Strona 61 z 79 PierwszyPierwszy ... 11515253545556575859606162636465666768697071 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 601 do 610 z 784

Temat: MULTIAIR - alfa giulia ,stelvio 2.0 benzyna - rady , sugestie

  1. #601
    Użytkownik Znawca Avatar SCHNNAZZI
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Biłgoraj
    Auto
    Fiat Tipo 2020 bianca
    Postów
    1,726

    Domyślnie

    Co do różnych wersji MA lub wprowadzonych zmian z czasem; do kogo kompentnego trzeba byłoby wysłać takie zapytanie? Prostu do producenta? Bo zastanawia mnie faktycznie czy były wprowadzane jakieś zmiany w produkcji MA. Na razie wszyscy tylko gdybaja a to byłaby znaczącą wiedza...
    Fiat Tipo 2020 - Alfa Romeo 916 Spider 1996 - Ducati Multistrada 1100 2007 - Fiat Ducato Autolaweta 2002 - Nissan Leaf 2013
    Mam chorobę zwaną ITALIA

  2. #602
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,614

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dareek Zobacz post
    pozostawiając kwestie partacwa w serwisach na boku (ASO i niezależnych polecam kanał EKG na yt - np ostatio jak np zgubiona śrubka pokrywy zaworów w BMW 5 zablokowała ...silnik ) ciągle szukam jakieś zależności- na razie jest jedna - przypadki padu MA w 200 konnych niemal nie występują.
    wychodzi na to że częsta wymiana oleju np o 7,5 tkm nie ma raczej znaczenia- problemy praktycznie we wszystkich zaczynają się około 90 -100 tkm.
    Pekniecia cylindrów to efekt pracy na 3 baniaki i późniejszego zapłonu zalanego paliwa w niedziałającym cylindrze. Dlatego tak istotne jest w miarę szybka reakcja.
    No właśnie mam wątpliwości czy 200HP ma lepiej - może po prostu jest ich mało na rynku, bo większość aut to 280HP (EU Veloce i podobne + wszystko z USA). Jeszcze pytanie czy USA tak samo padają?
    Co do przebiegów - kumpel miał 2021 Veloce TI EU, w 3 lata machnął 160tys km i sprzedał. Zero problemów z MA. Jeździ mocno dynamicznie i dużo tras + trackadye jakieś ze 2 razy w roku. Pytanie czy bardziej pomogło zapierd...nie, czy miał fuksa a może w MY21 już jest dużo lepszy MA. Z drugiej strony na pewno silnik miał lżej - mniej cykli startów silnika/pracy na nierozgrzanym i to mimo że olej przy takich przebiegach wymianiał nominalnie co 15kkm.

    Cytat Napisał SCHNNAZZI Zobacz post
    Co do różnych wersji MA lub wprowadzonych zmian z czasem; do kogo kompentnego trzeba byłoby wysłać takie zapytanie? Prostu do producenta? Bo zastanawia mnie faktycznie czy były wprowadzane jakieś zmiany w produkcji MA. Na razie wszyscy tylko gdybaja a to byłaby znaczącą wiedza...
    Nic konkretnego się nie dowiesz od nich - osoby z którymi będziesz pisał o i le w ogóle odpowiedza, to będą to ludzi w stylu konsultanci i albo dostaniesz że nie mają wiedzy, albo że nie ujawniają szczegółów, albo co najwyżej CI powiedza że były wprowadzane zmiany bo jest na przestrzeni lat ileś numerów części.

    Cięzko do tego dojść - każdy zna pojedyncze przypadki aut z różnego okresu, różnie użytkowanych, różnie wymieniany olej na różne, jedni leją dodatki, inni pałują na zimnym a jeszcze bazuje się na subiektywnych deklaracjach użytkowników i jakoś statystykę/konkluzję chyba się z tego ciężko lepi. Podpytam jeszcze 2 speców od Alf (Kamil Czeszejko i Adrian Pawłowski) - oni tego się nawymieniali to i pewnie lepiej widza relacje po większej ilości aut. Jak coś się dowiem, dam znać.
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  3. #603
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    RZ
    Auto
    Stelvio 2018 Sport TI
    Postów
    3,569

    Domyślnie

    na odlewie modułu jest logo INA i jakiś numer katalogowy. przy pomocy znajomego z IC próbowaliśmy tą cześć namierzyć - przyjanmniej nam wychodzi, że nie występuje jako cześć zamienna INA.

  4. #604
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2018
    Auto
    Stelvio 2.0/200KM
    Postów
    748

    Domyślnie

    Na nowym module "pozmianowym" nie znalazłem żadnego loga marki - nie pamiętasz gdzie konkretnie to logo było? A starego modułu przesadnie dokładnie nie oglądałem - chociaż nic straconego, mam go w garażu...

  5. #605
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,467

    Domyślnie

    Pabla pytajcie (Pablo z forum ).

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Dareek Zobacz post
    Andrzejku napisze Ci jeszcze raz- nie masz nic do powiedzenia nie pisz - tyle.
    A inwektywy i obrażanie zachowaj dla siebie ok?
    Dareczku, ale ja mam - wtop konstrukcyjnych nie uleczy zmienianie oleju co 5 czy 7 tys jak sugerowałeś.
    Co do pekania cylindrów ciekawa teoria, do przedyskutowania . Paliwo nie spalone w komorze zwiększa kompresje gdy w końcu zapłon nastąpi . Ale takie płynne niechętnie wybucha.
    Wspomniane przez epsonixa a usunięte z forum przypadki pękniętych cylindrów byly przy znikomych przebiegach. Przy takich MA nie padały lejąc paliwem. Szukaj dalej.

  6. #606
    Użytkownik Znawca Avatar SCHNNAZZI
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Biłgoraj
    Auto
    Fiat Tipo 2020 bianca
    Postów
    1,726

    Domyślnie

    Panowie kupiłem dzis auto klientowi. Trafiło w moje ręce na serwis. Doradzcie w końcu który olej warto zakupić. Bo już się pogubiłem....
    Fiat Tipo 2020 - Alfa Romeo 916 Spider 1996 - Ducati Multistrada 1100 2007 - Fiat Ducato Autolaweta 2002 - Nissan Leaf 2013
    Mam chorobę zwaną ITALIA

  7. #607
    Użytkownik Znawca Avatar SCHNNAZZI
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Biłgoraj
    Auto
    Fiat Tipo 2020 bianca
    Postów
    1,726

    Domyślnie

    I jakie świece są dedykowane do tego auta? I jak sprawdzic czy auto ma DPF?
    Fiat Tipo 2020 - Alfa Romeo 916 Spider 1996 - Ducati Multistrada 1100 2007 - Fiat Ducato Autolaweta 2002 - Nissan Leaf 2013
    Mam chorobę zwaną ITALIA

  8. #608
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    RZ
    Auto
    Stelvio 2018 Sport TI
    Postów
    3,569

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    Pabla pytajcie (Pablo z forum ).

    - - - Updated - - -



    Dareczku, ale ja mam - wtop konstrukcyjnych nie uleczy zmienianie oleju co 5 czy 7 tys jak sugerowałeś.
    Co do pekania cylindrów ciekawa teoria, do przedyskutowania . Paliwo nie spalone w komorze zwiększa kompresje gdy w końcu zapłon nastąpi . Ale takie płynne niechętnie wybucha.
    Wspomniane przez epsonixa a usunięte z forum przypadki pękniętych cylindrów byly przy znikomych przebiegach. Przy takich MA nie padały lejąc paliwem. Szukaj dalej.
    Andrzejku - masz tendencje wciskania innym slow których nie powiedzieli o odwracania kota ogonem ale do rzeczy. Watek jest po to aby szukać przyczyny stąd dyskusja użytkowników nie teoretyków gawędziarzy.
    1. Wtop konstrukcyjnych jest sporo nie tylko w alfach - to tak na początek
    2. Nigdzie nie sugerowałem że wymiana oleju której tak się czepiłeś co 5-7 tkm ma pomóc lub jest panaceum na MA- po prostu napisałem że wymieniam co 7,5 tkm i nie pomogło. czytaj co się pisze i nie zmyślaj.
    3. pękanie cylindrów - nie wiem czy pęknięcia po 60 -70 tkm to znikomy przebieg a ja takie przypadki znam.
    4. Napełnianie cylindrów nadmiernym paliwem- fajnie koloryzować o zalaniu cylindrów ale dobrze wiesz że to "napełnianie" to nie są litry - naprawdę to nie kabaret.
    5. Też nikt nie napisał że to jest przyczynia usterki MA ale efekt wtórny awarii który może - jeszcze raz napiszę abyś zrozumiał MOŻE być przyczyną poważnej awarii silnika.
    6. pannie kolejny MA - 3- 4 h pracy i ciesze się dalej fajnym autem nie walcze z korozja nie wyciągam silników - proste.

    Wiec tak naprawdę siedząc przy przysłowiowym kielichu wieczorem mocno wysilając się intelektualnie znów nic nie wniosłeś do tematu wciskając mi czego nie napisałem i dodatkowo powtarzając co inni tu napisali.
    Więc odezwij się jak coś konstruktywnego wniesiesz do tematu. Ja bym sugerował zakup Stelvio Giulii z MA i będziesz się doktoryzował do woli.
    I na koniec - każdy twój post nie wnoszący nic do tematu będzie zgłaszany do usunięcia.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał SCHNNAZZI Zobacz post
    I jakie świece są dedykowane do tego auta? I jak sprawdzic czy auto ma DPF?
    jest osobny wątek olejowy.
    Ostatnio edytowane przez Dareek ; 14-09-2024 o 08:26

  9. #609
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,467

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dareek Zobacz post
    ... Ja bym sugerował zakup Stelvio Giulii z MA i będziesz się doktoryzował do woli.
    ..
    Dziękuję za radę dobrego wujka, ale ...
    Jak to było....tylko głupiec próbuje wciąż tego samego licząc na inny efekt. Ale powodzenia.

    Szukać rozwiązań problemów gdy producent ani Autoryzowane przez niego serwisy nie potrafią.. powodzenia ponownie.
    Ale choć doszedłeś do tego, co dawno temu w erze twinsparkow bylo oczywistością - olejem alfy nie naprawisz .

  10. #610
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,614

    Domyślnie

    tylko czy mamy aż taki problem? kupujemy gokarta w wygodnym i ładnym opakowaniu Giulii za dobrze ponad 200k (2.0) i co - najwyżej po iluśtam latach trzeba zmienić MA - może niemiło wydać 9tys za wymianę (w niezaleznym warsztacie), ale porównując do wartości auta/ceny zakupu to też nie zabija. mam giulię ponad 6 lat, narazie oznak MA nie ma. na codzień za to mam fun - tu parę odcinek, tam jakiś mikro ślizg na rondzie, banan ciągle jest. zawsze można sobie kupić 1.4 tsi i wymieniac łańcuchy rozrzadu co 50tys km albo 1.8 i dolewać litr oleju co drugie tankowanie...
    zdjęcie dla atrakcji - Kielce '21
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_8328.jpg
Wyświetleń:	306
Rozmiar:	112.6 KB
ID:	290087
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

Podobne wątki

  1. [Giulia] Pas przedni alfa giulia veloce
    Utworzone przez Karol1 w dziale Giulia/Stelvio
    Odpowiedzi: 118
    Ostatni post / autor: 12-02-2023, 20:10
  2. Uszkodzona Alfa giulia Q - rady, sugestie
    Utworzone przez Karol1 w dziale Giulia/Stelvio
    Odpowiedzi: 55
    Ostatni post / autor: 30-01-2021, 16:43
  3. Giulia i Stelvio NRING, Giulia Veloce Ti czyli nowości z Genewy
    Utworzone przez GexN w dziale Giulia/Stelvio
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 02-03-2018, 13:13
  4. [Giulia Veloce] Poszukuję kolegi z Giulią VELOCE z Warszawy/okolic, NAGRODA!
    Utworzone przez Latrunculus w dziale Giulia/Stelvio
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 18-07-2017, 07:54

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory