Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 21

Temat: Szlif wału a wyjęcie silnika

  1. #1
    siwcu
    Gość

    Domyślnie Szlif wału a wyjęcie silnika

    Witam, muszę zrobić szlif wału w AR 156 1,6 TS. czy po wykonaniu takiego szlifu należy wał azotować?

    Znacie może jakieś patenty na szybkie i sprawne wyciągnięcie silnika? Wyciągać sam, czy może ze skrzynią biegów razem?

    z góry dzięki za pomoc

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Wały w V6 są azotowane i ich się nie szlifuje. W TSie nie ma takiej potrzeby
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #3
    ViP Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Koszalin
    Auto
    AR 156 1.8 TS 1999 MB 124 3.0 24V
    Postów
    406

    Domyślnie

    ja wyciągałem silnik w dwie osoby - tyle w zupełności wystarczy.

    zrzucasz głowice z dolotem i i praktycznie masz wszytko na wierzchu. nie wiem jak w 1'6 ale w 1'8 dużo prościej wyciągnąć silnik jak sie zdemontuje wszystkie te rolki i napinacze które są po lewej stronie silnika. ja odkręciłem nawet ten wspornik na którym "wisi" silnik. dzieki temu silnik bez problemu idzie w lewo aż wyskoczy ze skrzyni. z doświadczenia wiem że wszystko idzie szybciej kiedy jest zdjęta miska olejowa - zwłaszcza jeśli mówimy o wkładaniu silnika.

    porób sobie zdjęcia żebyś potem sie nie zastanawiał co do czego idzie. ja tego nie zrobiłem i potem było troche główkowania

    pozdrawiam

  4. #4
    siwcu
    Gość

    Domyślnie

    Wielkie dzięki za szybką odpowiedź.

    A co jest lepsze... zrobienie szlifu czy może kupić używany wał w dobrym stanie?

    Miska już jest zdjęta. Czyli mówisz Ziomster że nie trzeba wyciągać go razem ze skrzynią? (tzn. łatwiej jest sam silnik). A powiedz mi jeszcze co z półosiami? bo ich umocowanie jest przykręcone do silnika, lepiej je odkręcić czy odkręcić półosie?
    A nie da rady bez zdejmowania głowicy?

  5. #5
    ViP Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Koszalin
    Auto
    AR 156 1.8 TS 1999 MB 124 3.0 24V
    Postów
    406

    Domyślnie

    a powiedz mi jak zamierzasz sprawdzić czy wał który chcesz kupić jest w dobrym stanie?

    po co wyciągać skrzynie? to niepotrzebne rozkręcanie samochodu. ta łapa która podtrzymuje wał jest przykręcona do silnika na 4 śruby. z tym że do niej jeszcze przychodzą jakieś dodatkowe mocowani, np alternatora. więc to wszystko trzeba rozkręcić, ale napewno to będzie mniej grzebania niż ściąganie półosi. ja radze zdjąć głowice. pewnie da rade zrobić to bez ściągania ale to napewno będzie więcej zachodu, np przy wkładaniu.

    Ps. ja mówię jak to wyglądało przy 1,8 i nie jestem do końca pewny czy 1,6 ma taka samą budowe

    pozdrawiam

  6. #6
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar ziomek_z
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.6 T.S. 1999
    Postów
    115

    Domyślnie

    kupić szybko używany wał w dobrym stanie to graniczy z cudem, wiem bo rok temu tez takiego szukałem, kupiłem i tak musiałem robić szlif.
    Tego czy jest w dobrym stanie na oko nie da się zobaczyć, trzeba wszystko pomierzyć
    Ostatnio edytowane przez ziomek_z ; 03-11-2009 o 17:25

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Wały w V6 są azotowane i ich się nie szlifuje. W TSie nie ma takiej potrzeby
    nie wiem ale wg mnie nie ma wałów ktorych nie da sie szlifowac

  8. #8
    ViP Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Koszalin
    Auto
    AR 156 1.8 TS 1999 MB 124 3.0 24V
    Postów
    406

    Domyślnie

    Cytat Napisał siwcu Zobacz post

    A co jest lepsze... zrobienie szlifu czy może kupić używany wał w dobrym stanie?
    wyciągnij silnik i zawieź dół do specjalisty. on ci wsio pomierzy i wtedy będzie wiadomo co dalej...

    ---------- Post dodany o godzinie 17:27 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 17:24 ----------

    Cytat Napisał -BamBosZek- Zobacz post
    nie wiem ale wg mnie nie ma wałów ktorych nie da sie szlifowac
    pewnie...szlifować można każdy. tylko w v6 wał jest powierzchniowo utwardzony. jak zedrzesz tą powłokę to wał straci przynajmniej na żywotności. a nie kojarze żebym gdzieś czytał o firmie która tą powłokę potrafi odtworzyć w rozsądnych pieniądzach

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał -BamBosZek- Zobacz post
    nie wiem ale wg mnie nie ma wałów ktorych nie da sie szlifowac
    Wały w silnikach V6 własnie ze wzgledu na cienką warstwę azotowania nie są przewidziane do szlifu. Wracając do problemu kolegi to kupując nawet używany wał do TSa i tak trzeba go szlifować.
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  10. #10
    siwcu
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał ziomster Zobacz post
    a powiedz mi jak zamierzasz sprawdzić czy wał który chcesz kupić jest w dobrym stanie?
    Jedynym rozsądnym sprawdzenie to zmierzenie czy nie ma owalu na czopach i czy powierzchnia jest gładka.

    Znalazłem jednego kolesia który ma wał w silniku w którym poszedł pasek i sprzedaje na części. są do niego panewki więc też można na nie rzucić okiem. Silnik ma "80 tyś km"

    ale faktycznie szlif będzie pewniejszym rozwiązaniem.

    Silnik 1,8 i 1,6 są bardzo podobne wiec osprzęt i umieszczenie w komorze jest raczej takie same.

Podobne wątki

  1. Wyjęcie silnika 3.0 V6
    Utworzone przez mario333 w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 30-06-2013, 10:18
  2. Szlif wału w silniku 3.0
    Utworzone przez jacco w dziale 166
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 02-02-2011, 16:59
  3. Szlif wału 2.0 16V TS
    Utworzone przez bielu1996 w dziale 166
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 09-11-2010, 19:02
  4. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 18-09-2010, 19:32
  5. Szlif wału korbowego!
    Utworzone przez Olowek w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 06-06-2007, 09:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory