Strona 1 z 8 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 71

Temat: Brera 3.2 v6

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    08 2024
    Auto
    Brera 3.2
    Postów
    1

    Domyślnie Brera 3.2 v6

    Witam planuję zakup alfy Romeo brera 3.2 v6, poprzedni właściciel zalewał ją olejem 5w30 czy jest on odpowiedni do tego silnika czy lepiej inny stosować

  2. #2
    Użytkownik Świeżak Avatar maurize
    Dołączył
    10 2021
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR Brera 2.4 JTDm
    Postów
    184

    Domyślnie

    Według oryginalnej instrukcji obsługi powinno być SAE 5W-40 (Kwalifikacja FIAT 9.55535-H2).

  3. #3
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2020
    Auto
    Alfa 159 2.0 170 KM
    Postów
    1,117

    Domyślnie

    Cytat Napisał Rafal900. Zobacz post
    Witam planuję zakup alfy Romeo brera 3.2 v6, poprzedni właściciel zalewał ją olejem 5w30 czy jest on odpowiedni do tego silnika czy lepiej inny stosować
    trzymałbym ten sam olej.

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar fx25
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Brera Q4 Stelvio Q
    Postów
    390

    Domyślnie

    Cytat Napisał Teddy Bear Zobacz post
    trzymałbym ten sam olej.
    Chyba na półce...

    Wysłane z mojego SM-S918B przy użyciu Tapatalka

  5. #5
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał Rafal900. Zobacz post
    Witam planuję zakup alfy Romeo brera 3.2 v6, poprzedni właściciel zalewał ją olejem 5w30 czy jest on odpowiedni do tego silnika czy lepiej inny stosować
    A długo to robił?
    Jest szansa, że nic złego się nie stało, chociaż ciężko będzie to stwierdzić przed zakupem. Auto pewnie z Niemiec? Tam mają takie pomysły. Moja w serwisówce też miała pisane 5W30.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  6. #6
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2020
    Auto
    Alfa 159 2.0 170 KM
    Postów
    1,117

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    A długo to robił?
    Jest szansa, że nic złego się nie stało, chociaż ciężko będzie to stwierdzić przed zakupem. Auto pewnie z Niemiec? Tam mają takie pomysły. Moja w serwisówce też miała pisane 5W30.
    co to za bzdury, że 5W30 zaszkodzi? jakieś sensowne argumenty?

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar yaniq
    Dołączył
    08 2021
    Auto
    Alfa Romeo 159 1,9 JTS
    Postów
    837

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    A długo to robił?
    Jest szansa, że nic złego się nie stało, chociaż ciężko będzie to stwierdzić przed zakupem. Auto pewnie z Niemiec? Tam mają takie pomysły. Moja w serwisówce też miała pisane 5W30.
    A, co złego mogło się stać, mógłbyś to jakoś uzasadnić?

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Peugeot 508 II / Peugeot 308 T9
    Postów
    2,645

    Domyślnie

    3.2JTS ma zalecany olej 5W40 i tak też dobrane elementy układu olejowego.
    Zastosowanie oleju o niższej lepkości może spowodować obniżenie ciśnienia oleju przy temperaturze roboczej silnika, a to z kolei może wpływać np. na niewłaściwą pracę napinaczy łańcucha rozrządu, który wystepuje właśnie w JTSie. A niewłaściwą praca napinaczy powoduje przyspieszone zużycie łańcucha, ślizgów itd.

    Wysłane z mojego M2007J3SY przy użyciu Tapatalka

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar yaniq
    Dołączył
    08 2021
    Auto
    Alfa Romeo 159 1,9 JTS
    Postów
    837

    Domyślnie

    To jest jedna prawda, a druga jest taka, że olej o niższej lepkości szybciej uzyskuje temperaturę roboczą, nie mówiąc o łatwiejszym/lżejszym rozruchu, w czasie którego łańcuch przenosi ogromne siły, a zatem, o tym, który z nich jest odpowiedniejszy może decydować to, czy jeździmy krótkie odcinki, czy trasy, albo w jakich warunkach atmosferycznych eksploatujemy samochód, a zatem, jednoznaczne stwierdzenie, przy nieznajomości tych zmiennych, jest opowiadaniem głupot, a już twierdzenie, że to specyfika Niemców, to jakaś kompletna aberracja.

    Dawno temu, mieliśmy w firmie dwa, sprowadzone z rynku szwedzkiego, używane Volvo - 760 w wersji Ghia, czyli rzędowe 6 cylindrów w sedanie i 745 czyli rzędowe 4 cylindry w kombi - one w szwedzkich papierach miały zalecany olej 5W30, ale w jedynym wówczas w Warszawie ASO Volvo, u Czecha, na Płowieckiej, przy pierwszym przeglądzie, zmienili olej na 5W40, twierdząc, że na Europę, po za Skandynawią, jest taka jego specyfikacja i taki lali przy kolejnych przeglądach.
    Ostatnio edytowane przez yaniq ; 10-08-2024 o 12:55

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Peugeot 508 II / Peugeot 308 T9
    Postów
    2,645

    Domyślnie

    Cytat Napisał yaniq Zobacz post
    To jest jedna prawda, a druga jest taka, że olej o niższej lepkości szybciej uzyskuje temperaturę roboczą, nie mówiąc o łatwiejszym/lżejszym rozruchu, w czasie którego łańcuch przenosi ogromne siły, a zatem, o tym, który z nich jest odpowiedniejszy może decydować to, czy jeździmy krótkie odcinki, czy trasy, albo w jakich warunkach atmosferycznych eksploatujemy samochód, a zatem, jednoznaczne stwierdzenie, przy nieznajomości tych zmiennych, jest opowiadaniem głupot, a już twierdzenie, że to specyfika Niemców, to jakaś kompletna aberracja.

    Dawno temu, mieliśmy w firmie dwa, sprowadzone z rynku szwedzkiego, używane Volvo - 760 w wersji Ghia, czyli rzędowe 6 cylindrów w sedanie i 745 czyli rzędowe 4 cylindry w kombi - one w szwedzkich papierach miały zalecany olej 5W30, ale w jedynym wówczas w Warszawie ASO Volvo, u Czecha, na Płowieckiej, przy pierwszym przeglądzie, zmienili olej na 5W40, twierdząc, że na Europę, po za Skandynawią, jest taka jego specyfikacja i taki lali przy kolejnych przeglądach.
    Zgadza się, ale dlatego producent określa zalecaną lepkość, bo to producent wie jakie podzespoły w układzie olejowym dobrał, jak ciasno są spasowane elementy silnika itd.
    Bez znajomości tych zmiennych, zmiana lepkości jest nieco ryzykowna, zwłaszcza, że przy łańcuchu rozrządu najgorszym co może być, jest właśnie za niskie ciśnienie i praca przy niewłaściwie napiętym łańcuchu
    Co do Niemców to trochę racji w tym jest, często leją właśnie 5W30 niezależnie od tego co jest w instrukcji, nie raz się z tym już spotkałem z samochodami z tamtego rynku.

    Co do Volvo 760, to nie było tego samochodu w wersji Ghia, wersja z Dieslem R6 mogła mieć oznaczenie GLE.

    Wysłane z mojego M2007J3SY przy użyciu Tapatalka

Podobne wątki

  1. [Brera] Brera 2,4 jtdm - Warszawa (info jakby ktoś chciał oglądać)
    Utworzone przez lukaszsz w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 28-12-2017, 19:16

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory