Strona 6 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 71

Temat: Brera 3.2 v6

  1. #51
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    09 2023
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Inny (na razie)
    Postów
    85

    Domyślnie

    Jprdl. Dacie sobie kiedyś siana?

  2. #52
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2010
    Auto
    159 2,4 200 KM
    Postów
    397

    Domyślnie

    Cytat Napisał ochkarol Zobacz post
    Jprdl. Dacie sobie kiedyś siana?
    OK, jeszcze tylko taka mała uwaga:

    Cytat Napisał yaniq Zobacz post
    Nie ma potrzebny siedzenie na forum 24/7 (powinno być 24/dobę),
    Akurat FXX ma tutaj rację i jest to fakt autentyczny
    24/7 oznacza 24 godziny na dobę przez 7 dób w tygodniu. 24/dobę oznacza 24 godziny na dobę i jest to pleonazm

  3. #53
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2021
    Auto
    Były 159-ki
    Postów
    1,421

    Domyślnie

    Może na koniec podsumowując 6-stronnicową dyskusję, z której 4 to ewidentny spam:
    stosowanie 5W30 zamiast 5W40:
    - nie ma większego wpływu na smarowanie silnika (w sensie tłoki/panewki/głowica).
    - może mieć wpływ na ciśnienie oleju w napinaczu łańcucha rozrządu, bazując na danych z innego silnika benzynowego ok. 0,7 do 1 bara mniej, co z kolei może powodować przyspieszone zużycie łańcucha i/lub kół faz rozrządu.

    Wnioski:
    skłaniałbym się do powrotu do oleju 5W40, oraz przy/po zakupie weryfikacja stanu łańcucha rozrządu i kół faz rozrządu w związku z dotychczasowym stosowaniem 5W30.

  4. #54
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar yaniq
    Dołączył
    08 2021
    Auto
    Alfa Romeo 159 1,9 JTS
    Postów
    837

    Domyślnie

    Cytat Napisał Machaju Zobacz post
    oraz przy/po zakupie weryfikacja stanu łańcucha rozrządu i kół faz rozrządu w związku z dotychczasowym stosowaniem 5W30.
    Masz na to jakiś sposób, bo chętnie bym poznał - piszę to bez cienia ironii, mam 1,9 JTS i bardzo chętnie sprawdziłbym zarówno stan łańcucha jak i kół rozrządu z fazatorami.

  5. #55
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2010
    Auto
    159 2,4 200 KM
    Postów
    397

    Domyślnie

    Cytat Napisał Machaju Zobacz post
    Może na koniec podsumowując 6-stronnicową dyskusję, z której 4 to ewidentny spam:
    stosowanie 5W30 zamiast 5W40:
    podczas krytycznego obciążenia (wysoka temperatura pracy, wysokie obroty) może spowodować zerwanie warstwy filmu olejowego.

  6. #56
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2021
    Auto
    Były 159-ki
    Postów
    1,421

    Domyślnie

    Mam wrażenie, że teraz ty popadasz w jakieś skrajności. W normalnie użytkowanym aucie nawet chwilowe zapodanie krytycznego obciążenia na jednym i drugim oleju nie ma większego znaczenia. Mało tego stosowanie zalecanego oleju wcale nie znaczy, że nie zerwie się film olejowy w odpowiednio skrajnej sytuacji. Natomiast jak ktoś (domyślam się celowo i świadomie) ma zamiar eksploatować silnik w warunkach ekstremalnych np. jakiś track day, to zalewa sobie olej stosowny do takiego traktowania, ale wtedy bardzo dba o rozgrzanie tego oleju w delikatny sposób. A jak nie dba, albo nie ma świadomości, to go wtedy to dużo kosztuje.

    Taka sytuacja sprzed miesiąca. Kupiliśmy punto 1,4 po jakimś dziadku. wg kartki było tam wlane 15W40 i stan był poniżej min. dolano 0W30 prawie litr. nie miałem innego pod ręką. Auto na takiej miksturze (wg wszelkiej prasy zabójczej dla silnika - pomieszanie minerału z pełnym syntetykiem) zrobiło ~1500km autostradą. I co? I nic. Mikstura zlana, auto jeździ już na świeżym oleju, silnik ma się dobrze. Tylko to prosty silnik w aucie za przysłowiową wypłatę. W czymś bardziej wysilonym i droższym niespecjalnie skłonny byłbym do takiego druciarstwa i eksperymentowania (bo jak to laliśmy, to nie miałem pojęcia jak to się skończy).
    Ostatnio edytowane przez Machaju ; 27-08-2024 o 13:37

  7. #57
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar yaniq
    Dołączył
    08 2021
    Auto
    Alfa Romeo 159 1,9 JTS
    Postów
    837

    Domyślnie

    Cytat Napisał jadzia Zobacz post
    podczas krytycznego obciążenia (wysoka temperatura pracy, wysokie obroty) może spowodować zerwanie warstwy filmu olejowego.
    Kolejne kwantyfikatory, podobne do tych z dopiskiem "pewnie", napisz, jakie to warunki, mogłyby doprowadzić do zerwania "filmu olejowego", a nie "warstwy filmu olejowego", bo to właśnie "film olejowy" jest tą "warstwą" i to jest właśnie pleonazm lub jak kto woli, tautologizm.

    24/7, z powodu tego, że używamy różnych jednostek, jest błędne, bowiem sugeruje 24 godziny/tydzien, a zatem tylko 24/dobę, czy jak kro woli 24/24, czyli właśnie 24 godziny, wskazuje zajmowanie się wyłącznie daną czynnością, a zatem nie jest żadnym pleonazmem czy tautologizmem.

    W warstwie merytorycznej, zgadzam się z konkluzją @machaju, tylko chciałbym poznać metodę sprawdzenia kondycji łańcucha i kół rozrządu z fazatorami - coś, co ktoś może kwalifikować jako spam, może być drogą do konkretnych konkluzji, co miało miejsce w tym wątku.

  8. #58
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2010
    Auto
    159 2,4 200 KM
    Postów
    397

    Domyślnie

    Cytat Napisał yaniq Zobacz post
    napisz, jakie to warunki, mogłyby doprowadzić do zerwania "filmu olejowego"
    W Google wyłączyli prąd?

    Cytat Napisał yaniq Zobacz post
    "film olejowy" jest tą "warstwą" i to jest właśnie pleonazm lub jak kto woli, tautologizm.
    Gapcio. Napisałem jeszcze "fakt autentyczny"

    Cytat Napisał yaniq Zobacz post
    24/7, z powodu tego, że używamy różnych jednostek, jest błędne, bowiem sugeruje 24 godziny/tydzien, a zatem tylko 24/dobę, czy jak kro woli 24/24, czyli właśnie 24 godziny, wskazuje zajmowanie się wyłącznie daną czynnością, a zatem nie jest żadnym pleonazmem czy tautologizmem.
    Ty tak serio?

  9. #59
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2020
    Auto
    Alfa 159 2.0 170 KM
    Postów
    1,119

    Domyślnie

    Yaniq Cię, Jadzia, pozamiatał intelektualnie))

  10. #60
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR159SW 1.75TBi, AR147 1.6ECO, BMW E21 M42B18
    Postów
    321

    Domyślnie

    Cytat Napisał jadzia Zobacz post
    podczas krytycznego obciążenia (wysoka temperatura pracy, wysokie obroty) może spowodować zerwanie warstwy filmu olejowego.
    Ja bym to ujął ciut inaczej, tak żeby wszyscy zrozumieli... bo znów dyskusja będzie o to jakie to są warunki. To nie jest istotne, po prostu istnieją takie warunki pracy silnika dla których jeden olej będzie jeszcze OK a drugi już nie.

    W porównaniu do nominalnego 5w40 na oleju 5w30 wraz ze wzrostem obciążenia i pogorszeniem warunków pracy silnika szybciej dojdzie do zerwania filmu olejowego. Myślę, że co do tego się wszyscy zgodzą.

    Pomijam pracę napinacza rozrządu bo faktycznie tam ciśnienie powinno być zgodne z założeniami inżynierów, którzy to projektowali.

Podobne wątki

  1. [Brera] Brera 2,4 jtdm - Warszawa (info jakby ktoś chciał oglądać)
    Utworzone przez lukaszsz w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 28-12-2017, 19:16

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory