Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: [Stelvio} Montaż oryginalnego haka w ASO - po miesiącu walki się poddali i demontują

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    08 2017
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Mito 155 Stelvio 200
    Postów
    13

    Domyślnie [Stelvio} Montaż oryginalnego haka w ASO - po miesiącu walki się poddali i demontują

    Cześć,
    Jak w temacie - mam Stelvio, polski salon. Zapytałem w ASO w Krakowie (Zasada) czy zamontuja mi oryginalny hak i wiązkę, która dezaktywuje czujniki. Odpowiedzieli że tak, nie ma problemu, koszt ok 6k brutto. Założyli, ok. Sprawdzilem po tygodniu (jak już kupiłem bagażnik na rowery), że zasilanie działa, światła, ale nie odłączają się te czujniki - auto cały czas widzi przeszkodę. No to reklamacja. Badali to dwa dni, nie potrafią zrobić tak, by te czujniki się wyłączaly po wpięciu się w kostkę. Hak 50290957, wiązka 50290785 - to są numery z systemu (pewnie z Epera, dzwoniłem do innego ASO i mi to potwierdzili). ASO mówi, że żadna wiązka nie zadziała z tym autem, nie jest ono kompatybilne z taką funkcją. Mówią też, że może na to mieć wpływ dołożenie tempomatu adaptacyjnego i funkcji wyłączania automatycznego składania lusterek w systemie - które sami wcześniej zrobili . Czy ktokolwiek spotkał się z czymś takim? Czy serio oryginalna wiązka może nie byc kompatybilna z samochodem jak chodzi o odłączanie tych czujników? Ma ktoś może hak oryginalnie montowany przy zakupie/dokładany i mu to działa? ASO nie umie sobie poradzić, będą to demontować i zwracać pieniądze.

  2. #2
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AlfaRomeo Brera 2.4 / Stelvio MY20
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    Założyli Ci hak oryginalny? Ten automatycznie składany?

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,634

    Domyślnie

    zapewne akcesoryjny westfalii - ori wątpię żeby montowali - tu już pewnie duuuża robota i zero dokumentacji a i pewnie manualnie w proxi trzeba podłubać w hexie i jeszcze mieć dokumentację której w ASO raczej nie mają). niestety z akcesoryjnymi nie działa wyłączanie PDC - niby westfalia chwali się ze ma działać (chyba jako jedyna, bo różne Brick, Steinhoff czy inne pisza że ręcznie wyłączać trzeba), jest kabelek do podłączenia do wtyku PDC, ale nie działa. większość innych producentów każe naciskać przycisk wyłączenia PDC (może w menu radia wyłączyć żeby wiecznie nie trzeba było klikać). taki urok w Giulii/Stelvio. u siebie w giulii dorobiłem przepinaną wiązkę i dodatkową wtyczkę a na bagażnik rowerowy czujniki PDC i kamerę i sobie normalnie korzystałem z udogodnień (kupa roboty)
    z resztą moduł do Tonale też tak działa. Co ciekawe do Tonale włożyłem moduł słowacki dedykowany Hak-system i on akurat wyłącza tylne PDC ładnie sam jak wepnę się w gniazdo. widocznie im chciało się dopasować do interfejsu (może w specyfikacji PDC Boscha albo dokumentacji inżynieryjnej Alfy jest jakiś błąd i słowacy sobie to wykminili?; może mają moduł do Stelvio? i tylko to byś zdemontował a założył ich jeśli CIę to tak denerwuje)
    ACC/składanie lusterek nie ma wpływu na to - z resztą mogą przywrócić ori proxi z serwera i się przekonać.

    po co demontować hak? zostaw i tyle (albo rozkmiń ten hak-system). inna sprawa po co montować w ASO jak taką samą westfalię miałbyś w innym warsztacie na gotowo za 3500 pewnie założoną.
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  4. #4
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    08 2017
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Mito 155 Stelvio 200
    Postów
    13

    Domyślnie

    Zakładałem, że w ASO wiedzą co robią - no i samochod jest jeszcze na gwarancji przez ostatni rok. Co do wyłączania recznego - wyłączanie przyciskiem tym z lewej strony obok/pod kierownica wyłącza tylko przód. W systemie infotaiment można wyłączyć wszystko, ale to nie jest rozwiązanie. A co do grzebania w proxi - pewnie nie mogą robić nić poza "oficjalną" dokumentacją. Dodatkowo z tego wszystkiego wyszło, że mam... uszkodzone radio. Ma zapisane jakieś błędy, będą to wymieniać na gwarancji. Właśnie ze względu na tego typu sytuacje nie chciałem nic robić poza ASO.
    A co do samego składania lusterek - powiem tak: jak ustawie przelacznik w systemie na działanie tej opcji (robi sie czerwony) to ustawienia działaja, lusterka sie składaja/zamykaja po zamknieciu/otwarciu auta. Ale jak wejde w to menu ponownie - przelacznik jest odznaczony(szary). A lusterka dalej automatycznie sie skaładają. Nieźle, co nie? Cud, że tempomat działa bez problemu.

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,634

    Domyślnie

    składanie lusterek menu to jest rzecz nieoficjalna, nigdy na żadnym rynku niedostępna więc się nie dziw że działa jak działa - po prostu jest w ogólnej mapie proxi dla aut koncernu i pewnie wystarczajaco softu w BCM żeby jakoś obsłużyć (choć w radiu niedokończone) - tak więc akurat musieli grzebać innym programem. ACC też nie dodadzą ori kompem. Sądzę że wiem kto to robił nawet bo był czas że się kontaktowaliśmy nawet regularnie.

    Co do haka i PDC - niestety tak jeździ tysiące osób na świecie które mają giulię/stelvio i dokładany hak. ileż to razy w roku robisz - może niekomfortowe, ale chyba do przeżycia?

    w radiu błędy, jakie? bo jakieś w paru ECU to są w każdym aucie, zwykle standardowy zestaw.
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  6. #6
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    08 2017
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Mito 155 Stelvio 200
    Postów
    13

    Domyślnie

    No powiem, że dowaiaduję się coraz ciekawszych rzeczy. Czyli ta opcja z lusterkami nie jest oficjalna? Ona ma nawet ładną grafikę przygotowaną w menu.
    Z tym hakiem to muszę w takim razie zinwestygować temat wiązki hak-system.
    Radio - błędy są "w radiu" i podobno kwalifikuje sie do wymiany. Generalnie ono juz sporo wczesniej miało problemy w stylu restartów, włączania się w ojczystym języku tzn włoskim. Nie trzyma ustawień niektórych widżetów, w szczególnosci tego, na którym wyświetla się doładowanie, ciśnienie oleju - tam jest kilka zakładek. Np ustawię tak, żeby mieć dwie - ten z zestawem olej/doładowanie i naped 4x4 -po restarcie auta ustawienie wraca do defaulta tzn wyświetla opcje, które były przeze mnie odznaczone.
    Ogólnie auto ma na koncie kilka programowań zwiazanych z aktualizacjami lub jakimiś akcjami serwisowymi (mam to gdzieś w papierach), wymieniany był IBS. Raz auto musiało pojechac do ASO na lawecie - nie odpalało, była choinka. Podobno problemem był "niedokręcony przewod masowy". Z tego, co dopytywałem - nie przy aku, tylko gdzieś bliżej frontu auta.

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,634

    Domyślnie

    radio może stary soft - jaki masz - sprawdź w menu MVxxx.xxx.xxx znajdziesz w aktualizacjach. ale tak, padały choć raczej te 1 gen (2016-17) głównie, potem projekt się zmienił i te nowe bym powiedział 10x lepsze. aktualizacje radia to jedyne jakie nie idą z kompa tylko ściąga sie na pendrive i wgrywa przez USB ok 20 minut. obecna oficjalna dla 3 generacji radii to MV131 jaką wypuścili (są nowsze ale nie wypuszczają, pewnie raczej funkcje modeli MY23+)

    kabel masowy bliżej frontu auta- ten na silnik (właściwie skrzynię) - przy problemach z kontaktem tam (np korozja po latach), były przypadki uwalania np ABSu. wiem, nie pocieszam.
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  8. #8
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    08 2017
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Mito 155 Stelvio 200
    Postów
    13

    Domyślnie

    Sprawdzę wersję tego softu i napiszę. Generalnie to jest samochód poliftowy (2021, ekran dotykowy) a samo radio jest okrojone o tyle, że to wersja bez nawigacji. Przy dokładaniu ACC z tego powodu nie dało się zaprogramować rozpoznawania znaków anie tego "autopilota" (HAS to chyba miało skrót)

  9. #9
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    08 2017
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Mito 155 Stelvio 200
    Postów
    13

    Domyślnie

    Soft radia mam MV-131.00.002
    A modułu wiązki (który jest w bagażniku) zrobłem zdjęcie - i wg internetu to jest z wiazki o oznaczeniu z EPER 50928748 a nie 50290785. Albo to są te same zestawy, albo jednak nie zamontowali tego co trzeba.

    - - - Updated - - -

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20250822_153326.jpg
Wyświetleń:	0
Rozmiar:	161.2 KB
ID:	290706 Ej, ale czemu ja mam w instrukcji na stronie 25 informacje o tych składanych lusterkach/ustawieniu tego z poziomu systemu connect? Czyli mam nieoficjalną oryginalną instrukcje od dealera?

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,634

    Domyślnie

    no to masz najnowszy oficjalny update gdzieś o ile pamiętam z 2022r

    nie wrzuciłeś zdjęć modułu, nie chce mi się szukać i sprawdzać - masz dodany w bagażniku sterownik Westfalii czy nie?

    Co do tego menu lusterek to mnie zdziwiłeś że to jest w instrukcji - bo tak, zamykanie wewnętrznym przyciskiem to oficjalne rozwiązanie, ale menu nie kojarzyłem że na jakimś etapie stało się oficjalne.
    Tak czy siak, dodali Ci nieoficjalnie te zmiany proxi - nie krytykuję, wielu by sobie życzyło żeby ASO wychodziło poza ramy, a i moje auto to zbiór nieoficjalnych modów - auto z 2018 a pełny ADAS2 (ale wymienione pół auta a z ori proxi zostało niewiele) - część podpowiedzi/sposobów/zmian proxi które po forach PL i zagranicznych czy grupach FB krąży są ode mnie lub od gości których kierowałem, wrzucałem im ustawienia, podpowiadałem, coś sprzedałem na upgrade i kombinowaliśmy zdalnie jak odpalić itp przy jego konfigu itp.

    Tak, TSR wymaga radia z navi, HAS oprócz tego wymaga nawigacji i mapy na której dana droga jest ekspresówką lub autostradą (mam dołożone radio MY20 i navi i touch ponad wiele innych rzeczy). Jeszcze kierownica musi być z touch-sensorem, często nie jest jesli auto nie miało potrzeby (choć czasem są i gratisy).

    Jakby co mam radio z nav MY20 nówka w dobrej cenie ostatnia sztuka ze starych zapasów jak jeszcze coś działałem w temacie retrofitów. Kiera z touch też jakaś jest używka akurat.
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

Podobne wątki

  1. [Stelvio] Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio montaż haka
    Utworzone przez WojtekB w dziale Giulia/Stelvio
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 09-09-2022, 11:03
  2. [159] Montaż haka holowniczego do 159 SW
    Utworzone przez pioneerek w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 06-06-2022, 16:53
  3. Montaż haka w jtd
    Utworzone przez GGienek w dziale 166
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 15-03-2022, 21:28
  4. Montaż haka do przyczepki
    Utworzone przez mikolajpn w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 02-04-2013, 12:58
  5. [164] montaż haka
    Utworzone przez alfa_fan w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 07-05-2011, 18:31

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory