Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 27

Temat: 2.4jtd rozrząd ustawienie, camshaft, crankshaft. Bezradny

  1. #11
    reit
    Gość

    Domyślnie

    Auto lata.

    Dziekuje g.fu i Tobie alfista chociaz mialem cisnienie za rady.

    Ustawienie rozrzadu w alfie to nic specjalnego. Blokada tez mi problemu nie rozwiazala. A co do miski olejowej - czasami potrzeba ja zdjac

    Gdyby ktos czytajacy mial problem z rozrzadem to teraz bez najmniejszych przeszkod go rozwiazemy. Pozdrawiam

  2. #12
    g.fu
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał reit Zobacz post
    Auto lata.

    Dziekuje g.fu i Tobie alfista chociaz mialem cisnienie za rady.
    Nie ma za co, pomogliśmy Ci jakoś chociaż? Napisz koniecznie co zrobiłeś, co było przyczyną, bo ciekaw jestem bardzo. Twoje doświadczenie może się bardzo przydać komuś innemu.

  3. #13
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    no to na dniach ja sie zabieram za rozrząd w moim jtd, macie jakieś złote rady, te blokady z allegro są niezbędne zeby przeprowadzić całą operacje?? bo wszyscy mówią ze nie, tylko przerysować znaki i poskładać wszystko z powrotem..

    znalazłem ciekawy temat na innym forum, rozumiem ze rozrząd 1.9 i 2.4 to zupełnie to samo??

    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1063713.html

  4. #14
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Przemyśl- okolice
    Auto
    166 2,4JTD 150KM, 159 2,0JTDM 170KM, Giulietta 2.0 140KM
    Postów
    442

    Domyślnie

    Co do ustawiania to: Prawidłowo ustawiony wał jest wtedy, gdy ten mały kołeczek ustalający koło pasowe na kole wału jest w osi silnika do dołu, a znak na kole wału do tyłu silnika.

  5. #15
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    no ja tak w sumie chce tylko przerysować znaki ze starego paska na nowy i złozyc wszystko z powrotem i nic od nowa nie ustawiać bo silnik dobrze chodzi

  6. #16
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    no tak znaki znakami a nikt nigdzie nie napisał najważniejszego, ze zeby zmienić pompe wody trzeba koło pasowe wałka zdjąć a ja nie mam nowej sruby zeby je przykręcić..

  7. #17
    g.fu
    Gość

    Domyślnie

    To załóż starą. Ja tak zrobiłem i wszystko jest ok. Koło pasowe jest na klin, a śruba tylko utrzymuje je na miejscu. Zwróć uwagę na odpowiedni moment dokręcania tej śruby. Jak przesadzisz to będziesz miał sporo problemów.. Moim zdaniem najtrudniejsza zabawa jest ze skutecznym i jednocześnie delikatnym zablokowaniem koła pasowego wałka rozrządu na czas odkręcania. Bo zaraz pod tym kołem jest czujnik faz rozrządu, który łatwo przy nieumiejętnie wykonanej operacji po prostu uszkodzić. Jeśli nie masz oryginalnego przyrządu do unieruchomienia koła pasowego to lepiej sobie zrób własny - bardzo potrzebne jest to narzędzie.
    Cytat Napisał Alfista Zobacz post
    no ja tak w sumie chce tylko przerysować znaki ze starego paska na nowy i złozyc wszystko z powrotem i nic od nowa nie ustawiać bo silnik dobrze chodzi
    Ale napinacz i tak musisz ustawić od nowa, więc samo przerysowanie znaków niczego nie gwarantuje. Po drugie na nowym pasku masz fabrycznie zrobione znaki.
    Ostatnio edytowane przez g.fu ; 30-10-2009 o 23:02

  8. #18
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    starej nie zakładam bo juz w necie kilka jtd ze zerwanym klinem na wałku rozrządu znalazłem, a wiadomo w dieslu kolizja oznacza zazwyczaj wymiane całego silnika, więc poczekam na nową srube, dam troche kleju i skręce z powrotem..

    przyrząd własnej myśli technicznej do blokowania koła został mi jeszcze z czasów tsa więc bedzie dobrze.

    ogolnie wszystko juz z powrotem złozylem, na ustawienie srube wkręciłem starą i czekam tylko do poniedziałku po odbiór nowej w ASO i ją podmienie...

    mozesz mi wyjasnic o co chodzi ci z tym napinaczem?? przeciez jak odległosc zębów miedzy kołami jest jak była to co ma do tego na nowo ustawiony napinacz??

    i czy wiesz jaki tam moment powinien byc przy tej srubie?? gdzie to znaleźć

  9. #19
    g.fu
    Gość

    Domyślnie

    Wiem, śruba koła pasowego na wałku rozrządu 108-132Nm, nakrętka M10 napinacza 45-55Nm, napinacz stały 23-28Nm. Takie wartości podaje instrukcja serwisowa.
    Z napinaczem chodziło o to, że jak ustawisz koła na znaki i założysz pasek, a potem naciągasz napinacz to wywołujesz naprężenie paska po jednej stronie , nazwijmy to umownie po lewej stronie od linii przecinającej osie wałka rozrządu i wału korbowego. Potem musisz pokręcić kilka razy wałem korbowym w kierunku normalnej pracy, żeby "rozprowadzić" to napięcie równomiernie na cały pasek. W tym momencie timing rozrządu się troszkę zmienia, dlatego procedura nakazuje sprawdzić czy znaki się nadal pokrywają. Znaki na kołach pasowych, a nie na pasku, bo ze względu na nieparzystą liczbę zębów na pasku i parzystą na kołach( albo na odwrót - to akurat bez znaczenia dla zjawiska) znaki na pasku i kołach zgrają się znowu dopiero po kilkudziesięciu obrotach wału. Jeśli znaki na kołach pasowych nadal się zgadzają to wszystko jest ok.

  10. #20
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    no i jest problem, postanowiłem zdjąć obudowe rozrządu, górną częsc żeby zobaczyć co i jak z nowym paskiem a tutaj patrze ze wskaźnik napinacza jest poniżej otworu o jakieś 6mm, co ciekawe po nagrzaniu silnika wskaźnik podnosi sie i pokrywa się z otworem i teraz co myślicie napiąć go bardziej czy zostawić to tak jak jest??

    dodam że ze starym paskiem napinacz na zimnym silniku tez tak miał..

    silnik chodzi normalnie jak chodził

    w tsie miałem tak samoże na zimnym silniku wskaźnik napinacza był grubo poniżej otworu

Podobne wątki

  1. Rozrząd kompletny do 2.4JTD - prośba o opinie
    Utworzone przez Bolec-scnm w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 12-10-2010, 15:22
  2. Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 26-06-2010, 08:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory