieczne, i nie jest to bezpośrednia sprawa tylko pomiędzy nami - np. interes.
To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy a nie indywidualne który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv.
Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.
Przy Giuliach/Stelvo od lat już nie robię retrofitów (wyjątek radia nowe jakie mam na stocku - tylko polift z nav ostatnie sztuki i koniec jak się sprzedadzą).
Panowie jestem koleżanką także dziękuję za wyrozumiałość i cierpliwość @epsonix odpisywałam wyżej ale do kolegi netzmark odnośnie GPS kamer i dodatkowych gadżetów, nie mam nic takiego. Ogarnę voltomierz i dam znać jak odczyty za jakiś czas.
OK. Tak czy siak, jak netzmark sugerował, fajnie byłoby mieć kabelek jakis żeby można było podłączyć się kompem. może od Viakena ELM na BT, do tego jeśli masz komórkę na androidzie to AlfaOBD jest chyba nie za droga, a i może darmowa wystarczy? Parametr jest w kompie silnika i BCMa też (tam więcej od IBS, ale w BCM nie zawsze się czyta, nie wiem dlaczego - nawet ASO ma problemy często na swoim kompie - wiem bo mam kumpla w KRK i gadaliśmy kiedyś o tym)
Proszę, nie wysyłajcie mi wiadomości prywatnych jeśli to nie jest absolutnie konieczne, i nie jest to bezpośrednia sprawa tylko pomiędzy nami - np. interes.
To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy a nie indywidualne który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv.
Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.
Przy Giuliach/Stelvo od lat już nie robię retrofitów (wyjątek radia nowe jakie mam na stocku - tylko polift z nav ostatnie sztuki i koniec jak się sprzedadzą).
Apka "myGiulia" od forumowego kolegi jest za free i pokazuje IBS całkiem sprawnie. I jest zgodna z AA więc można na screenie auta sobie oglądać wygodnie podczas jazdy choćby.
Trzeba miec i tak elma, do tego android auto no i urządzenie na androidzie, nie wiem czy kolezanka ma aa w aucie. Moze datmowy torque ma w parametrach soc? A jak nie to darmowa wersja alfaobd ile nie zmienili ograniczen przez ostatnie lata
Proszę, nie wysyłajcie mi wiadomości prywatnych jeśli to nie jest absolutnie konieczne, i nie jest to bezpośrednia sprawa tylko pomiędzy nami - np. interes.
To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy a nie indywidualne który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv.
Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.
Przy Giuliach/Stelvo od lat już nie robię retrofitów (wyjątek radia nowe jakie mam na stocku - tylko polift z nav ostatnie sztuki i koniec jak się sprzedadzą).
Co do My Giulia to mi stan IBS pokazuje, ale napięcia już nie.
Może przez chiński tani elm.
To nie bylo fo ciebie i nie o apce od alfy tylko aplikacji ktira w aucie za pomoca aa i elma wyswietla parametry rozne jakbys mial komp diagnostyczny
Proszę, nie wysyłajcie mi wiadomości prywatnych jeśli to nie jest absolutnie konieczne, i nie jest to bezpośrednia sprawa tylko pomiędzy nami - np. interes.
To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy a nie indywidualne który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv.
Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.
Przy Giuliach/Stelvo od lat już nie robię retrofitów (wyjątek radia nowe jakie mam na stocku - tylko polift z nav ostatnie sztuki i koniec jak się sprzedadzą).