Strona 22 z 23 PierwszyPierwszy ... 121314151617181920212223 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 211 do 220 z 223

Temat: Stan aku i dzałanie IBS -prośba do tych z kablem OBD i MES o sprawdzenie 3 parametrów

  1. #211
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,614

    Domyślnie

    co do odcinania SS, no to jak jeździsz z włączonym po mieście raczej (tylko) to też się nie dziw że oscylujesz pewnie w okolicach progu czyli 65% SoC. z wyłączonym będzie lepiej, o ile nie robisz jazd typu 1-3km max kilka razy dziennie a potem jeszcze np weekend auto stoi. tu fizyka - budżet energetyczny i ja z tym nic nie zrobię ani nikt - trzeba jeździć na tyle żeby budżet był na plusie (choćby lekko).

    co do prac - całe zasoby od kilku tygodni były wkładane w immobilizer - był problem do znalezienia, były testy (2 wyjazdy na śląsk do kilku aut), zbierane logi, pomiary itp, grzebanie w kodzie, znów testy, trochę też kosmetycznych tematów ruszyłem no i tak zeszło. teraz znów wyjazd krótki urlop 4 dni (wcześniej świeta, 6 tyg temu Dolomity), no i tak sobie czas leci, choć z ostatnich prac dużo doświadczeń a i sprzęt testowy sobie zrobiłem znacznie lepszy - do tego popisałem biblioteki które pójdą do projektu poprawki ładowania - więc pod tym względem jakiś progress. będę informował jak będzie, od pytania i odpisywania nie przyspieszysz (raczej opóźnisz choćby o te 5 minut )
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  2. #212
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2022
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 280KM Veloce MY2021
    Postów
    1,750

    Domyślnie

    Alfa ładuje Ci skutecznie do około 80% (przynajmniej u mnie od tej wartości IBS włącza się, nazwijmy to, tryb ładowania ekologiczny). Więc rozwiązanie kolegi jest w stanie dołożyć góra te 20% - wyżej ch* nie podskoczysz. 20 % to jest oczywiście znaczące i sam bym tak wolał, ale i nie aż tak szalenie dużo. Stawiam że jak mało jeździsz i na krótkich trasach to z ulepszaczem nieco rzadziej ale i tak bez doładowywania z zewnątrz się nie obejdziesz. Takie czasy żarłocznej elektroniki.

    Edit: o jak epsonix Ci właśnie napisał - bilans...
    A swoją drogą aku masz nowy. A ladowałeś go kiedykolwiek jakąś porządną zewnętrzna ładowarką plus pomiar stanu po tej operacji?
    Ostatnio edytowane przez netzmark ; 29-04-2025 o 11:33

  3. #213
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2024
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Subaru OBK 3.6 MY12, Giulia 2.0T MY23
    Postów
    197

    Domyślnie

    Ja raczej jeżdżę miejsko, zainstalowałem wyłącznik S&S i Julka daje radę - IBS oscylował w okolicach 75% jak jeszcze sprawdzałem namiętnie. Od pewnie roku zapomniałem o temacie i cieszę się jazdą.

  4. #214
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    Alfa Giulia Veloce
    Postów
    130

    Domyślnie

    Cytat Napisał netzmark Zobacz post
    Alfa ładuje Ci skutecznie do około 80% (przynajmniej u mnie od tej wartości IBS włącza się, nazwijmy to, tryb ładowania ekologiczny). Więc rozwiązanie kolegi jest w stanie dołożyć góra te 20% - wyżej ch* nie podskoczysz. 20 % to jest oczywiście znaczące i sam bym tak wolał, ale i nie aż tak szalenie dużo. Stawiam że jak mało jeździsz i na krótkich trasach to z ulepszaczem nieco rzadziej ale i tak bez doładowywania z zewnątrz się nie obejdziesz. Takie czasy żarłocznej elektroniki.

    Edit: o jak epsonix Ci właśnie napisał - bilans...
    A swoją drogą aku masz nowy. A ladowałeś go kiedykolwiek jakąś porządną zewnętrzna ładowarką plus pomiar stanu po tej operacji?
    Oczywiście, po wymianie na AGM od razu naładowałem go na max'a prostownikiem CTEK MXS 5.0. Start-stop praktycznie zawsze wyłączam, no chyba, że zapomnę, to wtedy zaskakuje mnie to, że silnik gaśnie, ale wtedy od razu go wyłączam. Po dwóch tygodniach zdarzyło się, że zapomniałem wyłączyć i tym razem zaskoczyło mnie to, że po zahamowaniu silnik nie zgasł, co oczywiście dało mi do myślenia. Naładowałem znowu do max'a CTEK-iem i czekam aż znowu zejdzie poniżej tej magicznej granicy i zacznie mi odpinać systemy :/ Odcinki mam krótkie i w zdecydowanej większości po mieście, więc jeśli IBS cąły czas by dbał o to, żeby aku dostawał swoją dawkę prądu, to nawet na tych krótkich odcinkach byłaby zdecydowana poprawa. Niestety doładowanie akuma tylko przy odejmowaniu gazu to jakiś absurd i tylko chory eko-mózg mógł to wymyślić :/

  5. #215
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2022
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 280KM Veloce MY2021
    Postów
    1,750

    Domyślnie

    Ogólnie to jasne, że to głupie rozwiązanie ale również gwoli ścisłości to nie do końca jest tak jak mówisz.
    Jeżeli IBS jest poniżej 80% to ładowanie jest cały czas. Dopiero po przekroczeniu tej wartości jest tylko podczas hamowania. Tam jest jeszcze mały stan przejściowy gdzieś tak między 75 a 80% że napięcie ładowania lekko maleje z 14.5 na 14.2 ale to pomińmy.
    To że silnik Ci nie zgasł to nie musiała być wina akumulatora (choć oczywiście mogła). Warunków nie zadziałania SS jest dość dużo a słaby aku to tylko jeden z nich.

    Możesz jeszcze postudiować kwestię ładowania AGM. Gdzieś tu było na forum że w MES jest opcja wyboru czy aku jest EFB czy AGM. Teoretycznie przy ustawieniu AGM powinny być nieco wyższe napięcia ładowania co by Ci może lepiej wpływało na bilans energetyczny. O ile ta opcja w praktyce wogole działa - epsonix na pewno wie to może powie :⁠-⁠).

  6. #216
    Użytkownik Świeżak Avatar OTTO1
    Dołączył
    09 2017
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    Giulia Veloce TI Q4
    Postów
    176

    Domyślnie

    Nie bardzo rozumiem polityki ładowania eko-aku.
    Chodzi o to żeby zachęcić nas do jeżdżenia z odpuszczonym gazem, przez to mniejsza emisja, a w nagrodę doładowany akumulator?

    Co do doładowania aku, jeżdżę do pracy 12 km w jedną stronę, jak często proponujecie ładować aku do pełna prostownikiem i czy podpinać w bagażniku czy pod maską pod te klemy.
    Czy zanim podepnę prostownik muszę odczekać aż wyciszą się wszystkie systemy czy mogę od razu po zgaszeniu silnika?
    I czy w trakcie ładowania mogę wejść do auta i np. włóczyć stacyjkę, podłączyć się do OBD, odpalić radio?

    P. S. Epsonix, mam nadzieję że wygospodarujesz czas aby poprawić ten absurt.
    Wiesz ze klientów będziesz miał

  7. #217
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2022
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 280KM Veloce MY2021
    Postów
    1,750

    Domyślnie

    Polityków to nikt nie rozumie...Pewnie raz na pół roku Ci wystarczy, po prostu kontroluj IBS co jakiś czas.
    Nie musisz na nic czekać.
    Możesz zawsze wejść i robić co chcesz ale to żre prąd. Samo otwarcie drzwi to budzą się systemy które ciągną pod 8A. A więc wydłuża to czas ładowania i pobór może być większy niż to co daje ładowarka (bo zależy jaka i co jej "inteligencja" na dany moment dyktuje robić) - a więc wciąż będziesz miał rozładowywanie zamiast ładowania pomimo, że jesteś podłączony.

  8. #218
    Użytkownik Świeżak Avatar kml89
    Dołączył
    08 2024
    Mieszka w
    Poznań Zwiedzam
    Auto
    Giulia 200@294KM (2017) | Audi S3 (2022)
    Postów
    113

    Domyślnie

    mój pogląd jest na to taki, że jakby jeździć 50km dziennie to 'problem' byłby niezauważalny, ale że jest inaczej to jest lipa, zmieniałem w proxi na AGM i uważam, że jest ciut lepiej z ładowaniem, ale też przez rok jeździłem ze złym ustawieniem.. więc możliwe, że jest akumulator już skopany, na zimę kupuję nowy EFB (bo taki był fabrycznie) - bo nie chcę co chwilę latać z prostownikiem, chociaż zauważyłem, że gdy SOC spada poniżej 50% to dynamika ładowania przyspiesza - ale nadal wymaga to jakiejś trasy do zrobienia

  9. #219
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2022
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 280KM Veloce MY2021
    Postów
    1,750

    Domyślnie

    A jaki masz aku, agm czy efb?
    I jak zmieniłeś ustawienia na AGM to mierzyłeś później jakie najwyższe napiecie pojawia się na aku?

  10. #220
    Użytkownik Świeżak Avatar kml89
    Dołączył
    08 2024
    Mieszka w
    Poznań Zwiedzam
    Auto
    Giulia 200@294KM (2017) | Audi S3 (2022)
    Postów
    113

    Domyślnie

    mam AGM, no po ładowaniu prostownikiem pokazywało 13V

    - - - Updated - - -

    ja obserwuje u siebie jeszcze inny problem.. auto stoi przez weeekend i traci 7% przez to stanie

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 04-02-2013, 20:09
  2. Prośba o sprawdzenie parametrów
    Utworzone przez milek_22 w dziale 147
    Odpowiedzi: 87
    Ostatni post / autor: 25-03-2012, 20:26
  3. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 15-02-2012, 20:02
  4. Prośba o przeanalizowanie parametrów silnika
    Utworzone przez kak-tus w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 28-01-2012, 10:47
  5. Sprawdzenie parametrów programu ALFAOBD
    Utworzone przez samsung12 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 31-12-2011, 21:52

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory