Strona 19 z 23 PierwszyPierwszy ... 91011121314151617181920212223 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 181 do 190 z 223

Temat: Stan aku i dzałanie IBS -prośba do tych z kablem OBD i MES o sprawdzenie 3 parametrów

  1. #181
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,614

    Domyślnie

    NIe wiem czy mogę się zgodzić - rezystor jest tak mały (150mikroOhm przynajmniej w przypadku IBSów używanych 2016-2018), że ten spadek jest symboliczny - powiedzmy idzie 100A na rozruchu to tylko różnica 15mV - mostkowanie może to w jakimś stopniu zmniejszyć - jakim zależy od rezystancji całego połączenia łacznie z kontaktem styków takiego mostka.
    Ja myślę że efekt jest inny - może algorytm częściowo się ogłupia i nie widzi tak dużej wymiany energii do/z aku (bo widzi mniejszy prąd, przez mniejszy spadek napięcia na shunt rezystorze IBSa), a to w jakiś sposób daje efekt akurat u kolegi jaki obserwuje.

    Problem jest taki jednak, że nie wiem jak można być zadowolonym z ładowania ok 13.5V - przecież to nie jest dobre ładowanie.

    Będzie rozwiązanie ode mnie, "tylko" problemem jest czas - jesteśmy tak zajęci obecnie, ja pomagam przy produkcji nawet (testowanie immobilizerów), że jak jakieś 5 tygodni temu odłożyłem projekt na dzień, tak do niego nie miałem czasu wrócić i każdego dnia mimo że zostaję często po godzinach, nie jestem w stanie sie wyrobić i projekt leży odłogiem. A chcę go rozwiązać, bo mam problemy w tym roku z niedziałającym ogrzewaniem tylnej szyby, i wiem że rynek jakiś na taki produkt jest.
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  2. #182
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2022
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 280KM Veloce MY2021
    Postów
    1,750

    Domyślnie

    No jak dla mnie to napisałeś dokładnie to co ja tylko innymi słowy.

  3. #183
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,614

    Domyślnie

    W części się całkowicie z Tobą zgadzam, ale tutaj:
    (spadek napięcia na rezystorze pomiarowym podczas rozruchu jest mniejszy bo go zrównolegliłeś drutem zmniejszając w ten sposób jego rezystancję i niby aku jest dla systemu to oceniającego "sztywniejszy")
    z wyróżnioną częścią tego zdania nie zgadzam się w ogóle (sorki ) - różnice są na poziomie mV do oceny napięcia aku przy rozruchu (czyli zdolności rozruchowych - kondycji aku dla danego prądu), a conajwyżej IBS "myśli" że rozrusznik/silnik lekko się kręci skoro jest dużo niższy prąd wykrywany (spadek mniejszy o kilka mV na shunt rezystorze). W mojej opini IBS mógłby w takim przypadku dawać efekt gorszej oceny aku - widzi mniejszy prąd a aku 12V spada nisko. No ale to sobie tak już akademicko dywagujemy co mógłby czego może nie robi albo jak działa.

    Ważniejsze są konkluzje które mamy wspólne - 13.5V to żadne ładowanie i to nie jest "rozwiązanie" z którego się można cieszyć.
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  4. #184
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2022
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 280KM Veloce MY2021
    Postów
    1,750

    Domyślnie

    Ja wyszedłem z założenia, że jak mniejsza rezystancja to mniejszy spadek napięcia a więc wydajniejszy akumulator, i stąd otrzymany brak potrzeby ładowania.
    Gdyby miało to "dawać efekt gorszej oceny aku przez IBS" to napięcie ładowania byłoby wymuszone na pełne ~14.4V a nie ustawione na podtrzymanie 13.5V.

    No tak to wszystko teoretyczne, cHGW co ten sterownik sobie myśli :-).

    Ogólnie jak się nad tym wszystkim zastanawiam to dochodzę do wniosku, że cały ten system IBS pomijając, że zbędny, to w sumie nie jest aż taki tragiczny. Przy regularnej jeździe powinien utrzymywać aku na tym poziomie ~80%, i git. Ładowanie go do 100% odsunęłoby jedynie i tak nieuchronną potrzebę doładowywania zewnętrzną ładowarką o tych kilkanaście procent czasu i tylko tyle. Nie sądzę aby było to do wyeliminowania. Przy nieregularnej jeździe, czy to będzie ładowanie do 80 czy do 100, niewiele to zmieni.
    Problem nr1 to, że te dzisiejsze samochody żrą tyle prądu ile żrą i tego nie zmienimy. Mój poprzedni stary Merc pochłaniał na postoju prąd na poziomie 1mA (może w jakichś momentach więcej ale nie trafiłem na to). Przez kilkanaście lat posiadania ładowarki użyłem chyba jeden raz a aku wytrzymało >10 lat.

    Tak czy inaczej, ciekaw jestem do jakich praktycznych wniosków sam dojdziesz w przyszłości po przejściu przez fazę głębszych eksperymentów na module który szykujesz :-).
    (To nie jest pytanie o odpowiedź na teraz !!!, teraz to akademickie teoretyzowanie :-) )
    Ostatnio edytowane przez netzmark ; 26-11-2024 o 11:23

  5. #185
    Użytkownik Świeżak Avatar andie
    Dołączył
    02 2017
    Mieszka w
    śląsk
    Auto
    Giulia 2.0 USA; Lancia Delta t-jet
    Postów
    179

    Domyślnie

    Dziś mimo 100% IBS (ładowarka dzień wcześniej) miałem ładowanie 13V (wcześniej 12V). Przy hamowaniu nawet 14,4V. Anomalie, po pracy pewnie będzie 70% IBS.
    @Kaz156 Czy te 13,5V na mostku jest cały czas i ile masz na IBS? Apka My giulia AA i podgląd jest non stop.
    13.5V to nie pełne ładowanie ale widać zdaje egzamin.

    Wysłane z mojego SM-A546B przy użyciu Tapatalka

  6. #186
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2024
    Auto
    Stelvio 23 Veloce
    Postów
    32

    Domyślnie

    Cytat Napisał andie Zobacz post
    Dziś mimo 100% IBS (ładowarka dzień wcześniej) miałem ładowanie 13V (wcześniej 12V). Przy hamowaniu nawet 14,4V. Anomalie, po pracy pewnie będzie 70% IBS.
    @Kaz156 Czy te 13,5V na mostku jest cały czas i ile masz na IBS? Apka My giulia AA i podgląd jest non stop.
    13.5V to nie pełne ładowanie ale widać zdaje egzamin.

    Wysłane z mojego SM-A546B przy użyciu Tapatalka
    I tak działa poprawnie IBS. Jeśli masz akumulator w dobrej kondycji to max ładowanie jest tylko przy hamowaniu. Tak jak już to wcześniej napisano poprawnie działający IBS utrzymuje akumulator w zakresie około 70%-80% - nie więcej.
    I jeśli akumulator oraz IBS są sprawne to te wartości są optymalne. Jeśli stopień naładowania akumulatora spada (według mnie jest to poniżej 70%) to algorytm ładowania się zmienia aż do granicznego momentu kiedy akumulator jest naładowany w niewielkim stopniu wtedy ładuje 14.4V niezależnie od stylu jazdy.

  7. #187
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Giulia 2018 - 280KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,571

    Domyślnie

    Te 13,5V z tego co pamiętam było po włączeniu jak największej ilości odbiorników prądu. Teraz w zasadzie więcej jeżdżę Stelvio (tu nic nie zmieniałem), jutro mam dłuższy wyjazd, pojadę Giulią i sprawdzę ( będę śledził wskazania woltomierza) jak to jest z tym ładowaniem w czasie jazdy z mostkiem w ibs

  8. #188
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2022
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 280KM Veloce MY2021
    Postów
    1,750

    Domyślnie

    Cytat Napisał Marek_o Zobacz post
    Jeśli stopień naładowania akumulatora spada (według mnie jest to poniżej 70%) to algorytm ładowania się zmienia aż do granicznego momentu kiedy akumulator jest naładowany w niewielkim stopniu wtedy ładuje 14.4V niezależnie od stylu jazdy.
    Z tego co zaobserwowałem to ładowanie stałe 14.4 jest do osiągnięcia IBS=80% (już od ok75% zaczyna lekko spadać i pojawia się napięcie na poziomie 14.0-14.2) po czym spada na sporo poniżej 14 i pojawia się wyższe tak jak napisałeś tylko podczas hamowania.
    Dodatkowo zauważyłem brak ładowania pomimo niskiego IBS gdy jest zimno. Ale nie wiem czy wynika to z próby nie obciążania zimnego silnika, czy z zimnego akumulatora (IBS mierzy też jego temp jak wiemy). Po iluś km jazd ładowanie się pojawia.
    Ostatnio edytowane przez netzmark ; 26-11-2024 o 13:10

  9. #189
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,614

    Domyślnie

    od 75% zaczyna liniowo mniej więcej spadać, przy 80% masz jakieś 13.6V, przy 85% 12.6-12-7V powyżej już to utrzymuje i tylko przy hamowaniu rośnie.
    Tak, też widziałem niższe napięcie ładowania po starcie, jak i po resecie IBSa (odłączenie wtyczki i przyłączenie) dopiero potem jak mu SoC podskoczył/widocznie uznał pomiary za miarodajne, ładowanie rosło.
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  10. #190
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2022
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 280KM Veloce MY2021
    Postów
    1,750

    Domyślnie

    Zgadza się z grubsza!

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 04-02-2013, 20:09
  2. Prośba o sprawdzenie parametrów
    Utworzone przez milek_22 w dziale 147
    Odpowiedzi: 87
    Ostatni post / autor: 25-03-2012, 20:26
  3. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 15-02-2012, 20:02
  4. Prośba o przeanalizowanie parametrów silnika
    Utworzone przez kak-tus w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 28-01-2012, 10:47
  5. Sprawdzenie parametrów programu ALFAOBD
    Utworzone przez samsung12 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 31-12-2011, 21:52

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory