Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Klakson się nie wyłącza.

  1. #1
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,430

    Domyślnie Klakson się nie wyłącza.

    Wziąłem ją na wycieczkę po wymianie rozrządu jakiś poduszek silnika olejów itd, depcząc jak na Alfę przystało, zajeżdżam schłodzoną pod dom, kluczyk off.... powoduje .... nie, nie wyłączenie auta. Powoduje zgaszenie silnika i jednocześnie ciągle trąbienie !

    Już conieco przerabiałem ale tego sąsiedzi jeszcze nie widzieli / słyszeli

    Dla potomnych pomogło pojeżdzenie po okolicy i trąbienie wielokrotne.

    Używajcie klaksonu co jakis czas , bo z nieużywania sam zacznie trąbić po wyłączeniu zapłonu .
    Ostatnio edytowane przez marek230482 ; 22-09-2024 o 22:01

  2. #2
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Najwidoczniej jeździsz za mało i za spokojnie Ja nie mam problemów z alfą wozi mnie do pracy i na zloty. Wymieniłem tylko raz skrzynie po weeeeelu latach i spokój
    A poza tym..... jaki ma związek wyłączenia zapłonu z klaksonem..... ?

    P.S. Przydałoby się nazywać tematy rzeczowo.....

  3. #3
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,430

    Domyślnie

    No właśnie nie wiem jaki ? - opisuję wczorajsze zachowanie 166tki - jeżdżę sobie radośnie - nie trąbi. Parkuję, kluczyk off - trąbi .
    Wkładam kluczyk, zapalam auto - przestaje trąbić. Gaszę - trąbi i tak z 10 razy. Pomogło trąbienie z kierownicy.

    Opisuję, bo może komuś się przytrafi również . W zasadzie to muszę znaleźć który to bezpiecznik od klaksonu i szybko wyjmować gdyby kiedyś trąbienie z kierownicy nie pomogło żeby go w ten sposób wyłączyć zamiast zapalać auto i zostawiać na podjeździe na chodzie żeby nie trąbiło.

    Można też nie gasić i ciągle jeździć jak opisujesz, spoko, też sposób.

  4. #4
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,430

    Domyślnie

    Edit
    Trąbienie na długo nie pomaga.
    Dziś powtórka z rozrywki pod szpitalem
    Naprawdę chce to auto zatrzymać mimo że to sedan, ale lakier ma pancerny, korozji niet, wiązka w komorze w porównaniu do vki 156 jak nowa, rozrząd nowy itd itp..
    Co można poza usunięciem bezpiecznika zrobic żeby Alfa nie trąbiła na postoju ?

  5. #5
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Wypadałoby przejrzeć schematy elektryczne i zajrzeć do kabelków.

  6. #6
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,430

    Domyślnie

    Dziś 3ci raz na stacji benz. syn jechał, ponaciskał klakson na kierownicy - pomogło. Klienci na stacji obok lekko zdziwieni , ale ponoć nie zirytowani, pewnie markę rozpoznali
    Ja później wywaliłem przekaźnik klaksonu - teraz nie dziala na amen.
    (bezpiecznik co ciekawe wyjąłem najpierw -a klakson dalej działał w najlepsze (który to bezpiecznik kierowałem się instrukcją obsługi, teraz pomyślałęm że i tam może być błąd )
    Kabelki już przejrzy ekeltryk, jak się jakiś podejmie rozwiązać tą zagadkę, ja już poza jakimiś hamulcami, olejem itp niezagadkowyumi sprawami w Alfach nie mam sił i i mocy przerobowych robić.
    Może wiązka się kruszy. W 156 Vce jest w trakcie odbudowy tak zmurszała była a to ten sam rocznik , no tylko ze jakieś 150tys km więcej przebiegu. Choć w 166 zawsze mi na lepszej jakości kabelki wyglądały, w komorze też więcej przestrzeni to i pewnie chłodniej / lepszy przewiew. Ale może po prostu lepiej ukryte pod tymi wszystkimi osłonkami.

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Krzemol
    Dołączył
    09 2016
    Mieszka w
    Ruda Śląska
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde 1.75 TBi 280KM '11r
    Postów
    461

    Domyślnie

    Mi się bezpiecznik od klaksonu zgadzał ze schematem, pamiętam że wyciągnąłem jak gdzie indziej potrzebowałem a nie miałem pod ręką zapasowego

  8. #8
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,430

    Domyślnie

    Mi pokazuje że to (na tym schemacie - jakiś z neta ale jak w instrukcji , skrzynka w komorze silnika) nr 11 bezpiecznik - wyjęty - mogę trąbić dalej.
    Przekaźnik R3 - wyjęty - nie mogę trąbić .

    https://bezpieczniki.net/wp-content/...03/Alfa166.jpg

Podobne wątki

  1. Nie tylko ..polak potrafi..
    Utworzone przez Masa625 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 20-02-2012, 18:27
  2. Czy wariator potrafi piszczec ? 2.0 TS
    Utworzone przez Krolik w dziale 156
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 27-01-2012, 10:02
  3. Potrafi ktoś zamontować Ingidlo ?
    Utworzone przez bodziak_spiz w dziale Śląskie
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 19-05-2009, 06:58
  4. Potrafi ktos zamontowac Indiglo ?
    Utworzone przez bodziak_spiz w dziale Styling - Body Kit
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 07-05-2009, 21:35

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory