Strona 11 z 13 PierwszyPierwszy ... 2345678910111213 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 101 do 110 z 126

Temat: Wymiana oleju w moście - tył?

  1. #101
    Użytkownik Znawca Avatar dziadzia82
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Będzin
    Auto
    Julka 2018 150Mair Veloce . Stelvio Sprint 2020
    Postów
    1,346

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dareek Zobacz post
    tak jasne! jak zwykle wujek dobra rada!
    Sama procedura brzmi do przelewu ja do stelvio wlałem 1.5 litra czyli i tak musisz kupić 2 butelki po zazwyczaj wchodzi 1.1 lub 1.5-1.6 litra zależy jak kto szybko zakręci śrubę wlewowa.

    Wysłane z mojego M2102J20SG przy użyciu Tapatalka

  2. #102
    Użytkownik Znawca Avatar dziadzia82
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Będzin
    Auto
    Julka 2018 150Mair Veloce . Stelvio Sprint 2020
    Postów
    1,346

    Domyślnie

    Cytat Napisał dziadzia82 Zobacz post
    Sama procedura brzmi do przelewu ja do stelvio wlałem 1.5 litra czyli i tak musisz kupić 2 butelki po zazwyczaj wchodzi 1.1 lub 1.5-1.6 litra zależy jak kto szybko zakręci śrubę wlewowa.

    Wysłane z mojego M2102J20SG przy użyciu Tapatalka
    A tak apropo wlej coś normalnego ja wlałem Motul LS 75w90

    Wysłane z mojego M2102J20SG przy użyciu Tapatalka

  3. #103
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Ghibli'20, Giulia'18, Tonale'23, Spider'99
    Postów
    10,660

    Domyślnie

    mi wychodzi że są 3 rodzaje dyfrów, 2 wersje z LSD i do nich wchodzi albo 0.9 albo 1.1 a ten bez 1.4L - podaje nominalne fabryczne ilości oleju, bo z reguły ludzie dają radę wlać setkę więcej. kilku posiadaczy Giulii z 2016 niezależnie czy golas czy nie może sie zdziwić że ma włożone LSD - w ePer pokazuje dyf bez i z jako dla tego auta a empiryczny przypadek choćby auta kozaka pokazuje że można się załapać na miły gratis. Inna sprawa że proxi powinno być zmodyfikowane pod LSD, już kozak testuje nowe ustawienie - kto wie, może moduł ABS daje rozwinąć bardziej skrzydła LSD

  4. #104
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2020
    Mieszka w
    Lubenia
    Auto
    AR 159 SW, Honda Prelude 4gen
    Postów
    326

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dareek Zobacz post
    tak jasne! jak zwykle wujek dobra rada!
    No co, bo nie rozumiem twojej odpowiedzi, w czym masz problem? Szukasz go na siłę.

    "Ważniejsza od celu podróży jest radość z podróżowania" - Soichiro Honda

  5. #105
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2016
    Mieszka w
    Brwinów k/Warszawy
    Auto
    Lancia Lybra 2.0 Comfortronic, Lancia Ypsilon '16 ALFA ROMEO GIULIA Q4 18'
    Postów
    101

    Domyślnie

    Witajcie.

    Czy ten Olej może być do tylnego dyfru i do skrzynki W Giulii Q4 ?
    http://https://allegro.pl/oferta/ole...itr-7539031132 Tutela Transimission Matryx

    Szukam tego Transmission Axle Fluid, ale w necie ciężko znaleźć, a do serwisu mi jest bardzo nie po drodze...

  6. #106
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    SŁOPNICE
    Auto
    Giulia 2.0 280KM Q4 TI Veloce - była Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 200KM EGR i DPF off
    Postów
    1,126

    Domyślnie

    Nie nadaje się
    Ma być taki jak potrzeba - parametry !!!

  7. #107
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    03 2024
    Mieszka w
    FD
    Auto
    Giulia 2.0 Turbo Q4 Veloce TI 280KM
    Postów
    37

    Domyślnie

    Właśnie wymieniłem oleje w przednim i tylnym dyferencjale. Zlany lej z przedniego dyferencjału był jasno-zółty, przeźroczysty: ogólny stan bardzo dobry. Mimo wszystko zalałem ten dyfer nowym olejem: Ravenol MTF-1 75W85 GL-5 w ilości 0,45 litra, a według instrukcji powinno wejść 0,5 litra (co ciekawe, ten olej Ravenola MTF-1 jest koloru czeronego). Olej zlany z tylnego dyfra (Limited Slip) był gęsty i czarny, a wlałem: Ravenol DGL 75W85 LS GL-5 w ilości 1,1 litra. Za dwa miesiące będzie kolejna wymiana oleju w tylnym dyfrze, żeby wypłukać cały syf z poprzedniego oleju, który prawdopodobnie przejechał maksimum 83000 km. Jednoczenie zmienię olej w dyferencjale międzyosiowym (skrzynce rozdzielczej) na ten sam, co w tylnym dyfrze Ravenol DGL 75W85 LS GL-5. Taki olej jest obecnie wlany do tej przekładni. Ciekawostką jest to, że ok. 25000 km temu w ASO Alfy Romeo wlali do tego dyferencjału międzyosiowego nastepujący olej (uwaga: lepkość !!!): Tutela Transmission X-Road 75W-140. Potem nastąpiła naprawa tego dyfra, ponieważ były wycieki oleju na pierścieniach uszczelniających. Po wymianie pierścieni uszczelniających przekłądnia została zalana Ravenolem 75W85 LS.

    Czy ktoś jest w stanie wyjaśnić działanie ASO polegające na wlaniu oleju o lepkości 75W-140?

  8. #108
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Ghibli'20, Giulia'18, Tonale'23, Spider'99
    Postów
    10,660

    Domyślnie

    EDIT,pamiec mnie zawiodła, u mbie do LSD weszlo 1.25l chyba ze mechanik cos rozlal-w garazu butelka z ravenolem dgl zostalo 0.75l
    Ostatnio edytowane przez epsonix ; 01-05-2024 o 07:07
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  9. #109
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    10 2019
    Auto
    Stelvio Q4 2.0 GME 280KM
    Postów
    12

    Domyślnie

    Cytat Napisał Julia280 Zobacz post
    Mimo wszystko zalałem ten dyfer nowym olejem: Ravenol MTF-1 75W85 GL-5
    Niektórzy sugerują że przód i tył można tym samym Ravenol DGL 75W85 LS GL-5

    Cytat Napisał Julia280 Zobacz post
    Jednoczenie zmienię olej w dyferencjale międzyosiowym (skrzynce rozdzielczej) na ten sam, co w tylnym dyfrze Ravenol DGL 75W85 LS GL-5
    Według mojej wiedzy to do rozdzielacza pasuje Ravenol DTF-1

  10. #110
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    03 2024
    Mieszka w
    FD
    Auto
    Giulia 2.0 Turbo Q4 Veloce TI 280KM
    Postów
    37

    Domyślnie

    Fabryka wlewa dwa różne oleje do dyferencjału przedniego (Petronas Tutela Transmission Hypoide Gear - SAE 75W80) i tylnego (Petronas Tutela Transmission LS Axle Fluid - SAE 75W85), dlatego nie sądzę, że odpowiedni dla przedniego dyferencjału bedzie olej typu Limited Slip, tj. taki sam, jak dla dyferencjału tylnego (mam z tyłu dyfer typu LS).
    Obecnie w przekładni międzyosiowej jest Ravenol DGL 75W85 LS GL-5, stąd moja decyzja o wlaniu takiego samego oleju. Sugerowany przez Ciebie Ravenol DTF-1 wygląda według specyfikacji załączonej na stronie Ravenola na bardzo odpowiedni olej, zwłaszcza, że jest przeznaczony do przekładni BMW xDrive, a w Giulii jest taka sama przekładnia. Może go użyję zamiast DGL. Fabryka wlewa do skrzynki rozdzielczej Petronas Tutela Transmission Transfer Case - SAE 75W, API GL5. Zastanawia mnie fakt wlania wcześniej przez serwis ASO oleju Tutela Transmission X-Road 75W-140. Skąd pomysł użycia oleju o tak wysokiej lepkości: 140?

Podobne wątki

  1. [156 Q4] Torsen w przednim moście - jak to wygląda
    Utworzone przez picek w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 20-04-2025, 14:55
  2. [159] Wymiana oleju w tylnym moście Q4
    Utworzone przez Nitro w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 11-12-2018, 08:19
  3. Łożyska w tylnim moście crosswagonu
    Utworzone przez rutek w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 15-02-2018, 20:17
  4. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 17-04-2014, 19:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory