uhm, daj znać czy zrobili![]()
uhm, daj znać czy zrobili![]()
czy nie denerwuje was w waszych Alfach pozna reakcja na gaz ? czy to przy mijaniu czy to przy ruszaniu. Mnie to trochę irytuje. Jeżdżę różnymi autami w pracy i w większości nich reakcja na gaz jest natychmiastowa czego strasznie brakuje mi w mojej Veloce...
Denerwuje. Normy. Przy mijaniu nie jest aż tak źle w porównaniu z innymi. Ale przy ruszaniu przydałby sie kompresor podrzucający moment od zera obrotów :-).
Nie jeździsz aby hybrydami gdzie elektryk wspomaga kopa?
Potwierdzam, wcale nie czuje się tej mocy. "Auto zastanawia się czy ruszyć, bo może kierowca zrezygnuje i nie trzeba się będzie męczyć"
Też jestem tym rozczarowany.
Z zatrzymanego dynamiczniej Yarisem odjeżdżam ze świateł niż Stelviem...
Coś mi się wydaje, że ten temat gdzieś się już pojawiał i że to najbardziej czuć w awd po fl. W rwd ruszanie jest ok, gorzej trochę z kick downem podczas spokojnej jazdy, ale normalnie, jak to z turbo, tragedii nie ma. Może to składowa napędu i momentu, który w awd (280KM) jest dostępny wyżej, później
MY23 ma dodatkową zmułę w reakcji na pedał gazu - raz kawałek się przejechałem takim stelvio i jest zdecydowana różnica - może jednak jak w Tonalce która mam też, wystarczy więcej wcisnąć akurat na to gaz. A temat laga to już coś innego. O ile ja doświadczyłem powiedzmy na krótkich przejażdżkach do/z garażu z ok 200aut jakie miałem u siebie na retrofity w latach 2019-2021, to Q4 EU najgorszy lag. RWD i USA(również Q4) zauważalnie żwawsze w ruszaniu. Mam tune w ECU, standardowy nic nie dał na to, ale potem zostały mi poprawione jeszcze 2 rzeczy w kierunku USA - westgate i opóźnienie w mapie turbo. Na ruszanie imho to nie pomogło, ale przy braku zmian samego programu auto podczas jazdy reaguje znacznie szybciej na dotknięcie pedełu gazu.
Sądzę że ten lag jest zaszyty może być w samym kodzie ECU (albo wymuszany przez firmware DTCM lub TCM) i tuner nie ma na niego sposobu (chyba że nie mają tego obczajonego w damosach z których korzystają)
To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.
Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.
Czyli stara prawda że dobrze to już było... Im nowszy samochód to tym większy kibel dodany.
Strach się z samochodem rozstawać bo następny będzie gorszy.
Eco. następne modele jakie wypuszą to minimum hybryda, więc tu mozna liczyć na brak laga przez silnik elektryczny, więc akurat pod tym względem może być lepiej
To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.
Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.
To racja (jak zresztą pośrednio napisałem wyżej). Hybrydy łatają eco dziurę w odejściu dość skutecznie. Wydaje się że choćby najprostsze MHEV załatwiło by sprawę.
Niestety pod innymi względami raczej lepiej nie będzie. Zaraz wejdzie następny stopień pilnowania prędkości,. Ciekawe kiedy automatyczne mandaty po zadenuncjowaniu przez własny samochód - jestem przekonany że to kwestia naprawdę niedługiego czasu.
Ostatnio edytowane przez netzmark ; 24-11-2024 o 00:55