Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 36

Temat: Żywotność klocków hamulcowych

  1. #21
    Użytkownik Znawca Avatar prezes-tk
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Siemianice/Słupsk
    Auto
    Były: 2 x AR 166 2,4 20v, AR 156 1,9 JTD, AR 159 SW 2,4 20v, Giulia Super 2.0T. Obecnie inna marka.
    Postów
    1,440

    Domyślnie

    Nie wiem dlaczego używasz takich słów. Przejechałem ponad 100 kkm Giulią, , z tego kilka dobrych w górach i nie mam powodu, żeby wymyślać. A góry we Włoszech odwiedzam autem (od Poloneza, poprzez Seicento, Doblo, różne Skody, Mercedesa, 6 Alf w manualu i automacie, aż do Giulii) od 1987 roku więc uważam, że trochę doświadczenia mi się zebrało. A jeżeli jeździsz z przyczepą to Twoje wrażenia faktycznie mogą być inne - zdejmujesz nogę z gazu i zaczyna działać hamulec najazdowy przyczepy - zdarzylo mi się ciągnąć lawetę z autkiem do Piancavallo i faktycznie jej hamulec wyraźnie był odczuwalny przy zjazdach.

  2. #22
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2013
    Auto
    Giulia 200 my22
    Postów
    461

    Domyślnie

    Przecież ten samochód wcale nie hamuje silnikiem. Co tu dyskutowac. Może z przyczepa albo pod góre hamuje, ale sam z siebie prawie wcale. Może punkt odniesienia wszyscy mają inny. Względem manuala nie hamuje wcale.

  3. #23
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,572

    Domyślnie

    Codziennie jeżdżę tą samą trasą ze sporym wzniesieniem. Przy zjeżdzie z tego wzniesienia Stelvio, po odpuszczeniu pedału gazu praktycznie nie zwalnia, jak zbijam łopatkami biegi to może zwolni o 2km. Stara 159 1,9 jtdm w manualu przy odpuszczeniu gazu zwalnia na tym wzniesieniu 0 10km W/g mnie Giulia/Stelvio skrzynią praktycznie niewiele hamuje.

  4. #24
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2022
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 280KM Veloce MY2021
    Postów
    1,819

    Domyślnie

    W czerwcu zaliczyłem Passo dello Stelvio. Na manualu tam jechałem dużo. Pod górę dość często żeby szybciej wyjść z zakrętów było ok, ale przy zjazdach też jakiegoś wyraźnego hamowania silnikiem nie zauważyłem. Chyba mało który automat tu się sprawdza, nie wiem jak DSG.
    Ostatnio edytowane przez netzmark ; 03-10-2025 o 15:23

  5. #25
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2021
    Auto
    Giulia Quadrifoglio
    Postów
    97

    Domyślnie

    Cytat Napisał prezes-tk Zobacz post
    Nie do końca. Nawet jeżeli byś korzystał tylko i wyłącznie z łopatek, w skrzyni hydrokinetycznej jest pewna elastyczność w przeniesieniu momentu hamującego w porównaniu ze zwykłym sprzęgłem. A myślę, że więcej niż 50% Twojej jazdy jednak jest realizowane na automacie, a nie nie za pomocą łopatek. Byłem Giulią na włoskich i szwajcarskich drogach górskich i hamowania silnikiem jak w sportowym aucie raczej tam nie ma.
    Przecież ta skrzynia prawie cały czas jedzie na lockupie, a chwilowy uślizg w momencie zmiany biegu jedynie na plus, bo dzięki temu działa wszystko płynnie i przyjemnie. Na automacie jeżdżę cały czas, ale to nie przeszkadza w zbijaniu biegów łopatkami, więc też nie rozumiem tego argumentu.

    Cytat Napisał kaz156 Zobacz post
    Codziennie jeżdżę tą samą trasą ze sporym wzniesieniem. Przy zjeżdzie z tego wzniesienia Stelvio, po odpuszczeniu pedału gazu praktycznie nie zwalnia, jak zbijam łopatkami biegi to może zwolni o 2km. Stara 159 1,9 jtdm w manualu przy odpuszczeniu gazu zwalnia na tym wzniesieniu 0 10km W/g mnie Giulia/Stelvio skrzynią praktycznie niewiele hamuje.
    Cytat Napisał tomaszko Zobacz post
    Przecież ten samochód wcale nie hamuje silnikiem. Co tu dyskutowac. Może z przyczepa albo pod góre hamuje, ale sam z siebie prawie wcale. Może punkt odniesienia wszyscy mają inny. Względem manuala nie hamuje wcale.
    Hm, może 2.0 nie hamuje z powodu multiaira. W każdym razie 2.9 hamuje silnikiem bardzo dobrze, u mnie przebieg aktualnie 53k i oryginalne klocki mają jeszcze większość życia przed sobą.

  6. #26
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    09 2024
    Auto
    Giulia Veloce MY24
    Postów
    45

    Domyślnie

    A to nie zależy od obrotów silnika przy jakich hamujemy tym silnikiem? Jeździłem Hondą Civic Ufo 1.8 z 6-biegową skrzynią manualną, skrzynia była krótka więc obroty wyższe, i hamował jakby miał kotwicę. Jeździłem też Audi A4 B8 2.0 tfsi, również z 6-biegowym manualem ale dużo dłuższym, i miałem wrażenie, że w ogóle nie hamuje - trzeba było mocno redukować.

    Giulią jeździłem trochę po górkach i zawsze hamowałem silnikiem, choć jak w Audi - mocna redukcja.

    Edit: DNA dynamic.
    Ostatnio edytowane przez wirtold ; 04-10-2025 o 09:18

  7. #27
    Użytkownik Świeżak Avatar kml89
    Dołączył
    08 2024
    Mieszka w
    Poznań Zwiedzam
    Auto
    Giulia 200@294KM (2017) | Audi S3 (2022)
    Postów
    124

    Domyślnie

    po wzniesieniach jeździmy na dynamicznym

  8. #28
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    09 2024
    Auto
    Giulia Veloce MY24
    Postów
    45

    Domyślnie

    Cytat Napisał kml89 Zobacz post
    po wzniesieniach jeździmy na dynamicznym
    Jeśli to do mnie, to tak, na dynamicznym.

  9. #29
    Użytkownik Świeżak Avatar kml89
    Dołączył
    08 2024
    Mieszka w
    Poznań Zwiedzam
    Auto
    Giulia 200@294KM (2017) | Audi S3 (2022)
    Postów
    124

    Domyślnie

    chodziło mi bardziej o zwrócenie uwagi, że odczucia siły hamowania silnikiem zależą od trybów jazdy w automacie

  10. #30
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    09 2024
    Auto
    Giulia Veloce MY24
    Postów
    45

    Domyślnie

    Cytat Napisał kml89 Zobacz post
    chodziło mi bardziej o zwrócenie uwagi, że odczucia siły hamowania silnikiem zależą od trybów jazdy w automacie
    Aaaaa, słusznie! No to dodam tylko, że te właśnie tryby wpływają również na obroty na jakich utrzymywany jest silnik.

Podobne wątki

  1. Wymiana klocków hamulcowych (TYŁ)
    Utworzone przez Spidimilan w dziale 166
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 10-06-2016, 16:14
  2. [159] wyciszenie klocków hamulcowych
    Utworzone przez lukasz-ragus w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 14-05-2013, 21:29
  3. [145] Wymiana klocków hamulcowych (TYŁ)
    Utworzone przez Rafcio w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 28-04-2011, 08:22
  4. wymiana klocków hamulcowych
    Utworzone przez Lukasik w dziale Transaxle
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 26-07-2006, 15:50

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory