Siema
Obserwuję ubytek płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym, gdzieś się podziewa. Ilości około 2 szklanki na 100km, gdzie szukać przyczyny? Alfa 159 2.0jtdm
Siema
Obserwuję ubytek płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym, gdzieś się podziewa. Ilości około 2 szklanki na 100km, gdzie szukać przyczyny? Alfa 159 2.0jtdm
Kolego w pierwszej kolejności dobrze dokręć korek od zbiornika w mojej po wymianie zbiorniczka zaczęły się dziać takie cuda a okazało się że za słabo go dokręcałem. Drugie to zerknij po wężach i chłodnicy czy nie ma gdzieś lepkiego nalotu szczególnie zobacz przy zbiorniczku (jeśli masz orginalny) czy na wężyku powrotnym nie ucieka bo tam lubi się rozszczelnić króciec (zdejmij wężyki i zobacz jak się sprawy mają) no i trzecie zaobserwuj stan oleju jeśli przybywa to niestety uszczelka
Przyczyn może być wiele, najłatwiej sprawdzić bagnetem, czy nie ma "dwóch stanów oleju" i czy pod korkiem wlewu oleju nie robi się "budyń", na noc, po jeździe, podłóż coś pod samochód, czy nie zostają jakieś plamy, to tak na teraz, na szybko - rozumiem, że na tzw. "oko" żadnego wycieku, plam nie widać?
Ktoś chyba sygnalizował, że może być problem z połączeniami nagrzewnicy,czy z nią samą i wtedy robi się mokro pod nogami pasażera.
z tego co piszesz wyciek jest dość wyraźny. ten płyn gdzieś musi ci wychodzić.
1. cieknie gdzieś w komorze silnika - odkręć osłonę silnika i zostaw pod autem kawałek kartonu sprawdź rano ślady.
2. cieknie przez układ grzania kabiny - w kabinie powinien być odczuwalny charakterystyczny zapach
3. spala się w silniku - będzie niebieski dym z rury wydechowej i również charakterystyczny zapach.
4. w 3 alfach 159 które miałem poziom trzymał lekko powyżej minimum. ile nie wlałeś szybko zeszło do tego poziomu i już trzymało. wiec doszedłem do wniosku, że ten typ tak ma.
Ostatnio edytowane przez Machaju ; 07-01-2025 o 21:48
W 2.0 możliwe jest pęknięcie na kolektorze dolotowym. Tam zobacz z tyłu czy jest mokro. Jest to dość znana usterka.
I pytanie czy płyn ostro schodzi, czy tylko do pewnego poziomu poniżej 'min' i potem się stabilizuje poziom. Bo tak często się dzieje. Wówczas można to zostawić.
Oprócz wejścia do kolektora ssącego w 2.0 jtdm często cieknie plastikowa obudowa wymiennika ciepła EGR. Są o tym tematy na forum. Sam musiałem ją wymienić z tego powodu.
https://www.forum.alfaholicy.org/sho....php?p=2275961
Wysłane z mojego Mi Note 10 Lite przy użyciu Tapatalka
Ostatnio edytowane przez majkelmu ; 08-01-2025 o 07:48
Z ciekawości jak pęknięty kolektor dolotowy wpływa na ubytek płynu chłodzącego? Dziś postaram się posprawdzać to wszystko co tu osoby pisały. Wiem że oleju nie przybywa i najniższy poziom płynu chłodzącego jaki był to tak na 8cm wysokości od dna zbiorniczka no i się przestraszyłem wtedy i dolałem. Nie mam pojęcia czy się stabilizuje.
No i chyba znalazłem, obok pompy CR jest jakiś wspornik alu i na nim ślady różowego płynu i rozwarstwienie na kolektorze a pod spodem naciapane
Da się coś z tym zrobić czy wymiana kolektora tylko?
Ostatnio edytowane przez kellyq ; 08-01-2025 o 11:22
Nie kojarzę, aby ktoś to uszczelniał.
Raczej wymiana. Przy okazji możesz wyczyścić dolot i ogarnąć klapy kolektora
Ja jeszcze jestem przed tym.