Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Działanie panelu klimatyzacji / aktualizacja soft

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2021
    Auto
    Stelvio Veloce Ti
    Postów
    102

    Domyślnie Działanie panelu klimatyzacji / aktualizacja soft

    Cześć ,
    W moim Stelvio z 2021r. narzekam na działanie klimatyzacji , problem jest pewnie wam znany , mianowicie po włączeniu auto i ustawieniu 22-23 stopnie klima nawala chłodem i uwaga niezależnie czy jest na dworze 10st czy 20 st. z innych samochodów rozumiem , że powinna tutaj ciepło dać z silnika , co innego jak było 26-30 stopni wtedy ok chłodzi od razu , ale w aucie już brak uczucia komfortu bo chłodzenie się nie zatrzyma , nie wiem z czego tak to działa z ciekawości , żeby z nawiewu poleciało ciepło należy ustawić pokrętło tylko w pozycji max temperatura , a tak można ustawiać 28 stopni nadal wieje chłodem …

    Pasuje jechać na serwis może mieli jakieś uwagi może jakiś update sterownika i pomoże …
    Również po załączeniu ac słychać syczenie na początku , ale ten typ tak ponoć ma i zawór rozprężny słychać.

    Jak tam działa u was klima i ogrzewanie , był ktoś z podobnym objawem w ASO …?

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,605

    Domyślnie

    Uczucie chłodu jest tylko odczuciem - musiałbyś pomiar temperatury powietrza zrobić - czyli jakiś mierniczek choćby tani z termoparą czy jakimś czujnikiem RTD - może taki pokojowy na baterie typu stacja pogodowa? Wiesz, jak jest ruch powietrza to w zależności od temperatury, wilgotności i prędkości przepływu, nawet powietrze typu 35stopni może wydawać się zimne - w końcu chłodzi Twoje ciało które ma 36.6stopnia. Wejdź na motor w upalny dzień i goń w krótkim rękawku/spodenkach ponad 100kę dłużej.
    Ja nawiewy w środkowej strefie mam wszystkie przekręcone/prawie zamknięte - a puszczam nawiew na wszystkie strefy i jeździ mi się komfortowo (inaczej nie bo mi właśnie zimno od tej środkowej strefy bezpośrednio wiejącej na mnie), i tu niezależnie czy to Giulia czy Tonale czy Giulietta.
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  3. #3
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2024
    Auto
    Giulia
    Postów
    42

    Domyślnie

    Ten model tak ma. Miałem dużo starsze auto od VW z klimatronikiem i tam regulacja temperatury jest "miekka". Nie działa tak zero-jedynkowo. Nie wieje po rękach zimnym powietrzem, tylko nieco chłodniejszym i powoli reguluje temperaturę w samochodzie. Pewnie w takim VW jest więcej czujników temperatury i lepsze oprogramowanie sterownika klimatyzacji. No i nie dało się tam wyłączyć kompresora klimatyzacji. Zawsze jest napędzany przez pasek klinowy - nie ma sprzęgła, które rozłącza kompresor.

    Każde auto jest inne i ma swoje cechy. Na pewno VW robił kiedyś auta bardzo ergonomiczne, proste i skuteczne. Ale przez to były popularne przez co stały się nudne i opatrzone. A jak ktoś kupił Alfę, to niestety albo stety nie będzie miał tego co oferuje VW.

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar Kurynio
    Dołączył
    01 2019
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Stelvio Q, wcześniej Stelvio 2.0 280
    Postów
    2,622

    Domyślnie

    Potwierdzam, tak działa. Nie ma opcji, żeby ustawić temp. powiedzmy na 22-23 stopnie i powiedzmy zapomnieć. Trzeba regulować temperaturą, żeby było komfortowo. Da się z tym żyć, ale znam wystepujące w przyrodzie o wiele lepiej działające systemy.

  5. #5
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2022
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 280KM Veloce MY2021
    Postów
    1,734

    Domyślnie

    Ja mam ustawione 21.5 i nie dotykam, jest cały czas dobrze, poza monetami jak słońce ostro dowali poprzez te nędzne szyby.
    Może jak napisał epsonix kwestia znalezienia optymalnych ręcznych ustawień nawiewów.

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2021
    Auto
    Stelvio Veloce Ti
    Postów
    102

    Domyślnie

    U mnie bez różnicy czy ustawie 22 czy 25 st. cały czas mocno wieje nawet jak temperatura jest już osiągnięta , nikt tu nic nie wywróży trzeba jechać na stację podepną pod kompa może coś naprawia. ?

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2013
    Auto
    Giulia 200 my22
    Postów
    426

    Domyślnie

    Wg mnie wystarczy trochę przykręcić srodkowe nawiewy, ja mam w połowie otwarte, skierowane w dół i na auto działa napraqde spoko, nie czuć dmuchającego zimna, a tak jest w przypadku otwartych na max.

  8. #8
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2024
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Subaru OBK 3.6 MY12, Giulia 2.0T MY23
    Postów
    193

    Domyślnie

    Cytat Napisał adamu Zobacz post
    U mnie bez różnicy czy ustawie 22 czy 25 st. cały czas mocno wieje nawet jak temperatura jest już osiągnięta , nikt tu nic nie wywróży trzeba jechać na stację podepną pod kompa może coś naprawia. ?
    U mnie to samo, wydaje mi się, że niestety TTTM.
    Nawet sobie to trochę testowałem i przy ustawionym Auto i manipulacji temperaturą (zwiększałem o 1 stopień co jakiś czas), w pewnym momencie zaczyna po prostu dmuchać ciepłym, a nawiew nie zwalnia. Bez sensu.

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar seba_css
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    w drodze
    Auto
    Giulia Veloce Q4 MY20
    Postów
    346

    Domyślnie

    U mnie działa normalnie. Jak jest ciepło to zazwyczaj chłodzi na max i po paru minutach stopniowo zwalnia.
    Również zwykle przykręcam środkowe nawiewy żeby prosto w nos nie ciągnęło chłodem.

  10. #10
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2024
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Subaru OBK 3.6 MY12, Giulia 2.0T MY23
    Postów
    193

    Domyślnie

    Odrobinę odświeżam: muszę przyznać rację epsonix i tomaszko - po przymknięciu centralnych nawiewów do ok połowy, działanie automatyczne jest na całkiem akceptowalnym poziomie.
    Wydaje mi się, że centralne nawiewy mają znacznie wyższy przepływ niż pozostałe, więc nawet jak klima zmniejszała nawiew to się wydawało, że ciśnie za wysoko i się odczuwało taki dysonans: w prawą rękę zimno, a lewa się poci. Przy domknięciu ich się to zrównoważyło.

    Ktoś wie w którym miejscu jest termometr wewnętrzny sterujący automatyką?
    Ostatnio edytowane przez jo_gurt ; 06-09-2024 o 08:58

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Dziwne działanie klimatyzacji
    Utworzone przez oleksy00 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 45
    Ostatni post / autor: 11-07-2024, 09:26
  2. [159] 2.0jtdm - dziwne działanie klimatyzacji
    Utworzone przez irek81 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 27-07-2023, 14:07
  3. [Giulietta] reset panelu klimatyzacji
    Utworzone przez lucas147GTA w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 14-12-2022, 16:37
  4. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 19-08-2022, 18:52
  5. Wymiana panela climatronic a działanie klimatyzacji
    Utworzone przez kami_l w dziale 156
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 27-08-2013, 20:52

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory