Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 21

Temat: Szlif wału a wyjęcie silnika

  1. #11
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Po kolizji rozrzadu zawsze te panewki których tłok miał kontakt dostają w tyłem, a co za tym idzie wał też
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  2. #12
    ViP Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Koszalin
    Auto
    AR 156 1.8 TS 1999 MB 124 3.0 24V
    Postów
    406

    Domyślnie

    tak jak maciek napisał...wał po kolizji to nie jest najlepsze rozwiązanie. wyciągnij swój i daj do zakładu. wtedy będziesz wiedział czy szukać innego czy robić swój

    pozdrawiam

  3. #13
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    http://www.e-podlasie.pl/wizytowka/s...ie_207288.html tu azotuja wiec v6 tez temu podlega i wg mnie nie jest trudno znalesc firme ktora to robi

  4. #14
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    V6 temu nie podlega... i nie ma do wału z V6 panewek nadwymiarowych. Nie wierzysz to zajrzyj do manuala w ASO
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  5. #15
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    panewki mozna dostac indywidualnie na zamowienie z tego co sie orientuje wiec to chyba tez nie problem?

  6. #16
    ViP Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Koszalin
    Auto
    AR 156 1.8 TS 1999 MB 124 3.0 24V
    Postów
    406

    Domyślnie

    Cytat Napisał -BamBosZek- Zobacz post
    panewki mozna dostac indywidualnie na zamowienie z tego co sie orientuje wiec to chyba tez nie problem?
    jest kilka tematów w których toczyła sie podobna dyskusja i chyba nie ma sensu jej tu powielać. kolega pytał o wał w TS więc tego sie trzymajmy

    pozdrawiam

  7. #17
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    w Chorzowie gosc wyprostowal wal z Imprezy wrx za 50zl wiec nie mam pojecia ile moze kosztowac szlif w tsie trzeba pytac, moim zdaniem to najlepsze rozwiazanie i pewne bo uzywki to nie wiele lepsza rzecz niestety chyba ze trzyma Cie kasa

  8. #18
    siwcu
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał -BamBosZek- Zobacz post
    w Chorzowie gosc wyprostowal wal z Imprezy wrx za 50zl wiec nie mam pojecia ile moze kosztowac szlif w tsie trzeba pytac, moim zdaniem to najlepsze rozwiazanie i pewne bo uzywki to nie wiele lepsza rzecz niestety chyba ze trzyma Cie kasa

    Szlif jest chyba o wiele tańszą opcją niż kupno używanego wału.
    Tylko zastanawia mnie kwestia tego utwardzenia (azotowania) ponieważ wiele innych gorszych aut ma wały azotowane a Alfa miałby mieć zwykły? W takim razie wiem dlaczego tak często się zacierają...

  9. #19
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Są różne metody utwardzania powierzchniowego nie tylko azotowanie ale też nawęglanie - wtedy głębokość warstwy utwardzonej jest większa i dopuszczalny jest szlif wału. Wszystko jednak zależy od grubości warstwy powierzchniowo utwardzonej przy azotowaniu jest to maksymalnie 0,6mm, a przy nawęglaniu 0,5 - 1,5mm. Dodatkowo przy azotowaniu (szczególnie dwustopniowym kiedy twarda warstwa wierzchnia płynnie przechodzi w miękki rdzeń) tylko powierzchnia jest utwardzona - starcie warstwy wierzchniej powoduje utratę twardości tym większą im więcej zbieramy w procesie szlifowania.
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  10. #20
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    po pierwszej kolizji mozna spokojnie wał zalozyć, co innego jak to juz było jedno z wielu zerwanie paska

    ogolnie moim zdaniem lepiej kupic drugi silnik, anglików teraz pełno, sam tak zrobiłem rok temu jak skladałem 1.6 w 146, udało mi się wtedy kupić cały dół silnika z osprzętem za 900zł z 2003 roku... Głowica poszla do zakładu i cały silnik idealnie pracował, co prawda roboty z tym strasznie dużo..

Podobne wątki

  1. Wyjęcie silnika 3.0 V6
    Utworzone przez mario333 w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 30-06-2013, 10:18
  2. Szlif wału w silniku 3.0
    Utworzone przez jacco w dziale 166
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 02-02-2011, 16:59
  3. Szlif wału 2.0 16V TS
    Utworzone przez bielu1996 w dziale 166
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 09-11-2010, 19:02
  4. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 18-09-2010, 19:32
  5. Szlif wału korbowego!
    Utworzone przez Olowek w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 06-06-2007, 09:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory