Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Sonda lambda przed katalizatorem - brak odczytu

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2017
    Auto
    Julka TCT
    Postów
    153

    Domyślnie Sonda lambda przed katalizatorem - brak odczytu

    W giulietta 1.4 MA 170 nie działa mi sonda lambda przed katalizatorem - w MES jest po prostu samo "V", nie ma żadnej cyfry przed

    W pierwszej kolejności wymieniłem sondę na nową - NGK/NTK, nic się nie zmieniło.

    Oddałem auto do elektryka, męczył się miesiąc, oddał komputer silnika na sprawdzenie - podobno OK, w końcu stwierdził, że zrobione.

    Odebrałem auto i bez zmian, mechanik twierdzi, że ma film na którym ma nagrane "że u niego działało". Na pytanie co właściwie naprawił mam odpowiedź, że sam nie wie "coś tam z jakąś kostką nie stykało najprawdopodobniej"

    I teraz pytanie - czy ktoś miał taki problem? Czy ktoś może polecić jakiegoś elektryka w Łodzi, który będzie umiał to naprawić? Męczę się z problemem już kilka miesięcy

  2. #2
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,517

    Domyślnie

    Sonda na 100 sprawna?

    Dlaczego NGK a nie Bosch?
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  3. #3
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2017
    Auto
    Julka TCT
    Postów
    153

    Domyślnie

    sonda fabrycznie nowa, oryginał. wydaje mi się że nie jest to problem samej sondy bo na poprzedniej BOSCH (oryginalna od nowości) było dokładnie to samo

    NGK bo wydawało mi się, że dobra jakość

    cała kwestia jest taka, że mechanik twierdzi, że raz mu to działało, raz nie działało - to raczej nie jest klasyczny objaw uszkodzonej sondy. oddał mi auto z rzekomo działającą, tylko u mnie na MES jest bez zmian
    Ostatnio edytowane przez śnieżix ; 21-12-2024 o 15:04

  4. #4
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,517

    Domyślnie

    Masz ori soft?
    Bo ecu powinno coś zgłaszać.
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  5. #5
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2017
    Auto
    Julka TCT
    Postów
    153

    Domyślnie

    auto ma oryginalny komputer Magneti Marelli i nie było nic zmieniane z ECU, jest 100% fabryczny. co ciekawe ECU nie zgłasza żadnych błędów w związku z problemem z lambdą, na desce nie palą się też żadne kontrolki. auto jeździ normalnie, a o problemie dowiedziałem się od gazownika, bo pojechałem na strojenie LPG, a on stwierdził, że nie wystroi bo mi lambda nie działa

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2018
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Giulietta Veloce / Giulia Q
    Postów
    112

    Domyślnie

    Hmm

    No u mnie w 1.75 TBi jest psikus na sondzie lambda. Pod jednym numerem części są dwie rózne, czyli jest 50/50 czy się trafi w dobrą :-). Przy okazji wymiany przypadkiem ktoś w ASO ktoś (wiem kto, ale bez nazwisk :-)) się zastanowił dlaczego są części z różnymi parametrami a tym samym numerem.

    Błąd lambda u mnie zapalał check engine (bo ekologia), nawet dzisiaj papiery układałem i widziałem wydruk z diagnostyki z notatką przy błędzie lambdy (że to jest linijka od CE).
    Moja sztuka
    https://www.forum.alfaholicy.org/nas...ne_veloce.html

    Upłynnię zaślepki spryskiwaczy xeona do giulietty kolor 134b (czerwone), komplet lewa i prawa 200pln wysyłka free. Można w małopolce podjechać i popatrzeć czy kolor pasuje.


    Oświadczenie
    Połowe problemów w alfie można rozwiazać nowym kablem, wtyczką i czujnikiem.

  7. #7
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2017
    Auto
    Julka TCT
    Postów
    153

    Domyślnie

    U mnie właśnie brak checka, brak błędów, elektryk który robił mi wcześniej 2 auta bezproblemowo nie podołał, wcześniej mechanik też próbował, też nie podołał. Nie wiem czy nie jechać z tym do ASO, bo już się pomysły kończą

  8. #8
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,517

    Domyślnie

    Wypnij wtyczkę od sondy i zobacz czy pojawią się co najmniej 2 błędy.
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  9. #9
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2017
    Auto
    Julka TCT
    Postów
    153

    Domyślnie

    niestety nie jestem w stanie wypiąć wtyczki bo siedzi tak mocno, że nie wiem jak to rozłączyć

    byłem na poprawce/kontroli u mechanika, twierdzi, że sonda działa, a to że w MES nie pokazuje mi napięcia sondy przed katalizatorem (jest samo V bez żadnej wartości) to jest wszystko poprawnie, bo to jest sonda szerokopasmowa i ona nie będzie pokazywać napięcia. a to że w innym programie (Car Scanner podłączony kostką OBD przez wifi) pokazuje mi korektę długoterminową na poziomie 83% jako zupełnie niezmienna kreska to jest problem z tym programem a nie z autem (?)

    natomiast po przejściu w MES do wykresu "Lambda sensor 1 integrator" wykres żyje i kręci się w okolicy liczby 1 i jego zdaniem wszystko tu jest poprawnie

    czy ktoś może mi potwierdzić, że tak to powinno wyglądać w MES? cały raban z wymianą sondy zaczął się od pojechania do gazownika na dostrojenie instalacji, gazownik nie widział korekt i stąd stwierdził, że sonda jest do wymiany, a jak rozumiem to jest ten problem że w Giulietta po prostu tych korekt nie ma łatwo dostępnych do wglądu?

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair / Mito 1.4 TB
    Postów
    518

    Domyślnie

    Jaka instalacja LPG? U mnie na KME NevoSky Jet OBD program pokazuje rzeczywistą wartość Lambda a nie napięcie sondy bo "to jest sonda szerokopasmowa".
    Upewnij się, że Twój gazownik ogarnia sterowniki Fiata, bo niektóre programy nie potrafią prawidłowo czytać z nich korekt - przykładowo w Torque wartość korekty (x) pokazuje się jako 100%-x, czyli przy korekcie (+/-)5% wyświetla (+/-)95%. Efekt jest taki, że jadąc jednostajnie zakres korekty krótkoterminowej skacze w zakresie -100% do 100% i niewiele można z tego wyczytać.

Podobne wątki

  1. 1.6TS 120CV Sonda lambda za katalizatorem.
    Utworzone przez SoJeR147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 05-10-2015, 19:05
  2. Sonda lambda za katalizatorem
    Utworzone przez don_majster w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 07-05-2015, 01:07
  3. sonda lambda przed katalizatorem
    Utworzone przez bedziu w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 08-01-2015, 00:21
  4. Druga sonda lambda za katalizatorem.
    Utworzone przez coperfild w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 14-06-2012, 16:02
  5. Sonda lambda za katalizatorem uszkodzona?
    Utworzone przez lukaszogi w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 12-10-2011, 11:28

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory