Strona 66 z 79 PierwszyPierwszy ... 16565758596061626364656667686970717273747576 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 651 do 660 z 784

Temat: MULTIAIR - alfa giulia ,stelvio 2.0 benzyna - rady , sugestie

  1. #651
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Sedanów nie lubię - właściciel 2x 156 i 166 xD.
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  2. #652
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    mazowieckie
    Auto
    Giulietta 1.4 MA
    Postów
    741

    Domyślnie

    Multiair w Giulii/Stelvio ma taką usterkę. Czy można jej zapobiec? Sam nie wiem, wygląda jakby to było nieuniknione po jakimś czasie, w końcu to tylko oring.
    Natomiast naprawa przez wymianę całego elementu wygląda na przestrzeloną.

    https://youtu.be/TtQD0tLOr70?si=s3f9FDpD-CqI391X&t=185

  3. #653
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,471

    Domyślnie

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    Sedanów nie lubię - właściciel 2x 156 i 166 xD.
    Więcej nieco mam kombi i roadsterów 1 i 2 os, o ile ilość ma znaczenie ale sam zacząłeś.
    (156 Vka - SW tak btw nie bez powodu nie sedan, przepraszam, Berlina. Cup w tych kilkudziesięciu egzemplarzach wyprodukowanych nie zrobili w SW , ale nadrabia do właściwej stylistycznie sylwetki i bryły SW skrzydełkiem )
    Tak że to iksde z czapy .
    166 3.2 no fakt , silnik pozwala przeboleć resztę , gdy to może być auto nie sprzedawalne rozsądnie, robiące 1k kilometrów rocznie .
    Ostatnio edytowane przez Andrzejsr ; 14-10-2024 o 23:03

  4. #654
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Nie dojrzałem SW, mea culpa.
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  5. #655
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,471

    Domyślnie

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    Nie dojrzałem SW, mea culpa.
    Iks de

    Ale rozumiem. Alfa i powierzchowność...chadzają parami.

  6. #656
    Użytkownik Świeżak Avatar kml89
    Dołączył
    08 2024
    Mieszka w
    Poznań Zwiedzam
    Auto
    Giulia 200@294KM (2017) | Audi S3 (2022)
    Postów
    114

    Domyślnie

    Odprawiając w dalszym ciągu szamańskie rytuały.. ale że nazwa wątku to.. "rady, sugestie":

    odkąd moja procedura startu wygląda tak:
    wchodzę, przycisk start (lusterka się rozkładają), noga na hamulec, znowu start (odpalenie silnika) - o czym ktoś tu w tym wątku kiedyś już pisał

    jeszcze ani razu nie odpalił "jakby" na 3 gary, a wcześniej 2x się zdarzyło, gdy zrobiło się trochę chłodniej/bardziej wilgotno/auto stało trochę dłużej nieużywane

    dam znać, jeśli coś się zmieni w tej kwestii

  7. #657
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    06 2017
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 TBi 280KM Q4 Imola Titanium
    Postów
    314

    Domyślnie

    Pojawił się parę dni temu znowu incydent z telepaniem się samochodu zaraz po rozruchu. Poprzedni miał miejsce w maju tego roku, od tamtej pory przejechałem około 7 tys. km, wymieniłem w czerwcu olej (na Millers) i komplet świec, a po odczytaniu błędu w warsztacie zamieniłem też cewki miejscami. Wtedy pojawiły się błędy P0300 i P0302 (wypadanie zapłonu na 2 cylindrze). Zamienione zostały cewki pomiędzy 1 a 2 cylindrem. Parę dni temu po rozruchu samochód znowu się telepał, zgasiłem go i uruchomiłem ponownie, i tak jeszcze 2 razy aż zaczął pracować normalnie. Po chwili wywaliło Start&Stop nieaktywny, odczytałem błędy tym razem w MES i były 2 błędy - P0300 i P0303, czyli tym razem wypadanie zapłonów na 3 cylindrze. Dzisiaj rano odpaliłem samochód, zapalił normalnie, po chwili zaczął się lekko telepać przez 1-2 sekundy i znowu pracował normalnie. Tym razem nie było błędów.
    Miesiąc temu wróciłem z urlopu i samochód stał 13 dni, odpalił bez najmniejszego problemu, w lipcu podobnie - 9 dni postoju i zapłon bez zarzutu. Jedyne co teraz zauważyłem, że MES pokazał 75% stanu naładowania akumulatora i równe 12 V w trakcie, gdy był włączony zapłon (silnik wyłączony) i podłączony komp z MESem. W chwili rozruchu spadło lekko poniżej 11 V i potem gdy silnik pracował, wskazywał już 12,7 V. Nie sprawdzałem jak to wygląda w trakcie jazdy. Akumulator doładowuję co ok. 2-3 miesiące prostownikiem automatycznym.
    Zastanawiam się, czy wypadanie zapłonów najpierw na 2, teraz na 3 cylindrze może sugerować moduł MA? W maju była zalana Pb 95, teraz od 3-4 tankowań jest Pb 98.

    https://imgur.com/2FeK2XJ

    https://imgur.com/ioRpMXW
    Ostatnio edytowane przez Lober ; 14-11-2024 o 16:25

  8. #658
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2022
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 280KM Veloce MY2021
    Postów
    1,760

    Domyślnie

    U mnie wypadają zapłony na różnych cylindrach ale głównie na 2. Z tym, że to są z reguły na zimnym po starcie z 1-4 wypady total (a i to nie zawsze) a później już jak jakiś przybędzie to z jeden na kilkadziesiąt/kilkaset km na losowym cylindrze.
    Nie generuje to błędów. Nie mam więc pojęcia przy jakiej ilości wypadów jest to uznawane przez kompa za zbyt duże i generowany jest błąd. Nie wiem także na ile normalne jest ich występowanie w takiej, wydaje się małej, ilości.
    Co do telepania to też mi kilka razy leciutko zakołysało budą ale wypadów zapłonu przy tym o dziwo nie było żadnych. Więc chyba na szczęście "telep" nie musi z automatu oznaczać "wypadu".
    Czy masz informację jak dużo masz tych wypadów u siebie?

  9. #659
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    06 2017
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 TBi 280KM Q4 Imola Titanium
    Postów
    314

    Domyślnie

    Cytat Napisał netzmark Zobacz post
    U mnie wypadają zapłony na różnych cylindrach ale głównie na 2. Z tym, że to są z reguły na zimnym po starcie z 1-4 wypady total (a i to nie zawsze) a później już jak jakiś przybędzie to z jeden na kilkadziesiąt/kilkaset km na losowym cylindrze.
    Nie generuje to błędów. Nie mam więc pojęcia przy jakiej ilości wypadów jest to uznawane przez kompa za zbyt duże i generowany jest błąd. Nie wiem także na ile normalne jest ich występowanie w takiej, wydaje się małej, ilości.
    Co do telepania to też mi kilka razy leciutko zakołysało budą ale wypadów zapłonu przy tym o dziwo nie było żadnych. Więc chyba na szczęście "telep" nie musi z automatu oznaczać "wypadu".
    Czy masz informację jak dużo masz tych wypadów u siebie?
    Niestety, nic ponad to, co napisałem i wrzuciłem w linkach. Nie mam wtyczki BT z apką, korzystam tylko z MES po kablu i to od czerwca/lipca dopiero, także nie wiem ile razy wypadał/wypada zapłon. W trakcie jazdy i na rozgrzanym silniku nic nie czuję.
    Ostatnio edytowane przez Lober ; 14-11-2024 o 16:44

  10. #660
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2020
    Mieszka w
    Turek
    Auto
    Stelvio FE LPG; Giulia Veloce `17 LPG
    Postów
    566

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lober Zobacz post
    Pojawił się parę dni temu znowu incydent z telepaniem się samochodu zaraz po rozruchu. Poprzedni miał miejsce w maju tego roku, od tamtej pory przejechałem około 7 tys. km, wymieniłem w czerwcu olej (na Millers) i komplet świec, a po odczytaniu błędu w warsztacie zamieniłem też cewki miejscami. Wtedy pojawiły się błędy P0300 i P0302 (wypadanie zapłonu na 2 cylindrze). Zamienione zostały cewki pomiędzy 1 a 2 cylindrem. Parę dni temu po rozruchu samochód znowu się telepał, zgasiłem go i uruchomiłem ponownie, i tak jeszcze 2 razy aż zaczął pracować normalnie. Po chwili wywaliło Start&Stop nieaktywny, odczytałem błędy tym razem w MES i były 2 błędy - P0300 i P0303, czyli tym razem wypadanie zapłonów na 3 cylindrze. Dzisiaj rano odpaliłem samochód, zapalił normalnie, po chwili zaczął się lekko telepać przez 1-2 sekundy i znowu pracował normalnie. Tym razem nie było błędów.
    Miesiąc temu wróciłem z urlopu i samochód stał 13 dni, odpalił bez najmniejszego problemu, w lipcu podobnie - 9 dni postoju i zapłon bez zarzutu. Jedyne co teraz zauważyłem, że MES pokazał 75% stanu naładowania akumulatora i równe 12 V w trakcie, gdy był włączony zapłon (silnik wyłączony) i podłączony komp z MESem. W chwili rozruchu spadło lekko poniżej 11 V i potem gdy silnik pracował, wskazywał już 12,7 V. Nie sprawdzałem jak to wygląda w trakcie jazdy. Akumulator doładowuję co ok. 2-3 miesiące prostownikiem automatycznym.
    Zastanawiam się, czy wypadanie zapłonów najpierw na 2, teraz na 3 cylindrze może sugerować moduł MA? W maju była zalana Pb 95, teraz od 3-4 tankowań jest Pb 98.

    https://imgur.com/2FeK2XJ

    https://imgur.com/ioRpMXW
    To samo ostatnio miałem w giulii i pierwszy raz pojawiło się w stelvio. O ile w giulii miałem kilka incydentów tamtej zimy to stelvio było wolne od tego. Jak zacznie się powtarzać to będę się umawiał na wymianę modułow, błędy te same co u ciebie jedynie inne cylindry. W stelvio stało się to po wymianie oleju, zresetowaniu wszystkich przeglądów postał kilka dni no i dopadło, a giulia na oleju już kwalifikującym się do wymiany, użytkowana jest codziennie. Pozostaje mi liczyć, że nie padną oba w jednym czasie bo to lekko zaboli.

Podobne wątki

  1. [Giulia] Pas przedni alfa giulia veloce
    Utworzone przez Karol1 w dziale Giulia/Stelvio
    Odpowiedzi: 118
    Ostatni post / autor: 12-02-2023, 20:10
  2. Uszkodzona Alfa giulia Q - rady, sugestie
    Utworzone przez Karol1 w dziale Giulia/Stelvio
    Odpowiedzi: 55
    Ostatni post / autor: 30-01-2021, 16:43
  3. Giulia i Stelvio NRING, Giulia Veloce Ti czyli nowości z Genewy
    Utworzone przez GexN w dziale Giulia/Stelvio
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 02-03-2018, 13:13
  4. [Giulia Veloce] Poszukuję kolegi z Giulią VELOCE z Warszawy/okolic, NAGRODA!
    Utworzone przez Latrunculus w dziale Giulia/Stelvio
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 18-07-2017, 07:54

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory