Strona 17 z 23 PierwszyPierwszy ... 7891011121314151617181920212223 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 161 do 170 z 223

Temat: Stan aku i dzałanie IBS -prośba do tych z kablem OBD i MES o sprawdzenie 3 parametrów

  1. #161
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2022
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 280KM Veloce MY2021
    Postów
    1,772

    Domyślnie

    Z tego co zauważyłem to ładowanie nie działa gdy silnik jest zimny i gry IBS przekroczy 70% (czy 80, nie pamiętam już). Tzn wtedy działa ale tylko podczas hamowania.
    Co do szybkości ładowania to nie rozumiem, bo raz musiałem zrobić 1500km żeby się podnieść z 60 na 80, a drugim z 30 do 70 w zaledwie 15km...
    Ostatnio edytowane przez netzmark ; 22-11-2024 o 13:24

  2. #162
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2024
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Subaru OBK 3.6 MY12, Giulia 2.0T MY23
    Postów
    198

    Domyślnie

    80% to sufit, u mnie się utrzymuje jakoś 75-78%.

  3. #163
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2022
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 280KM Veloce MY2021
    Postów
    1,772

    Domyślnie

    To nie jest źle. U mnie też tak z reguły. Chyba że ładowarką nabiję pod 100 co i tak oczywiście szybko spada do tych ok 75 bo niemal brak ładowania.

  4. #164
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfy Romeo MiTo; Alfa Romeo 159sw; Alfa Romeo Gulia Super
    Postów
    1,314

    Domyślnie

    Ostatnio zacząłem grzać fotele i kierownicę i o dziwo zauważyłem wzrost naładowania do 80%. Cuda lub znowu gdzieś jest błąd.

  5. #165
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2023
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Stelvio
    Postów
    67

    Domyślnie

    Dezeaktywator Start/Stop mam założony. Myślę, że u mnie elektronika już zgłupiała. Może coś źle przelicza system/komputer. W sobotę jak parkowałem to miałem 47%, dzisiaj rano odpalam było 22% i potem podbite do 28% po kilku przejazdach obwodnica/miasto na dystansie 40-50km.

  6. #166
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2024
    Auto
    Stelvio 23 Veloce
    Postów
    32

    Domyślnie

    Cytat Napisał Fojteg Zobacz post
    Dezeaktywator Start/Stop mam założony. Myślę, że u mnie elektronika już zgłupiała. Może coś źle przelicza system/komputer. W sobotę jak parkowałem to miałem 47%, dzisiaj rano odpalam było 22% i potem podbite do 28% po kilku przejazdach obwodnica/miasto na dystansie 40-50km.
    Na szybko to masz padnięty moduł IBS. Ja tak miałem w Jeepie. Codziennie inne odczyty, ogólnie zaniżał mocno stopień naładowania. Pokazywał 40%-60% przy realnym stanie około 75%. Miałem tak dwa razy, za każdym razem wymiana IBS przywracała normalność.

  7. #167
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2023
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Stelvio
    Postów
    67

    Domyślnie

    Brzmi sensownie, da się sprawdzić to w MESie by nie ładować się w koszty?

  8. #168
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,624

    Domyślnie

    Cytat Napisał Fojteg Zobacz post
    Dezeaktywator Start/Stop mam założony. Myślę, że u mnie elektronika już zgłupiała. Może coś źle przelicza system/komputer. W sobotę jak parkowałem to miałem 47%, dzisiaj rano odpalam było 22% i potem podbite do 28% po kilku przejazdach obwodnica/miasto na dystansie 40-50km.
    S&S dezaktywator pomaga utrzymać aku jak najdłużej naładowany jeśli go masz nowego czy podładujesz sprawny. Niestety logika ładowania >75% jest taka jaka jest - obcina i tylko przy hamowaniu pełne wtedy, stąd pożyteczne jest mieć wyłączony S&S aby nie rozładować za jedną przejążdżkę poniżej 75%.

    jeśli aku nie jest padnięty/stary, a jeździsz wystarczające odcinki między wyłączeniami silnika (bo inaczej to cudów nie będzie- budżet energetyczny), to może być problem z samym IBSem - bywało tak u niektórych.

    Logika działania IBS jest pogmatwana, częściowo do aktualizacji SoC bierze pod uwagę spadek napięcia na rozruchu też, ale oprócz tego i napięcie w spoczynku i ilość energii wprowadzoną. Chyba boschowi nie do końca też się udał algorytm
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  9. #169
    Użytkownik Rowerzysta Avatar 07105415
    Dołączył
    08 2020
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulia 2.0/200KM
    Postów
    250

    Domyślnie

    Cytat Napisał Fojteg Zobacz post
    Brzmi sensownie, da się sprawdzić to w MESie by nie ładować się w koszty?
    Dołączam się do pytania! Czy jest sposób na diagnostykę tego gó...na?

  10. #170
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,624

    Domyślnie

    MESem możesz podglądać %naładowania (w BCM nie zawsze działa, w ECU jakby co zawsze wyświetla parametr), natomiast diagnozowanie to jakieś porównanie tego co pokazuje MES % a obserwacji napięcia po czasie od jazdy/ładowania i/lub spadku napięcia przy rozruchu i własna ocena jaki mniej więcej powinien byc SoC. Tzn, w przypadku oczywistym typu bardzo mały SoC lub bardzo duży widać to od ręki, ale problemy pojawiające sie sporadycznie hmmm. Jeśli ktoś nie ma czasu, to może byc lepiej dać te 500zł za nowy IBS i mieć jakąś jedną rzecz wykluczoną.
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 04-02-2013, 20:09
  2. Prośba o sprawdzenie parametrów
    Utworzone przez milek_22 w dziale 147
    Odpowiedzi: 87
    Ostatni post / autor: 25-03-2012, 20:26
  3. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 15-02-2012, 20:02
  4. Prośba o przeanalizowanie parametrów silnika
    Utworzone przez kak-tus w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 28-01-2012, 10:47
  5. Sprawdzenie parametrów programu ALFAOBD
    Utworzone przez samsung12 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 31-12-2011, 21:52

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory