Strona 2 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 80

Temat: 2.0 Tributo Italiano Nowe auto i awaria po 500km ;-(

  1. #11
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2024
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Subaru OBK 3.6 MY12, Giulia 2.0T MY23
    Postów
    197

    Domyślnie

    Cytat Napisał blaszany Zobacz post
    Trochę śmieszno-straszne, że forum dysponuje tak niskim poziomem wiedzy na temat samochodów, które są jego przedmiotem i jedynym polecanym rozwiązaniem i zdiagnozowaną usterką jest niski poziom naładowania akumulatora. Nowy użytkownik ma poważny problem z nowym autem, a piszecie, że powinien już przywyknąć, bo to jego kolejna Alfa.
    Otóż zupełnie nie zgadłeś, kula w płot. Właśnie biorąc pod uwagę sporą wiedzę użykowników, na forum jest konkretna wiedza też na ten temat - choinka na blacie występuje właśnie w przypadkach problemów z zasilaniem.

  2. #12
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2024
    Auto
    Giulia
    Postów
    42

    Domyślnie

    Cytat Napisał jo_gurt Zobacz post
    Otóż zupełnie nie zgadłeś, kula w płot. Właśnie biorąc pod uwagę sporą wiedzę użykowników, na forum jest konkretna wiedza też na ten temat - choinka na blacie występuje właśnie w przypadkach problemów z zasilaniem.
    Wiem, miałem to samo. Napisałem, że u mnie pomogła aktualizacja w ASO, a na forum podśmiewajki, że akumulator zaktualizowali.

  3. #13
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2022
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 280KM Veloce MY2021
    Postów
    1,750

    Domyślnie

    Z tego co napisałeś to z tego co Ci powiedzieli w ASO to sam nie masz pewności co konkretnie zrobili. To skąd wiesz, że to akurat aktualizacja pomogła.
    Update zawsze sprawdzają i robią dla modułów które sprawiają problem (o ile w ogóle jakiś świeższy jest) a, że podładowali aku to niemal pewne jak i to że to ono było przyczyną.
    Akurat jak koledzy napisali - opisana choinka była charakterystyczna dla słabej baterii.

    A przy okazji, nikt tu się z nikogo nie wyśmiewa, trochę luzu.

  4. #14
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2024
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Subaru OBK 3.6 MY12, Giulia 2.0T MY23
    Postów
    197

    Domyślnie

    Cytat Napisał blaszany Zobacz post
    Wiem, miałem to samo. Napisałem, że u mnie pomogła aktualizacja w ASO, a na forum podśmiewajki, że akumulator zaktualizowali.
    Masz duże zaufanie do ASO Ja takiego nie mam. To co mówią a to co robią to mogą być osobne sprawy.
    Ja mam zaufanie do mechanika, który mnie zabierze do samochodu na podnośniku i pokaże palcem "o tu jest źle" albo da do ręki wymienioną rzecz i powie czemu. Mam takiego, ale od Subaru.
    W ASO tego nie ma. Póki to gwarancja, to o ile naprawili to mnie nie obchodzi, ale jakbym miał wydawać swoje pieniądze, to już nie w ASO.

    Na moje zaktualizowali, bo była aktualizacja, nie wnikając co poprawia. Czy ona pomogła - sami pewnie nie wiedzą. Odnośnie aktualizacji (akurat modułu zegarów) to sam się przekonałem, że tu na forum lepiej się w tym chłopaki orientują niż ASO.

  5. #15
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2024
    Auto
    Giulia
    Postów
    42

    Domyślnie

    Cytat Napisał jo_gurt Zobacz post
    Masz duże zaufanie do ASO Ja takiego nie mam. To co mówią a to co robią to mogą być osobne sprawy.
    Wierze, że jak mówią, że wymienili olej, to go wymienili. A jak mówią, że zaktualizowali moduł, to że go zaktualizowali, a nie podłączyli akumulator do ładowania. Ale niczego więcej dowiedzieć mi się nie udało, więc kwestia wiary jest tu kluczowa.

  6. #16
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2018
    Auto
    Stelvio 2.0/200KM
    Postów
    748

    Domyślnie

    Cytat Napisał blaszany Zobacz post
    Wierze, że jak mówią, że wymienili olej, to go wymienili. A jak mówią, że zaktualizowali moduł, to że go zaktualizowali, a nie podłączyli akumulator do ładowania. Ale niczego więcej dowiedzieć mi się nie udało, więc kwestia wiary jest tu kluczowa.
    Niestety - ASO to nie instytucja zaufania publicznego, ze wszystkimi tego implikacjami. Np. z mojego doświadczenia - jeżeli ASO mówi i kasuje za wymianę filtra kabinowego, to nie oznacza, że takowy w ogóle został zainstalowany... (dla jasności - nie chodzi o ASO AR).

  7. #17
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2024
    Auto
    Giulia MY24, SAAB 9-3 Conv MY11
    Postów
    50

    Domyślnie

    Cytat Napisał blaszany Zobacz post
    U mnie od początku w aplikacji MyAlfaConnect, co kilka przejazdów był zgłaszany problem z systemem ładowania, ale żadnych objawów poza tym nie miałem, aż do jesieni, gdy zaczęły zapalać się opisane wyżej kontrolki na desce. Po wizycie w serwisie i aktualizacji, żadnych problemów już nie ma.
    Tak też to miałem/mam, moje obserwacje są zbieżne z tym co mi na ten temat powiedzieli w ASO*. Soft, do któreś wersji, bada to prymitywnie, tj. jeśli od odpalenia do zgaszenia samochodu pobór prądu był większy niż doładowanie akumulatora - to wywala błąd w apce (być może musi się tak stać n razy pod rząd).

    U mnie ten błąd faktycznie łapie się okresowo, z raz na 10 dni mam taki dzień, że autem jeżdżę bez sensu po mieście po kilkaset metrów - wtedy go łapie. Poza tym samochód użytkuje jak bozia przykazała, czyli na autostradzie. Po autostradzie błędu nigdy nie było. Choinka mi się też nigdy w tym aucie nie przytrafiła, mimo że czasami stoi nieużywany kilka dni. Samochód, co pewnie ma duże znaczenie - kupiłem i odebrałem dość szybko od produkcji i w pierwsze 2 tygodnie przejeździłem ok. 2.000 km, więc akumulator raczej był od początku dobrze naładowany.

    * ASO - wiadomo, ufać i kontrolować (co w dobie nowoczesnych samochodów coraz trudniejsze), ale ci moi wydają się kompetentni (jak się ma taką potrzebę, to można nawet wejść na halę i obejrzeć).

  8. #18
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2024
    Auto
    Giulia
    Postów
    42

    Domyślnie

    Cytat Napisał flyinghipo Zobacz post
    Tak też to miałem/mam, moje obserwacje są zbieżne z tym co mi na ten temat powiedzieli w ASO*. Soft, do któreś wersji, bada to prymitywnie, tj. jeśli od odpalenia do zgaszenia samochodu pobór prądu był większy niż doładowanie akumulatora - to wywala błąd w apce (być może musi się tak stać n razy pod rząd).
    Jechałbym do ASO i kazał porządnie zdiagnozować auto. Sam czekałem z tym do pierwszego serwisu, a chyba niepotrzebnie, bo problem był już w pierwszych tygodniach po zakupie, ale na początku bez żadnych innych objawów. Później jak się zrobiło wilgotno i chłodno to doszła choinka kontrolek na desce, a auto głównie w trasie było użytkowane. Po aktualizacji, czy co tam zrobili, żadnych problemów w apce już nie ma. Od dwóch i pół miesiąca żadnego powiadomienia.

  9. #19
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    09 2019
    Mieszka w
    Polska
    Auto
    AR
    Postów
    63

    Domyślnie

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał tomaszko Zobacz post
    Światła ustawiasz sobie w menu ile mają czasu świecić po opuszczeniu auta. Naładuj akumulator, przejedz się kawałek i obstawiam że wszystko wróci do normy. Od tego należy zacząć.
    Czy po takiej choince zawsze trzeba robić adaptacje kierownicy? W Mito po odpięciu akumulatora trzeba było tak robić ale to wtedy jak trzeba było ustawić układ kierowniczy.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał blaszany Zobacz post
    Trochę śmieszno-straszne, że forum dysponuje tak niskim poziomem wiedzy na temat samochodów, które są jego przedmiotem i jedynym polecanym rozwiązaniem i zdiagnozowaną usterką jest niski poziom naładowania akumulatora. Nowy użytkownik ma poważny problem z nowym autem, a piszecie, że powinien już przywyknąć, bo to jego kolejna Alfa.

    Chętnie dowiedziałbym się czegoś więcej w serwisie, o wykonanym przez nich czynnościach w moim aucie, gdyby w ogóle mieli tam pojęcia o samochodach które serwisują. Poprosiłem o rozmowę z mistrzem serwisu na temat tej aktualizacji, ale nie oddzwonił, a od osoby która samochód przyjmowała, niewiele konkretów można było się dowiedzieć, poza zdawkową wzmianką o wykonanej aktualizacji oprogramowania modułu.

    Pewnie gdyby był tu ktoś, kto pracuje w ASO, to mógłby powiedzieć coś więcej.

    U mnie od początku w aplikacji MyAlfaConnect, co kilka przejazdów był zgłaszany problem z systemem ładowania, ale żadnych objawów poza tym nie miałem, aż do jesieni, gdy zaczęły zapalać się opisane wyżej kontrolki na desce. Po wizycie w serwisie i aktualizacji, żadnych problemów już nie ma.
    Szkoda że nie zdążyłem zainstalować tego programu na telefon wtedy bym może dowiedział się coś więcej. Teraz muszę czekać na info z serwisu.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    Czego oczekiwałeś, kolega ewidentnie niezaoptrzony w jakikolwiek sprzęt diagnostyczny, to co mu mają tu ludzie wróżyć z fusów albo pisać elaboraty na 10 ston na każdą możliwą ewentualność. Naprawa i diagnoza na odległość miała być?
    Natomiast obstawienie dobre, i na 90% zakładam aku jest niedoładowany, szczególnie jeśli auto stało jakiś czas na placu u dealera.

    Problem z nowymi autami jest taki, że już od fabryki aku niekoniecznie są takie nowe i dobrze przygotowane, potem logistyka do Polski, potem po Polsce, potem przestawianie auta plac, salon itp, potem po np paru tygodniach czy miesiacach przygotowanie do wydania, nie zawsze naładują. Teraz zimno, kolega zrobił ledwo 500km, pewnie na krotkich odcinkach

    @tomekna, błędy odczytujesz tym samym sprzętem co w 156/159/mito czyli choćby ELMem i MESem lub AlfaOBD, jedynie potrzebne inne adaptery szary typ 6 i niebieski typ 5. A na początek voltomierzem sprawdź aku, po parogodzinnym postoju, kilka minut po otworzeniu bagażnika. Słabe aku to randomowe błędy po całym aucie rozsiane, z tego nic się niedałoby diagnozować. Usunięcie błędów tylko ASO, lub samemu z bypassem SGW (blokada zapisu/kasowania przez OBD), lub u mechanika który ma subskrybcję na SGW w grupie Fiata wykupioną.
    Mam Multieuscan ale nie sądzę bym mógł coś z tym zrobić bo choćby dlatego że moja wersja jest gdzieś z 2012 roku. Czy odczyty błędów są widoczne dla serwisu? Czy jak macie gwarancje to nie podpinacie się do auta do czasu jej zakończenia?

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    Czego oczekiwałeś, kolega ewidentnie niezaoptrzony w jakikolwiek sprzęt diagnostyczny, to co mu mają tu ludzie wróżyć z fusów albo pisać elaboraty na 10 ston na każdą możliwą ewentualność. Naprawa i diagnoza na odległość miała być?
    Natomiast obstawienie dobre, i na 90% zakładam aku jest niedoładowany, szczególnie jeśli auto stało jakiś czas na placu u dealera.

    Problem z nowymi autami jest taki, że już od fabryki aku niekoniecznie są takie nowe i dobrze przygotowane, potem logistyka do Polski, potem po Polsce, potem przestawianie auta plac, salon itp, potem po np paru tygodniach czy miesiacach przygotowanie do wydania, nie zawsze naładują. Teraz zimno, kolega zrobił ledwo 500km, pewnie na krotkich odcinkach

    @tomekna, błędy odczytujesz tym samym sprzętem co w 156/159/mito czyli choćby ELMem i MESem lub AlfaOBD, jedynie potrzebne inne adaptery szary typ 6 i niebieski typ 5. A na początek voltomierzem sprawdź aku, po parogodzinnym postoju, kilka minut po otworzeniu bagażnika. Słabe aku to randomowe błędy po całym aucie rozsiane, z tego nic się niedałoby diagnozować. Usunięcie błędów tylko ASO, lub samemu z bypassem SGW (blokada zapisu/kasowania przez OBD), lub u mechanika który ma subskrybcję na SGW w grupie Fiata wykupioną.
    Mam Multieuscan ale nie sądzę bym mógł coś z tym zrobić bo choćby dlatego że moja wersja jest gdzieś z 2012 roku. Czy odczyty błędów są widoczne dla serwisu? Czy jak macie gwarancje to nie podpinacie się do auta do czasu jej zakończenia?

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał blaszany Zobacz post
    Trochę śmieszno-straszne, że forum dysponuje tak niskim poziomem wiedzy na temat samochodów, które są jego przedmiotem i jedynym polecanym rozwiązaniem i zdiagnozowaną usterką jest niski poziom naładowania akumulatora. Nowy użytkownik ma poważny problem z nowym autem, a piszecie, że powinien już przywyknąć, bo to jego kolejna Alfa.

    Chętnie dowiedziałbym się czegoś więcej w serwisie, o wykonanym przez nich czynnościach w moim aucie, gdyby w ogóle mieli tam pojęcia o samochodach które serwisują. Poprosiłem o rozmowę z mistrzem serwisu na temat tej aktualizacji, ale nie oddzwonił, a od osoby która samochód przyjmowała, niewiele konkretów można było się dowiedzieć, poza zdawkową wzmianką o wykonanej aktualizacji oprogramowania modułu.

    Pewnie gdyby był tu ktoś, kto pracuje w ASO, to mógłby powiedzieć coś więcej.

    U mnie od początku w aplikacji MyAlfaConnect, co kilka przejazdów był zgłaszany problem z systemem ładowania, ale żadnych objawów poza tym nie miałem, aż do jesieni, gdy zaczęły zapalać się opisane wyżej kontrolki na desce. Po wizycie w serwisie i aktualizacji, żadnych problemów już nie ma.
    W 159 i Mito miałem silniki JTDm w sumie przejechały jakieś 400kkm i nie miałem z nimi większych problemów. Przy obecnej jakości w motoryzacji nie oczekuję zbyt wiele w temacie bezawaryjności. Zupełnie nie kupuję że producenci samochodów ( bo wiem że w innych markach również występują problemy z napięciem w instalacji) nie mogą sobie poradzić z niedoładowanym akumulatorem lub zbyt wrażliwych elementów elektroniki na wahania napięcia w instalacji. Jest to albo celowe działanie albo bubel albo wypadkowa obu.

  10. #20
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2024
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Subaru OBK 3.6 MY12, Giulia 2.0T MY23
    Postów
    197

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomekna Zobacz post
    Jest to albo celowe działanie albo bubel albo wypadkowa obu.
    To jest celowe działanie, ale podyktowane wymogiem oszczędzania każdego miligrama CO2. Pseudoekologia, bo aku lecą na złom.

Podobne wątki

  1. Tributo italiano - brak wentylowanych foteli
    Utworzone przez janek w dziale Tonale
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 22-08-2024, 08:27
  2. Giulia Tributo Italiano
    Utworzone przez Temedes w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 28-05-2024, 08:09
  3. [MiTo] Czasem zapala się kontrolka 'awaria systemu EOBD', auto traci moc - co mam zrobić?
    Utworzone przez Lutraki w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 35
    Ostatni post / autor: 10-03-2013, 17:37
  4. Uszczelka pod głowicą nie wytrzymała 500km?
    Utworzone przez drift-r w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 07-02-2012, 14:33
  5. nowe auto
    Utworzone przez ROZEK w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 02-04-2007, 16:20

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory