Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Temat: Uszkodzony ETM (U1736-87) ?

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2018
    Auto
    Giulia 2.0 200hp, Giulietta 1.8 tbi
    Postów
    425

    Domyślnie Uszkodzony ETM (U1736-87) ?

    Witam,

    Pacjent to Giulia 2.0 2019 pl. Otóż wczoraj, po tygodniowym postoju giulia przywitała mnie całkowicie rozładowanym akumulatorem (nie dało się urucnbomić silnika, choinka na desce). Po naładowaniu AKU okazało się, że ekran infotainment się nie włączą (czarny ekran, brak kamerki, nie działa radio), oraz miga liczniki (proxi).
    Po zweryfikowanu PROXI, okazało się, że ETM został usunięty, w body natomiast znalazłem błąd U1736-87 ETM (missing message).

    Czy w tej sytuacji, czeka mnie wymiana ETM, czy raczej da się to jakoś uratować?. Znalazłem podobny wątek na https://www.alfaowner.com/threads/gi...roken.1215155/ i nie wygląda to za różowo
    Btw, zgaduje, że to ETM rozładował baterie (zwarcie) ?

    Pozdrawiam,
    Tomek
    Ostatnio edytowane przez tzebrowski ; Dzisiaj o 10:27

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2018
    Auto
    Giulia 2.0 200hp, Giulietta 1.8 tbi
    Postów
    425

    Domyślnie

    Update. Idąc za artykułem https://www.alfaowner.com/threads/gi...broken.1215155, sprawdziłem bezpiecznik F36 (3 od lewej, dolny rząd, 7.5A). Bezpiecznik był nieprzepalopny... natomiast po włożeniu spowortem, ETM ożył...., podobnie jak w podlinkowanym artykule..
    Zastanawiam się, co się wydarzyło z moim aku w ciągu tego tygodnia, i dlaczego się rozładował do 0..
    Ostatnio edytowane przez tzebrowski ; Dzisiaj o 10:28

  3. #3
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2022
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Stelvio 280KM MY21 Veloce
    Postów
    1,852

    Domyślnie

    Niekontakt na tym bezpieczniku załączał/wyłączał zasilanie ETM i zrestartował się w kółko pobierając jakieś spore prądy wtedy?

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2018
    Auto
    Giulia 2.0 200hp, Giulietta 1.8 tbi
    Postów
    425

    Domyślnie

    Cytat Napisał netzmark Zobacz post
    Niekontakt na tym bezpieczniku załączał/wyłączał zasilanie ETM i zrestartował się w kółko pobierając jakieś spore prądy wtedy?
    Brzmi to sensowanie.

  5. #5
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2022
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Stelvio 280KM MY21 Veloce
    Postów
    1,852

    Domyślnie

    Trochę naciągane bo czemu miałby "switchować", może bardziej na korozji napięcie się odkładało i ETM dostawał jakieś na granicy restartów (taki trochę stan nieustalony z elektroniki). Na to samo w sumie wychodzi w efekcie.
    Fajnie że udało Ci się znaleźć przyczynę.

Podobne wątki

  1. [Giulia] Uszkodzony BCM
    Utworzone przez hayo w dziale Giulia/Stelvio
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 25-01-2024, 10:08
  2. [GTV] Wał w V6 2.0 TB. Uszkodzony?
    Utworzone przez niko w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 20-10-2016, 21:18
  3. uszkodzony abs w 147
    Utworzone przez daniel1986 w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 23-08-2016, 10:08
  4. Uszkodzony IC
    Utworzone przez z4boj4d w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 05-03-2015, 15:22
  5. Uszkodzony EGR?
    Utworzone przez kamilern w dziale 147
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 12-04-2013, 19:43

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory