Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: 1750 TBI niskie ciśnienie doładowania

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar oran
    Dołączył
    02 2016
    Auto
    159 1750 Turbo Benzina 2011 rok, sedan
    Postów
    114

    Exclamation 1750 TBI niskie ciśnienie doładowania

    Jak w tytule, nagle znikło mi turbo w aucie

    Otóż kręci się na zegarze poniżej 0,8 bara, co oczywiście czuć od razu w mocy.

    Nie widać ani nie słychać żadnych rozczelnień, ale nie sprawdziłem tego dokładnie na 100% muszę jeszcze raz się przyjrzeć.

    Możecie mi coś doradzić? Zrobiłem loga w alfaobd:

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	2024-02-14 10_06_25-222alfalog.xlsx - Excel.png
Wyświetleń:	60
Rozmiar:	60.3 KB
ID:	289081

    Patrząc na niego widzę, że overboost zostaje po odpuszczeniu gazu dalej wysoko. Więc co może być za to odpowiedzialne? Ten zawór overboostu na przednim pasie jest zamknięty na stałe albo coś takiego?
    Alfa Romeo 145 1.4 Boxer
    Alfa Romeo GT 1.9 JTD

    Alfa Romeo 159 1,75 TBi

  2. #2
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    Sprawdż N75 ten na silniku
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  3. #3
    Użytkownik Świeżak Avatar oran
    Dołączył
    02 2016
    Auto
    159 1750 Turbo Benzina 2011 rok, sedan
    Postów
    114

    Domyślnie

    @Piotriix

    A mógłbyś mi powiedzieć jak to sprawdzić? Bo wizualnie wszystko jest ok, wężyki i połączenia.

    Powinienem ją wyciągnąć i sprawdzić czy przepuszcza? Chyba pod napięciem dopiero powinno?

    A czy np wystarczy że bym odpiął wtyczkę i jak wynik w logu wyjdzie znowu taki sam to będzie znaczyło, że to jest przyczyną?
    Alfa Romeo 145 1.4 Boxer
    Alfa Romeo GT 1.9 JTD

    Alfa Romeo 159 1,75 TBi

  4. #4
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    W necie jest schemat jak powinno się to sprawdzać.
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar oran
    Dołączył
    02 2016
    Auto
    159 1750 Turbo Benzina 2011 rok, sedan
    Postów
    114

    Domyślnie

    W sumie znalazłem za 30 euro z wysyłką, ma być w piątek albo poniedziałek to sobie podmienie

    A jaka jest jeszcze możliwość, która powoduje taki objaw? Patrząc na loga może to wskazywać np na turbo uwalone, albo jakieś nieszczelności?
    Alfa Romeo 145 1.4 Boxer
    Alfa Romeo GT 1.9 JTD

    Alfa Romeo 159 1,75 TBi

  6. #6
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    Jest taka możliwość ,że turbo uwalone lub jakaś część składowa np gruszka lub sterowanie .
    To da się sprawdzić ale czy masz do tego wiedzę i umiejętności to nie wiem.
    ps.Kupiłeś w ciemno n75 ?
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  7. #7
    Użytkownik Świeżak Avatar oran
    Dołączył
    02 2016
    Auto
    159 1750 Turbo Benzina 2011 rok, sedan
    Postów
    114

    Domyślnie

    Gruszka działa niby ok, a auto mi nie kopci ani nic, no i stało się to nagle to liczę, że to właśnie jakiś zaworek. Ale z takimi objawami przeładowania to mogę wykluczyć nieszczelności?

    Jeszcze założyłem z rok temu oil catch tanka https://jtd-performance.com/en/produ...-giulietta-qv/ (podwójny) a więc i od turbinki też idzie bezposrednio, nie wiem czy to może mieć teraz jakieś znaczenie?

    A o sterowaniu mówiąc to masz właśnie na myśli te zaworki?
    Ostatnio edytowane przez oran ; 15-02-2024 o 13:01
    Alfa Romeo 145 1.4 Boxer
    Alfa Romeo GT 1.9 JTD

    Alfa Romeo 159 1,75 TBi

  8. #8
    Użytkownik Świeżak Avatar oran
    Dołączył
    02 2016
    Auto
    159 1750 Turbo Benzina 2011 rok, sedan
    Postów
    114

    Domyślnie

    Dla potomnych - to był map sensor, ten przed przepustnicą
    Alfa Romeo 145 1.4 Boxer
    Alfa Romeo GT 1.9 JTD

    Alfa Romeo 159 1,75 TBi

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2018
    Auto
    Giulia 2.0 200hp, Giulietta 1.8 tbi
    Postów
    421

    Domyślnie

    A to ciekawe, gdyż z załączonego loga widać, że masz nawet delikatne przeładowanie, kolumna, target overboost vs zmierzony overboost, natomiast kolumny się względnie pokrywają... Gdyby czujnik przed przepustnicą był walnięty, to miałbyś widoczną różnicą (fluktuacje) w ciśnieniu za przepustnicą, a tak nie jest.

  10. #10
    Użytkownik Świeżak Avatar oran
    Dołączył
    02 2016
    Auto
    159 1750 Turbo Benzina 2011 rok, sedan
    Postów
    114

    Cool

    Wg. mojej mongolskiej teorii czujnik oszukiwał (zawyżał) i dlatego n75 nie sterował bo już myślał, że ma za dużo na daną chwile więc starał się obniżyć (otwarty był) by wysterować overboosta. Teraz target jest w logu np 2178mbar i measured 2198mbar.

    Ogólnie zmieniłem też ten za przepustnicą (jako pierwszy, bo tak inpost zadzialał, że rano przyszedł on a wieczorem drugi) i zero zmian. Gdy założyłem ten który idzie przed przepustnicą wieczorem to od razu, bez żadnego resetowania adaptacji czy czegokolwiek boost wrócił.

    Auto dawałem do kilku "mechaników" i rozkładali ręce. Niestety taka jakość u mnie ich jest

    Więc sam po drodze zmieniłem i zawór od DV (wiem, że to nie ma wpływu, ale łudziłem się a kosztuje grosze) i N75, a nawet sonde ale od magnetti marelli wiec nie LSU 4.9 a chyba LSU 4.2 (bo jakiś błąd wyskakiwał od sondy powiedzmy raz na miesiąc - po zmianie już się nie pojawił).

    Coś tam jeszcze robiłem, jak np zaglądałem do klapki od wastegate, patrzyłem luz na wirniku itp (wszystko git) i to wszystko pomimo tego, że jak pomijałem n75 to boost wracał (co mi dało powód do zmiany N75 które pierwotnie myślałem, że po prostu umarło A nie umarło, bo teraz sprawdziłem jak już działa boost spowrotem, czy jest sprawny, no i jest ), ale szukałem już wszystkich możliwych tropów. To samo ze sprawdzaniem szczelności.

    A wymieniłem ten czujnik ciśnienia (i on mierzy też IAT) jak dopiero sobie uświadomiłem, że są w tym silniku dwa map sensory i dlatego ciśnienie atmosferyczne dobrze pokazywał Bo byłem święcie przekonany, że właśnie dlatego jest sprawny, skoro zgadza się to z tym co jest faktycznie na dworze... Także taka historia.


    Co najśmieszniejsze to później logi się trochę zmieniły i były totalnie rozbieżne. Ale trzeba przyznać też, że źle logowałem bo jakieś randomowe pomiary. A gdy zrobiłem gaz do dechy od 1500rpm do 5000rpm to też pomiar zdecydowanie był bardziej wiarygodny.

    Teraz sobie sprawdzam cały plik to akurat te dwa logi z tego dnia tylko wyglądały w ten sposób (i były też jako jedyne takim randomowym pomiarem), że aż tak dużo było boosta mimo wszystko zmierzonego. Potem (dwa dni później log zrobiony) rozbieżność była rzędu zmierzone 1600mbar, zadane 1200mbar - więc chyba dokładnie wtedy już zaczął ten czujnik oszukiwać na całego. Alfa oczywiście nie pokazała błędu bo jego wartości pewnie się mieściły tam w normie (w sensie pewnie napięcie nie wychodziło poza dany przedział) i ECU po prostu starał się cały czas wysterować overboost.

    Nie mogę niestety wrzucać obrazków - upload failed, nie ważne czy z pliku czy z imgura (tam się błąd pojawia, że zły URL), a chciałem te logi pokazać, zamiast tyle pisać

    ps. Zapomniałem dodać, że rok temu jak mi się to zdarzyło to tak w marcu wszystko wróciło do normy i... w marcu tego roku powróciło
    Ostatnio edytowane przez oran ; Dzisiaj o 19:27
    Alfa Romeo 145 1.4 Boxer
    Alfa Romeo GT 1.9 JTD

    Alfa Romeo 159 1,75 TBi

Podobne wątki

  1. [159] Turbina, niskie ciśnienie
    Utworzone przez Luko w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 26-04-2019, 19:05
  2. [159] Niskie ciśnienie oleju
    Utworzone przez Cypis83 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 16-04-2018, 20:28
  3. niskie ciśnienie oleju 1.6 TS
    Utworzone przez wronx88 w dziale 147
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 12-02-2013, 17:34
  4. [164] Niskie ciśnienie oleju??
    Utworzone przez krycho91 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 53
    Ostatni post / autor: 10-03-2012, 09:41
  5. niskie ciśnienie oleju
    Utworzone przez T omek w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 13-01-2007, 20:47

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory