Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 17 z 17

Temat: alfa 2,4 jtd dziwne odgłosy w silniku

  1. #11
    Użytkownik Ogier Avatar lubo89
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Nowy Dwór Mazowiecki, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8v 120KM (166KM) 2008r.
    Postów
    173

    Domyślnie

    Jeżeli patrzysz na koło pasowe i widzisz popękaną gumę (tłumik drgań) tzn, że jest do wymiany.

  2. #12
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar rain
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Niziny
    Auto
    Stilo 1.9 JTD, Brava_HGT
    Postów
    734

    Domyślnie

    Cytat Napisał J 155 Zobacz post
    nie wiem co się dzieje, po po prawej stronie silnika, patrząc z miejsca kierowcy, dobiegają dziwne odgłosy / jakby ktoś walił ścierką / w miarę podnoszenia obrotów,stuk ma większą częstodliwość, silnik ma przejechane prawie 20 000 km po zrobieniu rozrzadu,co dalej?
    do serwisu jest około 30 km,
    W Lybrze 2.4 JTD miałem tak jak mówisz i okazało się że przez walnięty napinacz, ścinany był pasek klinowy którego odstające odcięte paski uderzały we wszystko jak pasek się kręcił. Im szybciej tym bardziej. Ja bym od tego zaczął.
    Co posiadam: Fiat Brava 2.0 20V 155KM, Opel Meriva A
    Co mi się przez łapki przewinęło:
    Alfa Romeo: 156 1.8 TS, 156 2.4 M-JET, 166 3.2 V6 24V Lancia: Lybra 2.4 JTD, Delta 1.8ie, Thesis 2.4 JTD Hyundai: Lantra 1.6 GLS, BMW: E90 320d, Fiat: Stilo 1.9 8v, Brava 80 16v, Brava 80 16v, Brava 100 16v, Marea 155 20v, Renault: Laguna III 2.0 16v

  3. #13
    Użytkownik Rowerzysta Avatar łukasz i kasia
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD
    Postów
    91

    Domyślnie

    Zlokalizowalem usterke
    No tak okazalo sie ze to pasek wieloklinowy zaczol pekac i odstajace kawalki walily po obudowie silnika podczas jego pracy. Kamien z serca mi spadl ze to nie pasek rozrzadu poszedl, no ale po wymianie paska myslalem ze wszystko bedzie ok a tu lipa.Po maxymalnie 10 min pracy silnika na nowym pasku i ten ulegl zniszczeniu , myslalem ze mnie trafi . Jak tu koledzy wczesniej powiedzieli winny za ten stan rzeczy byl oczywiscie napinacz, ktorego tulejka byla skrzywiona i sciagal pasek na alternator a ten rozcinal pasek. Po ponownej wymianie paska i napinacza teraz wszystko gra.

    Wiec jak ktos bedzie mial podobny problem to radze zwrocic uwage rowniez na napinacz i go wymienic bo szkoda kosztow //dwa paski wieloklinowe//

    Pozdrawiam
    I dzieki wszystkim za pomoc w zdiagnozowaniu usterki
    łukasz155

  4. #14
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    A kto to wymienia sam pasek bez napinacza??? - przyczyną pękania pasków (wieloklinowych rozrządu) najczęściej jest własnie napinacz którego łożyska się zacierają
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  5. #15
    Użytkownik Rowerzysta Avatar łukasz i kasia
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD
    Postów
    91

    Domyślnie

    W moim przypadku nie byly zatarte lozyska na tym napinaczu, tylko wybita guma ktora zmienila kat dzialania tego napinacza. Porzez co nie dociskal paska pod katem 90 st. do innych kol pasowych, tylko spychl go z nich co powodowalo niszczenie tegoz paska.
    łukasz155

  6. #16
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    To i tak nie zmienia faktiu że jak wymienia się pasek to i napinacz
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  7. #17
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar rafal0717
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Nieporęt
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4jtd 136KM 99r, 166 3.0 V6 FL
    Postów
    630

    Domyślnie

    żeby nie zakładac nowego tematu podepne się pod ten. Mój problem polega na tym że dzisiaj zaczęło mi coś hałasowac z okolicy paska wielorowkowego więc zdiołem koło i nadkole żeby zobaczyc co to. I wydaje mi się że piszczy z napinacza teraz moje pytanie czy po uruchomieniu silnika z założonym paskiem napinacz powinien cały czas drgac bo tak to u mnie wygląda.

Podobne wątki

  1. [159] dziwne odgłosy z srzyni po regeneracji Alfa 159 sportwagen 1.9JTDM 8V 2008r
    Utworzone przez Daniel6363 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 03-05-2014, 12:40
  2. [159] Dziwne odgłosy
    Utworzone przez Yorgu w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 24-09-2013, 21:43
  3. Dziwne odgłosy
    Utworzone przez rifle w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 24-02-2011, 14:58
  4. Dziwne odgłosy
    Utworzone przez kos w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 15-05-2007, 01:31
  5. Dziwne odgłosy
    Utworzone przez Jarencja w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 21-06-2006, 00:36

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory