[Jeżeli było to niech ktoś poda linka bo nie znalazłem]
Ktoś przerabiał temat wymiany oleju w ZFie? W instrukcji jest wymiana oleju w silniku, wymiana oleju w AWD, a o ZF nic. Jest jedynie jaki olej - Tutela Transmission AS8 i nic więcej...
[Jeżeli było to niech ktoś poda linka bo nie znalazłem]
Ktoś przerabiał temat wymiany oleju w ZFie? W instrukcji jest wymiana oleju w silniku, wymiana oleju w AWD, a o ZF nic. Jest jedynie jaki olej - Tutela Transmission AS8 i nic więcej...
ZF zaleca wymianę po 80-100kkm. Wydaje się, że w AR są plastikowe miski skrzyni z zintegrowanym filtrem oleju, więc wygodnie - wymienia się całość. Procedura nieskomplikowana... Ale do 80, czy chociażby 60kkm mam jeszcze dużo i nie chciało mi się wnikać w szczegóły![]()
W F30 mam taką samą skrzynie.
BMW również nie wspomina o wymianie. Ja wymieniłem wg zaleceń ZF.
Dzięki za odpowiedzi. Jestem ciekaw co na to A$O. W TCT niektórzy nie chcą wymieniać ("bo się nie wymienia" (tm)), a o ZF jeszcze ich nie pytałem. Jutro chyba podzwonię i się popytam...
https://www.zf.com/global/media/medi...P_50130_EN.pdf
co 80-120kkm i według ZF nie tutela, tylko ich oryginalny. W ZF wymienia się olej razem z platikową miską olejową, bo w niej jest zintegrowany filtr. Gotowe oryginalne zestawy są do kupienia, pewnie w okolicach tysiaka. Z usługą wymiany w okolicach 1500. Mam ZF 6hp i wygląda to identycznie.
Jaguar S-type 4.2 V8
Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
Citroen Xantia Activa II V6 - była
Citroen Xantia II 2.0 16V - była
Skoda Felicia 1.3 MPI - była
Hej, kilometry lecą jak szalone i zaczynam się zastanawiać nad wymianą oleju w skrzyni biegów. Czy ktoś przerabial temat? W zleceniach serwisowych nie ma przewidzianej takiej wymianie. W aso boltowicz w Wawie jak najbardziej mi powiedzieli żeby robić taka wymianę nie później niż przy 120 000 km z tym że oni nie mają odpowiedniej maszyny - robią tylko statyczna wymianę A to podobno bez sensu. Dynamiczna wymianę powiedzieli mi żeby robić w warsztatach polecanych przez liqui moly. Jakie jest wasze zdanie na ten temat?
ZF przewiduje wymianę przy 80K km przy sportowej jeździe, większym obciążeniu (przyczepa etc.) albo co 8 lat / 100K km. ZF również nie przewiduje dynamicznej wymiany oleju, musisz kupić nową miskę (filtr) i zlać grawitacyjnie. W necie masz masę materiałów instruktażowych jak to zrobić.
1984 GTV6 3.2 24V
Ja się pytałem w serwisie i powiedzieli że nie ma potrzeby wymiany oleju.
Ja jednak zamierzam wymienić przy ok 100k. O ile będę jeszcze nią jeździł![]()
Własne: 147->146->156->159->159->Giulietta->Giulia Super->Giulia Veloce
Jaram się, że jeździłem147 GTA, 156 GTA, Brera Ti, 159 SW Ti, Mito Veloce, Giulietta Veloce, 4C
Jaram się, że siedziałem: Prototyp 8C
Tak, wielu producentów aut pisze, że "przez cały okres eksploatacji skrzyni biegów nie ma potrzeby wymiany w niej oleju". Tylko nie podają, ile wynosi okres jej użytkowania. Z własnego doświadczenia wiem (zarówno zawodowego jak i osobistego), że generalnie olej należy wymieniać. Druga sprawa: wymiana statyczna w skrzyni oznacza niecałą połowę świeżego oleju. Czy chwila pracy skrzyni i mamy całość oleju nieświeżą. A dobry olej ma silne właściwości myjące i może (dosyć częste) spowodować wymycie syfu, który spowoduje przytkanie kanałów sterownika (częste w skrzyniach Aisin w AR 166, chyba 159) lub ja u mnie dodatkowo podparcie zaworu. O ile w Aisinach filtr wymieniało się tylko przy rozbiórce skrzyni, to nie było dylematu. Jako serwis, w którym wykonujemy wymiany dynamiczne, rozmawiałem z naszym dostawcą technologii i sprzętu do tych rzeczy (znana firma obsługująca automaty większości producentów) i otrzymałem taką informację: w ZF-ach (tych w Giulii i Stelvio) wymiana dynamiczna co 100 tys., olej tylko ZF (w pozostałych faktycznie stosujemy LM). Co do wymiany filtra, to najlepiej byłoby wymienić olej dynamicznie a potem wymienić filtr (czyli miskę) i uzupełnić olej. Trochę zagmatwane ale i wilk syty i owca cała. I to jeżeli ktoś chce mieć dobrą historię serwisową. A co do wymiany statycznej (tylko) to najlepszy przykład to moja skrzynia w AR 166 (historia opisywana w odpowiednim dziale naszego szacownego forum kilka lat temu). Po takiej wymianie zrobiłem 3 (słownie trzy) km i tryb awaryjny. Serwis skrzyń bardzo dobrze wyraża się o "naszej" skrzyni.
ok. to co byście bardziej polecali? Wymienić olej w sposób statyczny w ASO i mieć gwarancje na wymianę w razie awarii skrzyni? Czy wymieniać w sposób dynamiczny w zewnętrznym (specjalistycznym zakładzie, ale w razie awarii skrzyni może być ciężko z gwarancją).