Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 33

Temat: Po odpaleniu na zimnym silniku pracuje jak na jednym cylindrze

  1. #21
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - no to gratulacje.
    - ale problem będzie rozwiazany ( jesli nie powróci ), tak za jakieś 200 km, toż to alfa.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  2. #22
    r_e_b_e_l
    Gość

    Domyślnie re

    No mam nadzieje, że po tych magicznych 200 km nic się nie rozjedzie

    ps. a tak na marginesie wydaje mi się, że po resecie przepustnicy trochę wiecej pali tak o litr.
    No chyba, że to sie ustabilizuje albo to kwestia nizszej temp. zewnetrznej

  3. #23
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kallimaster
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    prawie Lublin ;)
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8TS 98" ECU:M1.5.5 LPG:BRC sequent 24
    Postów
    38

    Domyślnie

    Witam.

    Rozwiązałem problem z odpalaniem i szarpaniem zimnego silnika...
    W sumie to skończyły się wszystkie problemy związane z silnikiem.
    Teraz odpala idealnie, nie szarpie zimny, nie szarpie rozgrzany.

    Pewnie jesteście ciekawi jak to zrobiłem... Odpowiedź jest na fotce w załączniku oraz poniżej.


    Pewnego "pięknego" (tylko pogoda była piękna jak się później okazało) październikowego dnia podczas powrotu autostradą A2 z Poznania do domu spotkała mnie przykra niespodzianka ze strony silnika w mojej belli...
    Jechałem ostro, czasami nawet ponad 200km/h, droga i warunki na niej kusiły do przetestowania samochodu...

    Tak to właśnie załatwiłem panewki

    Teraz do rzeczy. Wymieniłem silnik.

    Nowy silnik, osprzęt stary (wszystkie czujniki, cały zapłon, przepływka, sonda, ogólnie cała elektryka została od "starego" silnika).

    Wniosek: Szarpanie po odpaleniu zimnego silnika nie było winą osprzętu w moim przypadku...

    tylko czego... ? i to jest dobre pytanie...

    Stary silnik brał olej (ok. 0,3l/1000km) i dymił na niebiesko powyżej 5tys. obr/min.
    Nowy nie bierze oleju wcale i nie dymi.

    Moc obydwu jednostek była porównywalna.
    Z tym że nowy silnik przyspiesza równo bez żadnych szarpnięć.

    Przebieg starego silnika to ok. 222tys. km na liczniku (podobnie w kompie, jeśli odczytałem poprawny parametr odometer) z czego ja zrobiłem zaledwie 33 tys. km.
    Przebieg nowego to 99 tys. mil. ("dawcą" była Alfa z Irlandii).

    To są główne i moim zdaniem istotne różnice między tymi silnikami.

    I tak przy okazji mojego nieszczęścia dostarczyłem kilku sprawdzonych faktów...

    Pozdrawiam.

  4. #24
    r_e_b_e_l
    Gość

    Domyślnie re

    No w sumie gratuluje ale niestety trochę drogawy sposób na rozwiazanie problemów z szarpaniem

    A tak na poważnie - po wczesniej wspominanym resecie silnika krokowego silnik dalej pracuje idealnie przejechane po resecie ponad 1500 km - u mnie to okazało się "lekiem na całe zło"
    Wcześniej nie było opcji żeby nie zgasł po starcie gdy się go nie przegazowało. Teraz zimno jak cholera a odpala jak nówka.

    Dodatkowo wczesniej uszczelniłem dolot powietrza bo rurka elastyczna u mnie trochę już niedomaga.

    Marcin

  5. #25
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - troche matematyki
    99.000 mil + 33.000 km == 220.000 km starego przebiegu.
    - trochę bym polemizowal, mam pod opieką model 156 TS biorący prawie 1l/ 1000km i działa super, nie szarpie, przyśpiesza, dziła tak jak powinien.
    - przebieg około 150.000 km.
    - myslę zę w twoim przypadku to raczej przebieg samochodu wpływał na twoje problemy.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  6. #26
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kallimaster
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    prawie Lublin ;)
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8TS 98" ECU:M1.5.5 LPG:BRC sequent 24
    Postów
    38

    Domyślnie

    -- trochę więcej uwagi
    -- stary silnik 222 tys. km. zamieniłem na:
    -- "nowy" silnik 99 tys. mil -- 158 tys. km.

  7. #27
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Angry

    ja liczyłem w milach morskich,

    -i wiecej usmiechu na codzień.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  8. #28
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    160tyś, czy 220tyś co to za różnica?. Panewki nie padają od chwilowego deptania do ponad 200km/h. Silnik ten już miał dosyć, byłych właścicieli. Przebieg, przebiegiem ale jak olej, filtry nie zmieniane przez większość tego okresu co się dziwić. Miał już dosyć i samobójstwo popełnił.

    ---------- Post dodany o godzinie 21:07 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 20:51 ----------

    160tyś, czy 220tyś co to za różnica?. Panewki nie padają od chwilowego deptania do ponad 200km/h. Silnik ten już miał dosyć, byłych właścicieli. Przebieg, przebiegiem ale jak olej, filtry nie zmieniane przez większość tego okresu co się dziwić. Miał już dosyć i samobójstwo popełnił.

  9. #29
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kallimaster
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    prawie Lublin ;)
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8TS 98" ECU:M1.5.5 LPG:BRC sequent 24
    Postów
    38

    Domyślnie

    -- każdy się może pomylić
    --

    dance1 popatrz a u mnie padły... olej/filtr wymieniany był co max 10tys.km. lałem Castrola Magnateca 10W40. Nie katowałem zimnego silnika (nigdy!) ciepłego zresztą też.
    Co jeszcze miałem dla niego zrobić żeby długo mi służył ??
    W poprzednim samochodzie (Honda) to co robiłem dla Alfy zupełnie wystarczyło.

    Jakie z tego wnioski... ?

    Albo tak jak napisałeś, poprzedni właściciele nie dbali...
    albo to po prostu... Alfa...

    Ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło... jestem zadowolony z "nowego" silnika... Samochód dostał drugą szansę


    Dziękuję za zainteresowanie tematem.

    Pozdrawiam.

  10. #30
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Elbląg
    Auto
    AR 159 SW 1,9
    Postów
    8

    Angry

    Wczoraj wieczorem umyłem auto na myjni automatycznej i wlałem paliwo shell power temperatura powietrza 0 stopni. W nocy -2 stopnie i po południu odpalam auto a tu kręci silnik dobre kilka sekund i dopiero odpala ale jak stary traktor. Po 2 minutach w miarę sie ustabilizowało wieć pojeździłem po mieście. Odstawiłem na 30 minut i znowu odpalam a auto krecie kilka sekund zanim zaskoczy i chodzi troche nierówno.
    Co to może być??? Swiece wymieniane w listopadzie, rozrząd też, filt oleju i filtr powietrza 3 tygodnie temu. Odma wyczyszczona, kolektor czysty. HELP !!!

    Chyba sprzedam ten samochód, bo już mnie zaczyna denerwować ta awaryjność.

Podobne wątki

  1. [159] Nierówna praca po odpaleniu na zimnym/niedogrzanym silniku
    Utworzone przez michal-ar1 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 97
    Ostatni post / autor: 26-08-2018, 17:48
  2. Alfa zgasła. Po odpaleniu głośno pracuje. 2.0 TS
    Utworzone przez kremien w dziale 147
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 11-04-2013, 20:09
  3. jtd głosno pracuje po odpaleniu na mrozie
    Utworzone przez demonobiker w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 02-12-2012, 16:39
  4. Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 15-01-2012, 23:17
  5. [156] 2.4 JTD, dzwiwnie pracuje na zimnym silniku
    Utworzone przez pawelo84 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 05-11-2008, 11:04

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory