Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: Start/Stop IBS/Akumulator

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    12 2023
    Auto
    Alfa Romeo Tonale
    Postów
    19

    Domyślnie Start/Stop IBS/Akumulator

    Czesc,

    wiem,że temat był poruszany już w wątku Stelvio/Gulia, ale chyba mam ten przypadek w Tonale.
    Generalnie od jakiegoś czasu start/stop przestał działać, zauważyłem późno ponieważ i tak go wyłączam przyciskiem na konsoli. Ponadto nie wiem czy ma to zwiazek z aku ale zaczęła się pojawiać informacja na wyświetlaczu aby sprawdzic filtr paliwa jak samochód trochę dużej postał(kilka dni), profilaktycznie wymieniłem filtr(był w miarę czysty) ale i tak kontrolka dalej sie zapalala przy włączeniu zapłonu. Na włoskim forum Tonale przeczytałem kilka przypadków, że razem z filterm wymieniali akumulator. Po przeczytaniu tego oraz w/w watku o problemach z IBS w Gulii/Stelvio zglosiłem do ASO, generalnie diagnoza była ze aku ok, ale i tak go podładowali. Oczywiscie start/stop zaczal działac, kontrolka od filtra już sie nie pojawia, mam wpiety voltomierz w gniazdo 12V wiec sobie napiecie monitoruje, po naładowaniu z ładowarki/prostownika bylo dokładnie tak jak w Stelvio, napiecie ok 13V, podnosiło się do 14.7V tylko podczas hamowania. Wszystko byłoby fajnie gdyby nie to, że po kilku dniach SS juz nie działa, napiecie łądowania jest 13.8V podczas jazdy cały czas, dziennie jeżdże ok 40km, 80% trasa. Pomyślałem może troche mało, zrobiłem wiec trase 700km i nic, dalej SS nie działa, ładowanie było caly czas 13.8V. Zaopatrzyłem się w tester aklumulatora i generalanie pokazuje "cuda". Jednego dnia SOH 100%, SOC 85%, drugiego dnia SOH 86%, SOC 50%, napięcie po dniu postoju ok 12.2V, zaraz po jezdzie 12.6V. Chcaiłbym coś z tym zrobić jak jest gwarancja, gdyż mam wrażenie ze jest cos nie tak z aku albo z tym IBSem. Piszę wrażenie, ponieważ poza SS którego nie działa wszystko jest Ok, odpala normalnie nawet po kilku dniach postoju, żadnych błędów. Miał ktoś może w Tonale takie problemy, jak do tego podejść żeby skutecznie to zareklamować?

    Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,544

    Domyślnie

    S&S to ściema, po co tego oczekujesz że będzie działało? czasem zadziała, zwykle wtedy kiedy nie chcesz (zatrzymanie się na 1s aby spojrzeć czy wolne). SS to wymysł na lepsze wyniki spalania i emisji CO2 w sztucznych testach przy homologacji auta - wtedy każdy gram CO2/km zaoszczędzony to miliony w skali roku dla koncernu. Nikogo nie obchodzi czy to potem działa czy nie. Na test jedzie auto z max naładowanym nowym aku, przygotowane tak żeby fajnie testy wyszły.

    IBS potrzebuje też często dłuższego czasu żeby przeliczyć/upewnić się jaki jest nowy stan naładowania aku, często 2-3 dni jeżdżenia po trasie i zaczyna działać. Kolejna sprawa wiele IBSów wariuje - sam tego doświadczyłem w Giulii (i wielu innych użytkowników miało jaja różnego typu), u mnie jak temperaura na zewnątrz podkakiwała, nagle nie wiadomo dlaczego IBS gubił 15-25% SoC... przy stałym podobnym jeżdżeniu, raz miewałem 18%, innym razem 70%...

    Nie jeździsz mało, ale też nie wyjatkowo dużo. Pytanie czy w trakcie tych 40km masz ileś wyłączeń silnika, czy na raz? I gdzie parkujesz- jeśli jakieś podziemne garaże, stalowe wiaty/garaże to TBM (ecall/alfa connect itp) mogą żreć. Inna sprawa wszystkie aktualizacje softów wgrać jeśli są jakieś choćby opcjonalne może pomóc (w historii giulii/stelvio, 2016/17 problemy z usypianiem się), potem auta w 2018 które miały TBM to chyba ze 3 lata robiły problemy, teraz użytkownicy aut MY24 mają problem z samorozładowywaniem bo zaś coś popsuli po lifcie.
    Ostatnio edytowane przez epsonix ; 19-04-2025 o 13:11
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  3. #3
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    12 2023
    Auto
    Alfa Romeo Tonale
    Postów
    19

    Domyślnie

    Dziękuję bardzo za odpowiedź i zainteresowanie,
    nie chodzi mi o to, ze brakuje mi SS, bo i tak go zawsze go wyłączałem z konsoli, po prostu się zastanawiam dlaczego przestał działać i napięcie na aku mam poniżej 12V po kilku dniach postoju, a nawet po długiej trasie nie jest w stanie go naładować powyżej tych 80%SOC, i dlaczego nie ładuje w czasie jazdy np. 14.4 tylko max 13.8V. A wcześniej tak nie było, auto mam 1.5 roku i przez 1 rok żadnych problemów z SS czy akumulatorem, a raczej cos jest nie tak jak nawet po długiej jeździe (700Km) nie jest w stanie dojść do poziomu naładowania żeby SS działał. Te 40km ani raz nie działa SS obecnie, robię to na raz po 20 km, chociaż czasem korek (rzadko) ale też nie wyłącza. Jak dla mnie jak jest opcja SS to powinna ona działać, niezależnie od sensu jej wprowadzenia. Pytanie mam tylko dlaczego przez rok wszystko było ok a jakoś od 3 miesięcy nie jest? A akumulator wg testu niby dobry:|

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,544

    Domyślnie

    kryteriów niedziałania S&S jest pełno (ekstremalne temperatury, żądanie od klimatyzacji, błędy silnika itp), choć głównym jest stopień naładowania aku - w Giulii/Stelvio S&S nie działa poniżej 65% naładowania aku wg IBS. z drugiej strony strategia ładowania aku (piszę o Giulii/Stelvio bo te znam), jest taka, że powyżej naładowania 75% alternator zmniejsza napięcie ładowania (znów wymysł na osiągnięcie ciut niższego spalarnia/CO2 w sztucznym teście?), na 85% to już nie ma ładowania tylko podtrzymanie 12.7V - wtedy tylko przy hamowaniu daje te 14.5V. Podejżewam że coś podobnego zastosowali w Tonale - będę to badał, bo robię poprawkę ładowania dla Giulii/Stelvio (nowy produkt STUFF4CAR), a do Tonalki też wrzucę wkrótce monitor i sobie to pologuje i poobserwuję i może też będzie produkt (najpierw i tak immobilizer). Z resztą spodziewam się że Ghibli które do mnie zmierza będzie miało też tego typu wymysły i też się ogarnie widelce nowe przy okazji produktami.

    Napięcie poniżej 12V po kilku dniach postoju to faktycznie mało.

    Czy odczywałeś co IBS pokazuje, czy badasz tylko jakimś testerem? trzebaby poporównywać - może IBS wariuje (co jak pisałem jest częste w GIuliach/Stelvio, choć ten nowszy typ od ~2019r mniej jaj robi ludziom niż starszy).

    Nie masz jakiejś kamerki na tryb parkingowy albo innych dołożonych trackerów GPS?

    Gdzie parkujesz? Garaż/słaby zasięg sieci komórkowej tam?
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  5. #5
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    12 2023
    Auto
    Alfa Romeo Tonale
    Postów
    19

    Domyślnie

    Badam tylko testerem + multimetr kalibrowany, także dokładnie nie wiem co IBS pokazuje, nie mam żadnego sprzętu diagnostycznego jak MultiEcuscan czy cos innego przez OBD, nie wiem czy jest juz nawet do Tonale diesla?
    Żadnych sprzętów typu kamerka nie ma, fakt garażuje w garażu podziemnym gdzie zasięg jest słaby, ale żeby aż tak żarło prąd...no i garażu nie zmieniałem od początku gdzie przez ponad rok było wszystko ok z SS

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,544

    Domyślnie

    wszystkie aktualizacje powgrywane? w giuliach/stelvio przez TBMa auta potrafiło rozładować w kilka godzin (ECU nie szły spać) - działo się to mega sporadycznie, ale czasem kogoś trafiło.
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  7. #7
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    12 2023
    Auto
    Alfa Romeo Tonale
    Postów
    19

    Domyślnie

    raczej tak, ale jeszcze będę weryfikował te aktualizacje. W każdym razie dzięki za pomoc, jak coś znajdę dam znać.
    Pozdrawiam

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Start-stop/DNA
    Utworzone przez Yarek w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 18-04-2021, 11:23
  2. [Giulietta] START\STOP auto gasnie podczas jazdy, informacja "star\stop niedostepny"
    Utworzone przez olaras w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 07-09-2018, 11:15
  3. [MiTo] Start & Stop
    Utworzone przez piotr_c w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 09-08-2014, 10:32
  4. [Giulietta] start&stop
    Utworzone przez mandecki w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 17-11-2013, 13:54
  5. [MiTo] Start/Stop
    Utworzone przez jjokocha w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 26-01-2011, 17:08

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory