Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 14 z 14

Temat: 2.4 jtdm 200 KM - problem z turbo?

  1. #11
    Użytkownik Świeżak Avatar schab
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Radziszów k. Krakowa
    Auto
    Alfa 159 SW 2,4 Q4
    Postów
    225

    Domyślnie

    Za pierwszym razem samodzielnie zajmuje to : 2 godziny demontaż , 1 godzina na montaż . Za trzecim - demontaż + montaż = 1 godzina.
    Spróbuj , to naprawdę proste.
    Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
    Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

  2. #12
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    02 2025
    Auto
    Alfa 159 2.4 JTDM
    Postów
    2

    Domyślnie

    Cześć,
    Mam do Was pytanie. Chcę pomóc znajomej z Alfą 159 2.4 JTDM. Ma problem w turbem. Podpiąłem pod komputer, pokazało błędy p0101 i p0110 (przeplywomierz). Wypiąłem kostkę od przepływki, przeczyscilem przpustnice, skasowalem błędy. Auto jezdzilo kilka dni, sprawdziłem ponownie, zero błędów. Objawy są takie że auto nie ma pełnej mocy. Na wolnych obrotach słychać jak swiszczy turbina przy lekkim gazowaniu. Podczas jazdy turbo czuć tylko dolnych obrotach 1500-1800. Auto jest przymulone, na autostradzie nie da się go rozpędzić więcej niz do 120km/h. Pedal gazu do podłogi a już więcej nie przyspieszy. Zalaczam filmik z YT o ładowaniu turba do 0.8. U nas jest identycznie. Turbo kręci się tylko do 0.8 i potem opada. https://youtu.be/sowXQt3HeTg?si=Xdo2TrAO1-VNMtIO
    Wypiąłem tez wtyczkę od przepływomierza i przejechałem się. Auto zachowuje się tak samo. A moim zdaniem powinna być jakaś różnica po odpieciu wtyczki. Sprawdziłem też bezpieczniki (F35), są dobre.
    Mam trochę ograniczone możliwości, z racji pobytu za granicą (nie ma mowy o wyjeciu turba) ale jeśli ktoś z Was miał taki problem i mógłby mi coś podpowiedzieć co mógłbym sprawdzić od góry silnika to było by miło
    Pozdrawiam Majsterkowicz
    Ostatnio edytowane przez Ian Moore ; 11-02-2025 o 07:21

  3. #13
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2021
    Auto
    Były 159-ki
    Postów
    1,354

    Domyślnie

    Może zacięła się zmienna geometria. Zweryfikowałbym też DPF, czy się nie zatkał. Miałem bardzo podobny objaw w 1,3jtdm auto zupełnie nie miało mocy i nie chciało wchodzić na obroty - winny był właśnie DPF. po rozebraniu okazało się że był zatkany na amen i częściowo rozsypany.

  4. #14
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    02 2025
    Auto
    Alfa 159 2.4 JTDM
    Postów
    2

    Domyślnie

    Turba nie sprawdzę. EGR jest zaślepiony, DPF jest wycięty. Zastanawia mnie ten przepływomierz. Używany kosztuje z przesyłką ok 100zl. Najlepiej by było znaleźć takie auto z tym silnikiem i na chwilę podmienić

Podobne wątki

  1. Turbo do 147 1.9 JTDm
    Utworzone przez Small3r w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 46
    Ostatni post / autor: 21-02-2017, 21:56
  2. Turbo hybryda do JTDM
    Utworzone przez haps w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 05-11-2016, 02:16
  3. Turbo 1,9 JTDm
    Utworzone przez perek16 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 02-02-2014, 20:29
  4. Bi-turbo :) Czyli problem z turbo w 2.4 JTD
    Utworzone przez djkubas w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 26-08-2012, 20:02
  5. 159 1.9 Turbo JTDm
    Utworzone przez paszczak w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 14-07-2010, 12:26

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory