Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 21

Temat: Stelvio - nie mogę uruchomić

  1. #11
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2020
    Mieszka w
    Turek
    Auto
    Stelvio FE LPG; Giulia Veloce `17 LPG
    Postów
    589

    Domyślnie

    Odłącz akumulator, naładuj na full i zerknij po jakimś czasie jakie ma napięcie. Pewnie aku szmelc, może zwarcie na celi ma.

  2. #12
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2022
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 280KM Veloce MY2021
    Postów
    1,821

    Domyślnie

    :-)

    4 lata to dużo i mało. Tak jak mój. Może kwestia porządnej ładowarki (prąd) i czasu (ze 24h ładowarką z prądem na poziomie 8-10A po takiej padace to żadne przegięcie). Może go jeszcze podniesiesz, sam zaliczyłem poniżej 10V kilka razy na różnych eksperymentach i żyje - no ale kwestia sztuki i farta.

    ASO - pewnie marne szanse, ale co Ci zależy spróbować.

  3. #13
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Krzyk
    Dołączył
    08 2021
    Auto
    Alfa Romeo Stelvio MY21 200KM
    Postów
    489

    Domyślnie

    Cytat Napisał netzmark Zobacz post
    :-)

    4 lata to dużo i mało. Tak jak mój. Może kwestia porządnej ładowarki (prąd) i czasu (ze 24h ładowarką z prądem na poziomie 8-10A po takiej padace to żadne przegięcie). Może go jeszcze podniesiesz, sam zaliczyłem poniżej 10V kilka razy na różnych eksperymentach i żyje - no ale kwestia sztuki i farta.

    ASO - pewnie marne szanse, ale co Ci zależy spróbować.
    Z aso już się kontaktowałem. Znany problem z alfami ( akurat mozna im wierzyć, bo jeden z diagnostów też ma stelvio ). Gwarancja na nic się nie zda, 4- letni akumulator to według nich końcóweczka żywota tegoż. Fakt, że w innych samochodach zwykle wytrzymywał u mnie 6 lat.

    Z innego wątku na tym forum wnioskuję, że dobrze jest akumulator podładowywać raz na jakiś czas. U mnie auto dużo stoi w garażu, jeżdżę głownie trasy raz na jakiś czas. Ostatnio też uzywałem kilkukrotnie sprężarki podłączonej do gniazda zapalniczki, bo nie było innego źródła prądu. Mogłem aku dobić
    Nie chcę Tesli nawet jeśli będzie w rosso i z busso.

  4. #14
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Ghibli'20, Giulia'18, Tonale'23, Spider'99
    Postów
    10,664

    Domyślnie

    błędy potem normalka, systemy nałapały, a i nawet po odłączeniu aku masz konieczność przeprowadzenie sprawdzenie czujnika skrętu opisaną w instrukcji (lewo max, prawo max, środek). klapa po odłączeniu aku też nie otworzysz/nie zamkniesz wszystkimi sposobami, ręcznie zamykasz a potem z pilota zamknąć drzwi/otworzyć i dopiero działa - taki proces nauki.
    4 lata przy tej logice ładowania to i tak bardzo dużo - w mojej po 7mcach auto ze świeżej produkcji (mój konfig), zaczęło robić jaja w zimie i po teście aku najpierw przeszedł jescze ledwo co na testerze, podładowali, zaraz problemy się nasiliły, po 8 mcach drugie podejscie w ASO i aku juz nie spełniał parametrów minimalnych i wymienili. ten wytrzymałponad 3 lata, a teraz mam AGMa od prawie 4lat.
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  5. #15
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Krzyk
    Dołączył
    08 2021
    Auto
    Alfa Romeo Stelvio MY21 200KM
    Postów
    489

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    błędy potem normalka, systemy nałapały, a i nawet po odłączeniu aku masz konieczność przeprowadzenie sprawdzenie czujnika skrętu opisaną w instrukcji (lewo max, prawo max, środek). klapa po odłączeniu aku też nie otworzysz/nie zamkniesz wszystkimi sposobami, ręcznie zamykasz a potem z pilota zamknąć drzwi/otworzyć i dopiero działa - taki proces nauki.
    4 lata przy tej logice ładowania to i tak bardzo dużo - w mojej po 7mcach auto ze świeżej produkcji (mój konfig), zaczęło robić jaja w zimie i po teście aku najpierw przeszedł jescze ledwo co na testerze, podładowali, zaraz problemy się nasiliły, po 8 mcach drugie podejscie w ASO i aku juz nie spełniał parametrów minimalnych i wymienili. ten wytrzymałponad 3 lata, a teraz mam AGMa od prawie 4lat.
    Dzięki. Mam już chyba pewność, że to akumulator. Po ponownym podłączeniu ładowarki pokazało 38% naładowania. Po trzech uruchomieniach!
    Teraz znów jest 100%. Pewnie tyle, abym wjechał do garaźu. Wieczorem sprawdzę inną ładowarką. Sąsiad twierdzi, że ma najlepszą na rynku, taką w aso używają. Wczoraj ładował swego mesia po 5 miesiacach postoju.
    Nie chcę Tesli nawet jeśli będzie w rosso i z busso.

  6. #16
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Ghibli'20, Giulia'18, Tonale'23, Spider'99
    Postów
    10,664

    Domyślnie

    prosty test to jak zostawisz auto na np 1 noc i rano tylko pod maską zmierzyć, po paru minutach od zamknięcia auta (żeby pousypiały się ECU i nie obciążały). jeśli aku dobry i trzyma co w niego wcisnąłęś to będzie miał 12,8V (nowy nawet ponad 13V), jak słaby to pewnie ze 12.3V powiedzmy (piszę o sytuacji np 10-20h po ładowaniu na max, bo przy użytkowaniu to akurat będzie tylko niedoładowany) a jak padnięta cela to z 11V lub niżej.
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  7. #17
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2013
    Auto
    Giulia 200 my22
    Postów
    463

    Domyślnie

    To są jakies wadliwe akumulatory, albo coś powoduje u nich takie dziwne zachowanie, mój miał ok. 1,5 roku, samochód z placu wiec niecały rok w posiadaniu, wymienili na gwarancji. W tej dwuletniej jak się zmieści to przeważnie wymieniają z tego co słyszałem. Początki były takkie, że on sie u mnie normalnie ładował, długo, jakby wszystko było ok, potrafił kilka dni działać, ale po naładowaniu miałem syt. ze podjechałem do sklepu i już nie odpalił, za pierwszym razem, nic się nie dało zrobić, terkotało, migało, pierdziało, po czym odpiąłem kleme (bo nic innego sie nie dało), podpiąłem i odpalił. Do aso jak jechałem, naładowałem, dojechałem, z parkingu do garażu - serwisu już nie wjechał.

  8. #18
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2013
    Auto
    Giulia 200 my22
    Postów
    463

    Domyślnie

    Przy okazji, montowal ktoś lifepo4 aku? Z 2x droższy ale to będzie z 20kg mniej, samorozładowanie też mniejsze.

  9. #19
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar marqo
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Grodzisk Maz.
    Auto
    AR 159 SW 1.9JTDM Q-Tronic 08'2007
    Postów
    678

    Domyślnie

    Ja na akumulatorze mam zamontowany Ancel BM300 i systematycznie sprawdzam nim zachowanie akumulatora. Poza tym oczywiście booster w bagażniku dla świętego spokoju.
    La bellezza non basta

    10% zniżki na boostery AVAPOW dla alfaholików - szczegóły w dziale RABATY - kod rabatowy ALFAHOLICY2025


  10. #20
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Krzyk
    Dołączył
    08 2021
    Auto
    Alfa Romeo Stelvio MY21 200KM
    Postów
    489

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    prosty test to jak zostawisz auto na np 1 noc i rano tylko pod maską zmierzyć, po paru minutach od zamknięcia auta (żeby pousypiały się ECU i nie obciążały). jeśli aku dobry i trzyma co w niego wcisnąłęś to będzie miał 12,8V (nowy nawet ponad 13V), jak słaby to pewnie ze 12.3V powiedzmy (piszę o sytuacji np 10-20h po ładowaniu na max, bo przy użytkowaniu to akurat będzie tylko niedoładowany) a jak padnięta cela to z 11V lub niżej.
    Tak zrobiłem.Aku doładowałem około 13tej i zjechałem do garażu. Teraz około 20tej otworzyłem klapę i sprawdziłem voltomierzem - pokazało 17v, ale samochód miał rozbudzone systemy. Po 5 minutach pokazywal juz 12,57v. Porównawczo opel źony i akumulator od żaglówki - oba około 12,6v.
    Sprawdzę jeszcze jutro. Mam wrażenie, że odpala bez problemu gdy nie włáczone sá ksenony. A w garaźu automatycznie się odpalają, bo ciemno. Jutro zobaczymy.

    Edit: korciło mnie, kliknąłem starter i pogmerałem w radiu około minuty. Potem wyłączyłem. I teraz pokazuje 10,6v.
    Ostatnio edytowane przez Krzyk ; Wczoraj o 19:39
    Nie chcę Tesli nawet jeśli będzie w rosso i z busso.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 10-10-2013, 09:14
  2. [159] Nie mogę uruchomić samochodu
    Utworzone przez 4mbc w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 13-12-2011, 16:07
  3. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 29-06-2011, 19:53
  4. [159] Mogę odbierać, ale nie mogę dzwonić z telefonu wbudowanego w Navi
    Utworzone przez Condelone w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 28-12-2010, 22:35
  5. Nie mogę otworzyć auta z pilota + nie mogę odpalić.
    Utworzone przez pawelmynia w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 28-12-2010, 22:28

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory