
Napisał
loozik
Podzielę się swoim doświadczeniem z akumulatorem, który wymieniałem w zeszłym tygodniu. Alfa kupiona w salonie PL w 2019 i fabrycznie był EFB Varta 95Ah 800A. Wymieniłem na AGM z tymi samymi parametrami. Chciałem też zmienić ustawienia w MES, co skończyło się niepowodzeniem. Zgodnie z informacją, którą znalazłem na alfaowner.com, zmieniłem bajt 63, który miał wartość HEX 82, co z poniższego wskazywałoby na "xxxx0010 - 95Ah 800A - ustawienie domyślne dla Giulia/Stelvio US". Zmieniłem na HEX 89, czyli "xxxx1001 - H7 AGM;". Po zrobieniu PROXI wyświetlił się błąd IBS, którego nie dało się usunąć, więc wróciłem do poprzedniego ustawienia, błąd IBS zniknął.
Ustawienia:
bajt 63, bit 5:
xxxx0001 - 80Ah 680A - ustawienie domyślne dla Giulia/Stelvio EU
xxxx0010 - 95Ah 800A - ustawienie domyślne dla Giulia/Stelvio US
xxxx0011 - 80Ah 680A - ustawienie domyślne dla diesla Giulia/Stelvio
xxxx1000 - H7 zalany;
xxxx1001 - H7 AGM;
xxxx1010 - H8 zalany;
xxxx1011 - H8 AGM - ustawienie domyślne dla modeli Giulia/Stelvio MY20 US/E
Nie próbowałem ustawić na HEX 8B, bo nie mam MY20. Ciekawi mnie też w opisie US, bo ten aku mam od nowości w alfie z rynku EU.
Czy brak zmiany trybu akumulatora oznaczać będzie, że aku będzie niedoładowany, bo AGM ma napięcie ładowania do 14,7V, gdzie standardowo ładowanie jest do 14,4V?