Strona 3 z 29 PierwszyPierwszy 12345678910111213 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 284

Temat: Motor: porównanie TBi i JTDm

  1. #21
    Redaktor naczelny Romeo Avatar fiergloo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL/ Alfa Romeo 159 TBi
    Postów
    2,660

    Domyślnie

    Cytat Napisał majster Zobacz post
    czy w tych latach 97 -02 wkładali do alfy inne silniki benzynowe niż TS?
    V6 Dla mnie to jedyne 156 jakie mógłbym miec. Dla JTD wziąłbym FIATa, a TS 16v zbyt się boję żeby go miec. Dlatego jedyny kierunek dla mnie to widlaste szóstki w 156.
    http://fiergloo.blogspot.com lub http://fiergloo.pl/ - moje spojrzenie na motoryzację
    2007-2008: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v
    2008-2018: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v Automat
    2014-....: Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL
    2018-2021: Lancia Kappa 2.4 JTD 10v
    2021-....: Alfa Romeo 159 1750TBi

  2. #22
    ViP Romeo Avatar puotek
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    156FL Q2
    Postów
    1,090

    Domyślnie

    Cytat Napisał majster Zobacz post
    Miałem wybór 156 2.0 TS lub nowszy 1.9jtd - wybór padł na 1.9 i nie żałuje. Jak mają się przekręcac panewki co chwile i spalanie nie miec końca, a jazda zaczynac sie dopiero od 3000rpm to dziękuje.

    Ktos napisał, że w alfie tyko PB, dziwne twierdzenie, oraz że kupic alfe z innym silnikiem benzynowym niż TS. Ale ja się pytam, czy w tych latach 97 -02 wkładali do alfy inne silniki benzynowe niż TS? bo chyb nie, wiec wybór był prosty.

    Przynajmniej nie narzekam, że silnik nie pracuje jak trzeba. Wsiadam i jade.

    Owszem wkładali - V6.

    Ja mam TS'a i nie narzekam. Lepiej, że jazda sie przy 3.000 zaczyna, a nie kończy

  3. #23
    Redaktor naczelny Romeo Avatar fiergloo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL/ Alfa Romeo 159 TBi
    Postów
    2,660

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tuti Zobacz post
    Spalanie jak na moc 140 KM było niskie, panewek nie zdarzyłem ukręcić
    Przy tym jak nim jeździłeś to miałeś całkiem wytrzymały silniczek.

    Aha- olej z tego co wiem trzeba wymieniac częściej niż producent na to wskazuje i ponoc problemów z TSami dużych nie ma. A od użytkownika 2.0 JTS usłyszałem potwierdzenie tejże tezy.
    http://fiergloo.blogspot.com lub http://fiergloo.pl/ - moje spojrzenie na motoryzację
    2007-2008: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v
    2008-2018: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v Automat
    2014-....: Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL
    2018-2021: Lancia Kappa 2.4 JTD 10v
    2021-....: Alfa Romeo 159 1750TBi

  4. #24
    Emeryt Fachowiec
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Giulia 2.0 Turbo 200KM '17
    Postów
    2,169

    Domyślnie

    Cytat Napisał fiergloo Zobacz post
    Przy tym jak nim jeździłeś to miałeś całkiem wytrzymały silniczek.
    TSem chyba nikt kto zdecydował się na niego świadomie nie jeździ do 2500 rpm... A wytrzymały to on jest - wystarczy jakimś Niemcem pojeździć przez jakiś czas powyżej 5500 rpm i wiadomo co się z nim dzieje

  5. #25
    cin_ek
    Gość

    Domyślnie

    to już powspominaliście to może wrócimy do tematu czyli artykułu w motorze. We wstępi jest napisane że biorą pod uwagę koszty eksploatacji, osiągi, wrażenia z jazdy oraz koszty zakupy. Według tych kryteriów to TBi wygrywa chyba tylko jeśli chodzi o wrażenia z jazdy. Eksploatacja, koszty zakupy to plus dla JTDm. Jeżeli chodzi o osiągi to ja wiem czy różnica 30 KM czy 17 km/h jest tak wielka. Z racji że nie lubie diesla to jednak kupiłbym benzynkę

  6. #26
    Redaktor naczelny Romeo Avatar fiergloo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL/ Alfa Romeo 159 TBi
    Postów
    2,660

    Domyślnie

    Cytat Napisał cin_ek Zobacz post
    Według tych kryteriów to TBi wygrywa chyba tylko jeśli chodzi o wrażenia z jazdy
    I o to w Alfie chodzi- o wrażenia z jazdy. Nie musi byc najlepsza w klasie- wrażenia są w niej najważniejsze ... przynajmniej były kiedyś.
    http://fiergloo.blogspot.com lub http://fiergloo.pl/ - moje spojrzenie na motoryzację
    2007-2008: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v
    2008-2018: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v Automat
    2014-....: Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL
    2018-2021: Lancia Kappa 2.4 JTD 10v
    2021-....: Alfa Romeo 159 1750TBi

  7. #27
    cin_ek
    Gość

    Domyślnie

    ja nie mówię że nie. Tylko że to nie był test Alfy a porównanie benzyna kontra diesel przy użyciu kilku modeli w dwóch konfiguracjach. Jeżeli autor zdecydował że wygrywa Alfa z benzyną bo liczą się wrażenia, to to porównanie było bezcelowe i mogli porównać inny model innego producenta.

  8. #28
    Emeryt Fachowiec
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Giulia 2.0 Turbo 200KM '17
    Postów
    2,169

    Domyślnie

    Cytat Napisał cin_ek Zobacz post
    We wstępi jest napisane że biorą pod uwagę koszty eksploatacji, osiągi, wrażenia z jazdy oraz koszty zakupy.
    Czyli wynik podkreśla, że wszystkie kalkulacje w przypadku Alfy są bez sensu. Niech tak zostanie...

    Cytat Napisał cin_ek Zobacz post
    Jeżeli chodzi o osiągi to ja wiem czy różnica 30 KM czy 17 km/h jest tak wielka.
    Różnica w cenie jest jeszcze mniejsza

  9. #29
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Mam to wydanie Motoru przed sobą.
    Za dużo aut porównywali jak na kilka stron, gdzie i tak większość to zdjęcia...
    Jednak w przypadku Alfy kwintesencja artykułu jest słuszna - wygrał doładowany motor bęzynowy, ale dlatego, że w ogólnym rozrachunku, nie wzięto pod uwagę kosztów, a jedynie osiągi i przyjemność z jazdy oraz markę: Alfa Romeo (czyt. cuore sportivo). No, ale czemu się dziwić, skoro JTDm ma 170KM, a TBi ma ich 200? Gdyby porównano motory JTDm z bęzyną bez doładowania, to wynik nie byłby tak oczywisty.
    Reasumując, osobiście wziąłbym diesla, ale albo 2.0 JTDm + chip, albo od razu mocniejszy motor. Podstawowy i chyba jedyna przyczyna - ekonomia...
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  10. #30
    Użytkownik Znawca Avatar rafter
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Pruszków
    Auto
    BMW 540i xDrive G30
    Postów
    1,602

    Domyślnie

    Cytat Napisał _cichyy_ Zobacz post
    A mnie się jeszcze w dieslach podoba bardziej , że przyspiesza dużo ciszej niż silnik benzynowy, w benzynie słychać że ten silnik musi się napracować(wysokie obroty robią swoje ), a diesel przyspiesza "swobodnie" . wg.mnie oczywiście.
    Niestety w przypadku TBi Twoja teoria się nie potwierdza .Silnik jest supercichy a i wkręcanie go pow.5000 obr/min mija się z celem .
    AR 156 1.8 TS ( 2001-2006)
    AR 159 1.9 JTDM 16V ( 2006-2009)
    AUDI A5 2.0 TFSI MTM (2009 -2014)
    BMW 528i F10 ( 2014 - 2019 )
    BMW 540i G30 ( 2019 -

    Lewostronnym powolno jeźdźcom mówimy kategorycznie NIE !!!

Podobne wątki

  1. [159] Miska olejowa 159 2.0 JTDm 170KM - porównanie kodów produktu
    Utworzone przez Kąkol w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 03-02-2022, 09:24
  2. porównanie 155 vs. 156 ?
    Utworzone przez boorek w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 71
    Ostatni post / autor: 01-04-2011, 22:38
  3. Porównanie 164 i 166
    Utworzone przez fiergloo w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 27-10-2010, 21:03
  4. Sprzęgło i skrzynia, porównanie 1.9 i 2.4 JTDm
    Utworzone przez pr0k0p w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 26-08-2010, 19:55
  5. Porównanie
    Utworzone przez Leszek K w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 29-03-2009, 21:17

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory