Strona 13 z 13 PierwszyPierwszy ... 345678910111213
Pokaż wyniki od 121 do 126 z 126

Temat: Wymiana oleju w moście - tył?

  1. #121
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2021
    Auto
    Stelvio Veloce Ti
    Postów
    99

    Domyślnie

    Z jakim momentem dokręcić korek spustowy oraz wlewowy w moście tył ?
    Dokręcał ktoś kluczem dynamometrycznym czy na czuja ?

  2. #122
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Annik
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Łomża
    Auto
    Giulia VELOCE Q4 MY20
    Postów
    337

    Domyślnie

    Hej,
    A czy dodatkowo dajecie jakies dodatki do tych olejów?
    Ostatnio wymieniałem oleje w żony Countrymanie tak się składa że wlewałem Ravenole, które spełniają normy BMW
    Tylny dyferencja RAVENOL DGL SAE 75W-85
    Skrzynka rozdzielcza RAVENOL VSG SAE 75W-90
    Skrzynia automatyczna Ravenol T-IV fluid

    Do tego dałem dodatki do dyfra i skrzynki rozdzielczej Mannol 9903
    a do Skrzyni automatycznej LM ATF Additive
    Po przejechaniu kilkudziesięciu km mam wrażenie że Skrzynia płynniej zmienia przełożenia i wszystko pracuje jakby ciszej. Może to placebo ...

    Moja Gjulka ma najechane 35 tys ale już zastanawiam się czy po zimie wymieniać oleje w przekładniach stąd mój wpis.

    DF
    Była 147 JTDm 1.9 Distinctive 2005
    Była 159 JTDm 2.4 SW Q-tr TI 2007
    Była Alfa Giulietta 1.4-TRB-170CV-CF5-DISTINTIVE x 2
    Obecnie Giulia VELOCE Q4

  3. #123
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2018
    Auto
    Stelvio 2.0/200KM
    Postów
    743

    Domyślnie

    Cytat Napisał adamu Zobacz post
    Z jakim momentem dokręcić korek spustowy oraz wlewowy w moście tył ?
    Dokręcał ktoś kluczem dynamometrycznym czy na czuja ?
    Osobiście dokręcam na czuja bo korki w tylnym dyfrze i skrzynce napędu 4x4 są dość solidne (co nie znaczy, że można kręcić do urwania klucza...). Jedynie korek wlewu oleju przedniego dyfra jest bardziej filigranowy ale z kolei konstrukcja i dostęp tam są takie, że trudno przesadzić z momentem dokręcania. Podsumowując - tak jak zazwyczaj pedantycznie stosuję się do dokumentacji technicznej, tutaj mi wystarczy zdrowy rozsądek.

  4. #124
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Annik
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Łomża
    Auto
    Giulia VELOCE Q4 MY20
    Postów
    337

    Domyślnie

    W jakimś zachodnim tutorialu dla Mini podawali wartości 25-30 Nm.
    Myślę że to wystarczający moment.
    DF
    Była 147 JTDm 1.9 Distinctive 2005
    Była 159 JTDm 2.4 SW Q-tr TI 2007
    Była Alfa Giulietta 1.4-TRB-170CV-CF5-DISTINTIVE x 2
    Obecnie Giulia VELOCE Q4

  5. #125
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2021
    Auto
    Stelvio Veloce Ti
    Postów
    99

    Domyślnie

    35 nm obie śruby.
    Stelvio LSD - zalane 1,1 l , spuszczone 950ml.
    Ostatnio edytowane przez adamu ; 06-12-2024 o 12:23

  6. #126
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Annik
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Łomża
    Auto
    Giulia VELOCE Q4 MY20
    Postów
    337

    Domyślnie

    Podrzucam krótkiego vloga o wymianach olejów w przekładniach w Pablogarage
    https://youtu.be/ZRAT6SgeKqg?si=pzqHCyT7kpb8inFx

    DF
    Była 147 JTDm 1.9 Distinctive 2005
    Była 159 JTDm 2.4 SW Q-tr TI 2007
    Była Alfa Giulietta 1.4-TRB-170CV-CF5-DISTINTIVE x 2
    Obecnie Giulia VELOCE Q4

Podobne wątki

  1. [156 Q4] Torsen w przednim moście - jak to wygląda
    Utworzone przez picek w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 20-04-2025, 14:55
  2. [159] Wymiana oleju w tylnym moście Q4
    Utworzone przez Nitro w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 11-12-2018, 08:19
  3. Łożyska w tylnim moście crosswagonu
    Utworzone przez rutek w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 15-02-2018, 20:17
  4. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 17-04-2014, 19:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory