Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: Drgania nadwozia w Stelvio.

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2024
    Auto
    Stelvio
    Postów
    2

    Domyślnie Drgania nadwozia w Stelvio.

    Witam.

    Mam pytanie jak oceniacie poziom tłumienia drgań w Stelvio. Mam wrażenie ze moje auto wpada w mikro drgania nawet na bardzo dobrej jakości nawierzchni. Kierownica nie drzy. Ostatnio pokonywałem trasę Warszawa-Lublin i na odcinkach, gdzie była nawierzchnia betonowa, auto wpadało w takie drgania, ze momentami robiło się nieprzyjemnie. Z drugiej strony na bardzo dobrej jakoś nawierzchni drgania są minimalne. Ale co do zasady podczas codziennego użytkowania cały czas mam wrażenie ze auto mniej lub bardziej drzy, nawet na dobrej jakości drodze, gdzie oczekiwałbym jazdy "jak po stole" . Robiłem oczywiście wyważanie kół z testem drogowym ale nic nie wyszło. Jedyne co, to okazało się ze dostałem auto z ciśnieniem opon 3,5 bara . Tak wiec obniżę ciśnienia poprawiło trochę tłumienie. Dodatkowo podczas mych mikro wibracji , albo podczas pokonywania nierówności a aucie tworzy się nadciśnienie , które czasami powoduje zatykanie się uszu. Miałem już kilka samochodów w życiu i nigdy się z czymś takim nie spotkałem. Pytanie jak jest u was. Czy taki jest urok tego auta, czy cos u mnie jest nie tak. Dodam ze jeżdżę na 19 calowych oponach i auto ma 4 tyś przebiegu.

  2. #2
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2024
    Auto
    Stelvio 23 Veloce
    Postów
    32

    Domyślnie

    Nie zaobserwowałem nic takiego. Zawieszenie jest sztywne i może to kwestia przyzwyczajenia, komfort akustyczny na takich nawierzchniach mógłby być lepszy, ale na pewno żadnego nadciśnienia nie zaobserwowałem. Z ciekawości jakie ciśnienie masz w kołach? Mi serwis uparcie pompuje 2.8 do kół 20". Miałem tak przy odbiorze i teraz po przeglądzie. Według instrukcji jest 2.3 i 2.5 tył.

  3. #3
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2024
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Subaru OBK 3.6 MY12, Giulia 2.0T MY23
    Postów
    192

    Domyślnie

    Trasą Wawa-Lublin bym się nie przejmował aż tak, bo ten beton między Wawą a Garwolinem ma swój "urok", mówiąc eufemistycznie.
    Jeżdżąc tam dość często jeszcze Subaru Outbackiem MY12 też myślałem, że coś jest nie tak z moim samochodem, jeździłem po oponiarzach i felgarzach, a potem przesiadłem się na chwilę do nowiutkiego Volvo XC40 i było dokładnie to samo Ta droga po prostu tak pulsuje, zresztą podobnie a nawet gorzej było na A2 za Poznaniem. W Giuli jest to samo, ale mniej odczuwalne pewnie ze względu na mniejszą masę i twardszy zawias niż w OBK i Volvo.

    Ale ciekawe jest to nadciśnienie. Pierwszy raz o tym słyszę o czymś takim w samochodzie. Może coś nie tak z wentylacją/uszczelkami?

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,622

    Domyślnie

    Cytat Napisał Marek_o Zobacz post
    Nie zaobserwowałem nic takiego. Zawieszenie jest sztywne i może to kwestia przyzwyczajenia, komfort akustyczny na takich nawierzchniach mógłby być lepszy, ale na pewno żadnego nadciśnienia nie zaobserwowałem. Z ciekawości jakie ciśnienie masz w kołach? Mi serwis uparcie pompuje 2.8 do kół 20". Miałem tak przy odbiorze i teraz po przeglądzie. Według instrukcji jest 2.3 i 2.5 tył.
    Przód 2.5 i 2.8 tył - to optymalne ciśnienie. Ta instrukcja pozostawia wiele do życzenia...
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  5. #5
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2022
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 280KM Veloce MY2021
    Postów
    1,714

    Domyślnie

    Skąd wziąłeś te optima ciśnień?

    Trasa już za tunelem to jakaś masakra, nowa droga a fale jak na Bałtyku.
    Ja mam dodatkową linię uszczelek w drzwiach, różne otwory zatkane i wygłuszone i zero problemu. Nie mogę sobie wyobrazić problemów z uszami z powodu zmiany ciśnienia na nierównościach. To się dzieje przy zmianach rzędu 0.3bara co oznacza grube metry zmiany wysokości.

  6. #6
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2024
    Auto
    Stelvio
    Postów
    2

    Domyślnie

    Obecnie mam ustawione ciśnienie zgodnie z ksiazka 2.2 przod oraz 2.3 tył.
    Objawy sa troche podobne do tego jak sie uchyli lekko jedna szybe i powietrze we wnetrzu zaczyna "rezonowac" i dudnic.
    Wiadomo jak otworze wszystkie szyby to problem znika, ale ciezko jezdzic z otwartymi szybami w zime . Musze sie chyba przejechac jakas testówką i zobaczyc jakie bede mial odczucia.
    Zgłosze pewnie problem w ASO przy najblizszej wizycie, ale obawiam sie ze odpowiedz bedzie ze ten typ tak ma.

  7. #7
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2022
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 280KM Veloce MY2021
    Postów
    1,714

    Domyślnie

    Obejrzyj linię obrysu wszystkich drzwi względem dachu, błotników i siebie. Może coś Ci źle przylega. U mnie lewa strona była zmontowana jak przez ucznia z niedowładem i bez oka - dramat, wszystko było do regulacji.
    Ostatnio edytowane przez netzmark ; 03-07-2024 o 10:32

  8. #8
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2017
    Auto
    Stelvio FE
    Postów
    127

    Domyślnie

    Czy kolega moglby rozwinac, dlaczego dmuchac wiecej, niz ksiazkowe 2.1/2.3?
    Przy kazdej wymianie opon, serwis (nie ASO) dmucha wlasnie kolo 2.5, jestem ciekaw, jakie sa przeslanki.

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar woockush
    Dołączył
    05 2020
    Auto
    Giulia Q4ERTY
    Postów
    333

    Domyślnie

    Drgania i wibracje to bardzo specyficzny i subiektywny temat, ale po opisie objawów diagnozuje problem z niewyważeniem jednego z tylnych kół. Wyważenie z testem drogowym powinno rozwiązać lub co najmniej przybliżyć do rozwiążania problemu. Niestety polscy "wulkanizatorzy" to w większości kowale, którzy wyważyliby nawet płytę chodnikową - bo wyważarka pokazała 0 i 0. Pytanie dodatkowe: jaki poziom wibracji pokazała wyważarka z testem drogowym (w kg lub N)?

Podobne wątki

  1. [159] Drgania nadwozia 2.0 jtdm
    Utworzone przez Darek8312 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 19-09-2021, 06:32
  2. [159] drgania nadwozia podczas przyśpieszania ar 159
    Utworzone przez Yoshi w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 17-03-2021, 13:08
  3. Wibracje, drgania nadwozia 2,4 jtd
    Utworzone przez Toruń w dziale 166
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 18-01-2012, 16:48
  4. Drgania nadwozia przy 70km/h
    Utworzone przez jose156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 19-08-2010, 15:08
  5. [156] drgania nadwozia przy pracy mjet'a
    Utworzone przez madagaskar w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 01-03-2009, 22:12

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory