Strona 1 z 8 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 80

Temat: 155 2.5 td vm

  1. #1
    zappa
    Gość

    Domyślnie 155 2.5 td vm

    Witam wszystkich serdecznie

    Od roku jestem posiadaczem Alfy Romeo 155 2.5 TD teraz juz oczywiscie zdaję sobie sprawę że to VM.Mam pare problemów z tym samochodem ,a mianowicie ; muszę wymienić sprzęgło i zastanawiam się nad regeneracją
    Co o Tym Myślicie opłaca się taki zabieg ????
    Gdy kupowałem to autko miało pare wad
    - przy ruszaniu strasznie szarpało - koles mi mówił że to wina poduszek
    - po pewnym czsie zauważyłem że sprzęgło się ślizga
    - jak silnik przykręcilem dobrze na każdym biegu do 4000 obr.
    kontrolka od świec żarowych się zapaliła
    - czasami jak jestem w trasie też widzeę że sie zapala , ale nie zawsze
    czasami bywa tak że jest wszystko OK
    Rok temu przed zmianą oleju czytałem artykuł o właściwościach itd.
    wiem że koleś z merca się tam wypowiadał
    (tłumaczony został z niemieckiego na polski)
    Zrobiłem przez to pewną rzecz sam się zastanawiam do tej pory czy to
    była prawidłowa decyzja.
    Zmieniłem na olej Full Syntetyk Mobila z normą WV
    Przed zalaniem mobila wlałem preparat do czyszczenia silnika i tak
    autko pochodziło 15-20 min zlałem stary olej i wlałem nowy.
    Niby jeżdżę rok na tym oleju i jest wszystko OK
    - czeka mnie jeszcze zmiana hamulców tylnych chodzi mi o
    jakieś nie drogie np. z fiata
    - jadąc w trasie przy większej prędkości puszczając nogę z gazu
    że coś mi stuka w prawym kole
    Zastanawiam się czy to szarpanie przy ruszaniu nie jest spowodowane
    przez sprzęgło jak myślicie.
    Przyznam się szczerze że nie mam ochoty wrzucać w autko dużych
    pieniędzy bo silnik sam mówi za siebie

    Proszę doradźcie Coś

    ---------- Post dodany o godzinie 13:43 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 12:34 ----------

    Co myślicie o tym sprzęgle wydaje mi się że by podeszło do mojej Alfy
    Czekam na opinie.Tylko coś mi nie pasuje zbyt mała cena

    http://moto.allegro.pl/item796554873..._dedra_sw.html

    Tu używane jaki stan określacie


    http://moto.allegro.pl/item760807993..._sprzegla.html

    ---------- Post dodany o godzinie 13:48 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 13:43 ----------

    Sugerowałem się tymi danymi

    http://www.forum.alfaholicy.org/145_..._sprzeglo.html

    ---------- Post dodany o godzinie 14:50 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 13:48 ----------

    Znalazłem jeszcze taką używkę
    Tarcza :
    http://moto.allegro.pl/item793856409...16v_turbo.html

    Docisk :
    http://moto.allegro.pl/item793868123...16v_turbo.html

  2. #2
    zappa
    Gość

    Domyślnie

    Jak myślicie jak najlepszy jest dla tej jednostki olej lub jaki jest zalecany w instrukcji

  3. #3
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Kup oryginalne nowe sprzęgło. Ja mam założony przez poprzedniego właściciela jakiś zamiennik i jest spora różnica (sprawdzałem w 145 znajomego, mam porównanie), oczywiście na gorsze - ciężej chodzi i jakoś tak ogólnie mniej przyjemnie.
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  4. #4
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Ostatnio tez walczyłem w swojej V6 ze sprzęgłem i moja rada jest taka. Regeneruj, trzeba wyjąć skrzynie, zdjąć docisk, tarczę sprzęgła i koło zamachowe. Koło oddać to przetoczenia, nabić odpowiednie okładziny na tarcze i lekko przetoczyć docisk oczywiście jeśli te części nie będą za bardzo zniszczone a na koniec kupić nowe łożysko oporowe. W moim przypadku zapłaciłem za regenerację wraz z nowym łożyskiem 250 zł a nowy komplet sprzęgła kosztowałby dobrze ponad tysiaka. Pełny syntetyk moim zdaniem nie jest dobrym pomysłem do tego silnika
    Ostatnio edytowane przez 75andrew155 ; 31-10-2009 o 22:20

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  5. #5
    zappa
    Gość

    Domyślnie

    Też mam wrażenie 75andrew155 że nie potrzebnie wlewałem pełny syntetyk , a do tej alfy wchodzi 6 litrów.Sam olej mnie kosztował 230 zl.Czytałem też że w tych silnikach powinno się wymieniać olej co 3 miesiące lub co 6 tys. (dziwne tak niby pisze w inst.)
    Kurde jeszcze kiedyś wymieniałem szczotki w alternatorze i zamiast boscha wziąłem zamienniki.Cena boscha 80zł a zamienników 26zł teraz żałuję bo czuję że od nowa będę musiał wymieniać tak zaoszczędziłem.Gdy silnik pracuje widać jak przygasają wszystkie kontrolki które się świecą.Nawet w trasie jak jade to samo mozna zaobserwować ,a jak się włącza wentylator to widać jaki jest opur wskazówka prędkości aż na sekundę opada

    Jaki olej wybrać AGIP SINT 2000 10W40 czy MOTUL 4100 POWER 15W50

    oczywiście przypominam że do silnika 2.5TD
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 07-11-2009 o 23:21

  6. #6
    Hanys Romeo Avatar george11
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    slask
    Auto
    GT, Lancia Ypsilon 1,3 JTD 03'było jest BMW 225xe, Ford Custom 2.0 2018.
    Postów
    2,252

    Domyślnie

    Cytat Napisał zappa Zobacz post
    Jaki olej wybrać AGIP SINT 2000 10W40 czy MOTUL 4100 POWER 15W50

    oczywiście przypominam że do silnika 2.5TD

    witam
    od 10 lat zmagam sie z tymi silnikami w aplikacji przemysłowej, faktem jest ze to sa 6rzedowe i bez egr,ale posiadam Manuale i dane i troche czasci do tego silnika.
    zdecydowanie zalecam do niego 15w40 klasy SAE CHlub wyzszej. Żadnych syntetyków lub półsyntetyków. Mozna zmienic klasyfikacje jakosciowa oleju na wyzszam, ale nigdy nie zmieniamy lepkosci oleju jesli juz raz wlana została inna. I tak np. jesli miałem wlany olej 15w40 to nie wlewam 10w, 5w lub 0w. Moge natomiast zastosowac zamiast 15W40 SAE CG, 15W40 SAE CH,CI,CJ.

    pozdrawiam

  7. #7
    bartek
    Gość

    Domyślnie

    Hej, też posiadam 2.5TD VM. Obecnie mam zalany Castrol Magnatec Diesel 10W-40.

    Co do kontrolki od świec żarowych zapalającej się w trakcie jazdy proponuję abyś przyjżał się filtrowi paliwa. W filtrze jest czujnik, który powoduje zapalenie się tej kontrolki, gdy na spodzie filtra wytrąci się woda z paliwa. Jak będziesz wymieniał filtr (koniecznie zrób to przed zimą)to warto zainwestować w filtr BOSCH on ma odpowiedni gwint, żeby przekręcić czujnik, miałem zamiennik MANN FILTER, ale czujnika nie dało się przekręcić, więc na dniach zmieniam spowrotem na BOSCH, kupiłem z korkiem spustowym na spodzie, ale gwint czujnika pasuje Jeśli chcesz to podam ci numer na PW.

    pozdrawiam
    bartek

  8. #8
    zappa
    Gość

    Domyślnie

    Bartku ile ma już twój silnik przejechane.
    Miałeś już jakieś poważne awarie z silnikiem?
    Jak wymieniasz ten filtr paliwa bo tam jest taki dostęp że pożal się panie?
    Jak ci chodzi silnik na tym castrolu?
    Też myślałem nad castrolem tylko się boję że jest za bardzo przereklamowany.
    Co ile wymieniasz olej?

  9. #9
    bartek
    Gość

    Domyślnie

    Hej,
    niebawem będzie 330 tyś., z tego na castrolu już 100 tyś., wcześniej był Mobil. Co do castrola to nie mam zastrzeżeń. Olej staram się wymieniać co 10 tyś. Potrzebujesz 7litrów, 6 wlewam przy wymianie + 1 litr na poźniejsze uzupełnianie stanu. Mój silnik "bierze" ok. 1 litra/1000km, co wydaje mi się bardzo dobre. Odkąd ją mam większych awarii nie było. Oczywiście kilka rzeczy trzeba było wymienić np. pompę wspomagania, notorycznie wymieniam klamkę w drzwiach kierowcy (niedawno 3 założyłem).Ostatnio rozrusznik robiłem - jak zwykle problem z dostępem napraw3a samego rozrusznika to pikuś, ale żeby go wyjąć to trzeba było się nagimnastykować... Filtr paliwa odkręcam na kanale, od dołu, przy zakręcaniu nowego warto poprosić kogoś o przytrzymanie od góry takiego pierścienia podgrzewającego, żeby go nie uszkodzić.

    pozdro

    Cytat Napisał bartek Zobacz post
    ... Mój silnik "bierze" ok. 1 litra/1000km, co wydaje mi się bardzo dobre...

    pozdro
    małe sprostowanie: oczywiście 1litr/10tyś. km
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 07-11-2009 o 23:20

  10. #10
    zappa
    Gość

    Domyślnie

    Orientuje się ktoś jaki akumulator jest najlepszy do tego silnika?

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory