Strona 167 z 169 PierwszyPierwszy ... 67117157158159160161162163164165166167168169 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,661 do 1,670 z 1685

Temat: [Giulia/Stelvio] ACC, manetki Apple Car Play, Race Mode, kamera cofania Retrofit etc.

  1. #1661
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,614

    Domyślnie

    TSR jeden byte w proxi zmodyfikować (z głowy 157 najstarszy bit), ACC to przyciski zmień na te z "kierownicą" i ustawiasz ACC+/wyłączasz CC.
    TJA/HAS musisz mieć kierę z czujnikiem rąk, potem tylko mini zmiany w proxi.
    w AlfaOBD jest ustawienie na wszystko, w MES grzebanie w bitach (co ja wolę haha).

    Jeśli chcesz ISC to tylko soft w kamerze musisz mieć nowszy - ori z pierwszych poliftów nie działa (była kampania potem update HALF i proxi)
    Ostatnio edytowane przez epsonix ; 22-05-2025 o 17:40
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  2. #1662
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2022
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 280KM Veloce MY2021
    Postów
    1,750

    Domyślnie

    Głównie na początek chcę tylko włączyć adaptacyjny i samo czytanie znaków!
    Jak będziesz miał jakąś okazję w wolnej chwili to spójrz który bity odpowiada za TSR. Żebym czegoś nie zabił zamiast włączyć :-).

    TJA/HAS - nie jestem przekonany czy to chcę, może później, teraz nie.
    Kierę to w sumie nawet sam nie wiem jaką mam. Ale mam takie coś jak DriverAttentionAssist w menu - nie wiem czy to znaczy że mam czujniki...

    ISC - tu wręcz przeciwnie. Nie mam a jeśli by się miało pojawić to bym szukał jak to zabić :-)

    EDIT: Już znalazłem pełny opis opcji proxi. Jak ktoś by miał ochotę to służe udostępnieniem.
    TSR: byte 159, bit 6 ma być na 1. Enables TSR. Vehicle must be MY2020+ and have ACC and navigation.
    TSR: byte 159, bit 7 ma być na 1. Enables TSR menu on display. Must have TSR capability.
    Czy 7 uruchamia okno w menu w ktorym mozna to wlaczyc/wylaczyc, a 6 forsuje wlaczenie na stale? Czy też trzeba obydwa?

    Ale, epsonix, dzięki za niezawodny odzew i naprowadzenie, że w menu MES'a nie mam co szukać :-).
    Ostatnio edytowane przez netzmark ; 22-05-2025 o 22:17

  3. #1663
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,614

    Domyślnie

    o ile pamietam to stockowe auta nie mają bit 6 ustawionego dla TSR, faktycznie u siebie przy retrofitcie ustawiłem ale widać mapa proxi sobie a implementacja sobie - nie ma znaczenia

    TJA to badziew
    HAS działa w miarę dobrze ale to tylko na ekspresówkach/autostradach które są już w mapie navi - inaczej nie rusza

    Nie wiem czy DAA łączy się z czujnikiem w kierownicy - mam wrażenie że to badziew który tylko liczy za długi czas podróży i sugeruję ikonką przerwę na kawkę. ja i tak wcześniej już na petko się zatrzymuję 2x więc nigdy mi się to nie pojawiło haha

    ISC, nie korzystam, w menu i tak można wyłączyć wiec dodać możesz, w menu wyłączysz jak ja

    MES jest surowy, ale jak popytasz mnie, czy retrofiterów to MES jest first choice na robienie proxi - robi się wg mapy a nie z tysiąca ustawień w AlfaOBD i ma interfejs z początku lat 90tych niewygodny (MES przynajmniej dekadę lepszy i wygodniejszy).


    jakby co na priv się zgadajmy - wyślij tel
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  4. #1664
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2022
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 280KM Veloce MY2021
    Postów
    1,750

    Domyślnie

    Mam prośbę o wyjaśnienie jak uruchamia się HAS i TJA. Bo to co na filmach YT to mi jakoś nie pasuje do manualu.
    Pytanie na pozór może głupie bo "weź się pobaw i zobaczysz". Recz w tym, że ja nie mam przycisków wymienionych na kierownicy tylko stare przemapowane na CAN.
    ACC i dystans działają mi prawidłowo natomiast dążę do uruchomienia również HAS/TJA.

    1. czy do włączania zarówno HAS jak i TJA służy dokładnie ten sam przycisk z logotypem kierownicy? A co się włączy to zależy już tylko od warunków z nawigacji (odpowiednia droga) i prędkości?
    2. czy żeby włączyć HAS/TJA trzeba wcześniej uruchomić ACC. Ale czy żeby cokolwiek się wydarzyło na wyświetlaczu to ACC musi być "zatrzaśnięte" na jakąś prędkość czy po prostu tylko ACC załączone? Działanie typu: wciskam przycisk ACC, wciskam HAS i pojawia się jakaś ikonka czy nic?
    3. no i to samo na postoju, jak zrobić to co wyżej: ACC+HAS to na wyświetlaczu coś się powinno pojawić? Jakiś specyficzny znaczek czy choćby komunikat że gadżet niedostępny na postoju czy niskiej prędkości? Czy też brak reakcji jeżeli pojazd nie jest w ruchu?

  5. #1665
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,614

    Domyślnie

    1.tak
    2.przycisk kiery odpala też ACC, ale musisz ustawić też go (set) bo acc musi działać. odpala domyślnie wtedy ekran z kierownicą i liniami i acc na liczniku
    3.ma być acc działające a na postoju nie ustawisz

    jak łapie fixa na linie to zielone tła z boków licznika się pojawiają a na ekranie z kierownicą kierownica robi się zielona

    tja działa do 60km/h
    has działa do 145km/h tam gdzie twoja navi ma autostradę/ekspresówkę

    instrukacja o ile pamiętam była ok
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  6. #1666
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2022
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 280KM Veloce MY2021
    Postów
    1,750

    Domyślnie

    Dzięki wielkie.
    Ok, czyli skoro przycisk kiery odpala też ACC to na postoju też go (ACC) powinien włączyć, tak jak robi to przycisk ACC.
    Generalnie potrzebuję na postoju wywołać na ekranie jakąś reakcję powiązaną z ACC/HAS po symulowanym naciśnięciu kiery. Jeśli byłaby to inna reakcja niż sam ACC to byłoby lepiej, ale skoro nie to też już mam więc jakąś metodę: odpalić ACC innym kodem niż generowany przez ACC :-).

  7. #1667
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,614

    Domyślnie

    piszę z głowy, w swojej giulii MY18 retrofit tja/has/lka/abliss itp zrobiłem niecałe 2 lata temu, wiele nie zdążyłem poużywać bo wkrótce doszło tonale i to nim jeżdże na wakacje itp, giulia tylko miasto. tja jest beznwartościowy więc nie korzystam, tylko irytuje wiecznie komunikatami a mało co działa.
    co tam lepisz?
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  8. #1668
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2022
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 280KM Veloce MY2021
    Postów
    1,750

    Domyślnie

    Bawię się modulem z oprogramowaniem do wstrzykiwania ramek na linie CAN. Choć to w teorii może być postrzegane przez niektorych za nieco niebezpieczne to otwiera jednak drogę do mnóstwa możliwości, kwestia testów stabilności. Dezaktywacja StartStop, immobilizer rfhuba nie pozwalający na dopisywanie kluczyków, mapowanie przyciskow kierownicy (dzieki temu nie trzeba wymieniac modulu przyciskow dla uzyskania ACC), launch control blokujacy FWD i hamujący sam przód na starcie, i wiele innych. Ja tego narazie uzywam jako immo i przyciski kiery - niestety narazie nie dziala ten od HAS bo nie mam ramki którą ten przycisk generuje żeby ją przypisać do czegoś na starej kierze. Potrzebuję kogoś z taką kierą żeby ten sygnał odczytać z OBD, najlepiej z Warszawy to bym to zrobił w minutę. Mogę na swoim samochodzie wypluć na CAN wszystkie kody po kolei aż trafię ale to sporo jeba*iny, może będę tak musiał.

  9. #1669
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,614

    Domyślnie

    Tak myślałem że to zmierza w kierunku gdzie będzie sie nakladalo na moj komercyjny projekt (którego wiecznie nie mam czasu pchac do przodu, ale to inny temat i nic nie zmienia). Z niektorymi pomyslami wkraczasz w strefę ktorej IMHO nie poowinno się dotykać komercyjnie, dla siebie OK.
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  10. #1670
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2022
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 280KM Veloce MY2021
    Postów
    1,750

    Domyślnie

    Jakiekolwiek grzebanie w elektronice samochodu to kontrowersja prawna. Czy to jakimś hardwarem czy MES-em.
    Każdy autoalarm dziś podłącza się do linii CAN i kto wie co on może na niej wywołać niezgodnego z wolą producenta pojazdu, bez względu co by producent urządzenia nie nagadał jak to nie jest bezpieczne. Tak samo jak te wszystkie "CanLocko" podobne moduły.

    Zresztą to samo dotyczy grzebania w LIN co zdaje się planujesz...

    Prawda jest też taka że urządzenie jest na tyle bezpieczne na ile jego twórca zdolny. CAN to też jest linia jednak dosc zabezpieczona a rozmowa z nią nie jest zwieraniem drutów "na piechotę" tylko specjalizowane drivery sprzętowe w procesorach. I byle głupoty komputer samochodu nie zaakceptuje.

    Na pewno użytkownik takiego czegoś powinien być świadomy co bierze "do rąk". Może kwestia odpowiedniej umowy kupna-sprzedaży z klauzulą, może sprawa do obgadania z prawnikiem. Tak czy inaczej na ten moment nie jest to projekt komercyjny, ani nie jest mój żeby była jasność - ja go jednak nieco modyfikuję do swoich potrzeb, cos tam zmieniam, coś dodaję :-).

    Grzebanie na CAN być może jest nieco kontrowersyjne, ale daje ogromne możliwości. Ty jak się bawisz w tor to szczególnie wiesz że launch controla inaczej nie zrobisz :-). A są tacy co o tym marzą bo temat się przewijał.
    Ostatnio edytowane przez netzmark ; 19-06-2025 o 11:40

Podobne wątki

  1. Retrofit nowego radia, dolożenie Android Auto / Car Play
    Utworzone przez epsonix w dziale Giulia/Stelvio
    Odpowiedzi: 192
    Ostatni post / autor: 20-09-2023, 10:37
  2. Kamera cofania
    Utworzone przez SLukaS w dziale Giulia/Stelvio
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 10-03-2023, 09:35
  3. Giulia i Stelvio NRING, Giulia Veloce Ti czyli nowości z Genewy
    Utworzone przez GexN w dziale Giulia/Stelvio
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 02-03-2018, 13:13
  4. Apple Carplay w Stelvio
    Utworzone przez Stelviokrk w dziale Giulia/Stelvio
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 27-02-2018, 14:17
  5. Kamera cofania
    Utworzone przez Johny01 w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 30-10-2012, 10:42

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory