Strona 5 z 29 PierwszyPierwszy 123456789101112131415 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 284

Temat: Motor: porównanie TBi i JTDm

  1. #41
    Emeryt Fachowiec
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Giulia 2.0 Turbo 200KM '17
    Postów
    2,169

    Domyślnie

    Cytat Napisał george11 Zobacz post
    moja bella w wyscigu na 1/4 mili byla 4 w swojej klasie(czestochowa 2009),przedemną tylko; 1.Fiat Coupe 2.156 gta( dala mi tylko 1 długość) 3.147 gta 4.gt 1.9jtdm 5.gtv 2.0 TB(1,5 długosci za mna) jak sie ma jaja i umie jezdzic dieslem to i fun jest, inna sprawa że diesle sie scigały z benzynami, dla mnie to pomyłka.
    A czy ktoś tu pisał, że fun to przyśpieszenie czy czasy na ćwiartkę?

    Tak po dłuższym zastanowieniu możemy zachwalać wolnossące benzyny, ale ma to się nijak do tego artykuły. Bo jak jeździ się TBi póki co wiedzą nieliczni Biegi mogą być tak samo krótkie jak w przypadku diesli, a jazda tak samo męcząca.

  2. #42
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Qki
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Zamość, Lublin
    Auto
    AR 156 2.4 JTD 20V
    Postów
    974

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tuti Zobacz post
    A czy ktoś tu pisał, że fun to przyśpieszenie czy czasy na ćwiartkę
    Ktoś tu pisał że diesel wciska dziewczyny w fotel przez 0,5 sek. i biegami trzeba mieszać co chwila..


  3. #43
    Użytkownik Znawca Avatar rafter
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Pruszków
    Auto
    BMW 540i xDrive G30
    Postów
    1,602

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tuti Zobacz post
    A czy ktoś tu pisał, że fun to przyśpieszenie czy czasy na ćwiartkę?

    Tak po dłuższym zastanowieniu możemy zachwalać wolnossące benzyny, ale ma to się nijak do tego artykuły. Bo jak jeździ się TBi póki co wiedzą nieliczni Biegi mogą być tak samo krótkie jak w przypadku diesli, a jazda tak samo męcząca.
    Wcale nie męcząca ,bardzo płynna i komfortowa ,charakterystyka podobna do mojego obecnego TFSI ,to są bardzo podobne silniki co moim zdaniem jest komplementem dla TBi ( TFSI wygrywa od kilku lat ,,Engine of the year,, w swojej klasie). Moja opinia: kupować TBi i pogrzebać trochę przy wydechu
    AR 156 1.8 TS ( 2001-2006)
    AR 159 1.9 JTDM 16V ( 2006-2009)
    AUDI A5 2.0 TFSI MTM (2009 -2014)
    BMW 528i F10 ( 2014 - 2019 )
    BMW 540i G30 ( 2019 -

    Lewostronnym powolno jeźdźcom mówimy kategorycznie NIE !!!

  4. #44
    Emeryt Fachowiec
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Giulia 2.0 Turbo 200KM '17
    Postów
    2,169

    Domyślnie

    Cytat Napisał Qki Zobacz post
    Ktoś tu pisał że diesel wciska dziewczyny w fotel przez 0,5 sek. i biegami trzeba mieszać co chwila..
    No wciska przez 0,5 sek, a potem trzeba wbić kolejny bieg W benzynie jak Ci się podoba to możesz nawet z 5 na 3 redukować Wiem, wiem w dieslu też się da, ale co z tego jak nie można dłużej na jednym biegu pociągnąć, bo pojawia się turbodziura

    Może jakbym się przejechał dieslem kolegi to zmieniłbym zdanie, na razie nie jeździłem dieslem, którego charakterystyka by mi odpowiadała i wątpię, żeby to kiedyś nastąpiło
    Ostatnio edytowane przez Tuti ; 13-11-2009 o 21:16

  5. #45
    Pingwin
    Gość

    Domyślnie

    diesel jest droższy w serwisowaniu i naprawach, to też należy dodać. Plus ten rozkoszny smrodek, kiedy zimą, rano, odpala zimniutki dieselek))

  6. #46
    Administrator weteran Romeo Avatar ozzy
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    Maserati Levante S 3.0V6 benzina
    Postów
    915

    Domyślnie

    Panowie, no takie czasy że artykuły w czasopismach motoryzacyjnych
    są badziewne. Wszystko się robi "na szybko" i wnioski nieprzemyślane
    i do bani. I stąd cała dyskusja.

    Kiedyś był taki program: "MotorVision" na DSF'ie, tam mieli świetne
    porównania, program przynudnawy, ale porównania i oceny
    nowych aut to było kawał dobrej niemieckiej roboty... i co?
    Teraz ten sam program poszedł w kierunku TopGear i jacyś dwa
    pajace: Jumbo und Mecci (sind einfach scheisse) urządzają durne
    wyścigi pomiędzy samochodem i łódką itd. Wszystko schodzi na psy.

    Zresztą nasz domowy "Automaniak" doprowadza mnie do szału,
    co tam pokazują to są jakieś zajawki a nie reportaże, nawet
    zauważyłem że Mikiciuk (jeden z prowadzących) już sam ma tego
    dość i próbuje coś z tego zrobić, ale oczywiście wszechprzemądrzały
    Prokop go ucisza... żenada.
    Jest: Maserati Levante S
    Były: Outlander II 2.0MIVEC CVT 2WD Lift, Mitsubishi Lancer Sportback CYxA 1.8; Ford Mondeo MK3 2.0 DuraTec Ghia; Alfa Romeo 156 2.0 T.S. Selespeed; Alfa Romeo 166 3.0 V6 SporTronic; Honda Civic 1.4i EJ9; Fiat 126p 650.

  7. #47
    Emeryt Fachowiec
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Giulia 2.0 Turbo 200KM '17
    Postów
    2,169

    Domyślnie

    Cytat Napisał ozzy Zobacz post
    Panowie, no takie czasy że artykuły w czasopismach motoryzacyjnych są badziewne.
    Trudno się nie zgodzić. Przeczytałem dzisiaj 3 artykuły o TBi i po każdym miałem wrażenie, że czytam jakiś tabloid... testy nowych silników pewnie lepiej opisze nie jeden internauta na swoim blogu niż redaktorzy w gazetach.

  8. #48
    Administrator weteran Romeo Avatar ozzy
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    Maserati Levante S 3.0V6 benzina
    Postów
    915

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tuti Zobacz post
    testy nowych silników pewnie lepiej opisze nie jeden internauta na swoim blogu niż redaktorzy w gazetach
    czyżby ciche ukłony dla fiergloo?

    Ale mnie naprawdę już szlag trafia, takie pierdoły jak pociskają w Automaniaku bez
    konkretów... widać że robione na szybko... byle tylko te 45min zapełnić. Tak
    to byle gamoń potrafi pleść... szkoda gadać. i podobnie w tych gazetkach motoryzacyjnych
    za kilka złotych... marnotrawstwo papieru.
    Jest: Maserati Levante S
    Były: Outlander II 2.0MIVEC CVT 2WD Lift, Mitsubishi Lancer Sportback CYxA 1.8; Ford Mondeo MK3 2.0 DuraTec Ghia; Alfa Romeo 156 2.0 T.S. Selespeed; Alfa Romeo 166 3.0 V6 SporTronic; Honda Civic 1.4i EJ9; Fiat 126p 650.

  9. #49
    nex
    Gość

    Domyślnie

    Ponieważ pracowałem dla importera włoszczyzny, to miałem okazję jeździć wszystkim co jest obecnie produkowane przez alfę(bez C8). Tbi w 159 bardzo ładnie się zbiera od samego dołu a jak turbina zaczyna dmuchać dostajesz "bonusa". JTD nie istnieje bez turbiny i aby jeździć dynamicznie trzeba ciągle planować utrzymanie obrotów w zakresie pracy turbiny. Natomiast jeśli by mi ktoś zadał pytanie jaki silnik chcę mieć w aucie, nie bacząc na koszta, to wcale nie postawiłbym na bęzynę turbo. Poprosiłbym o V8 made in :American-CowA:. Ten wspominam najmilej z wszystkich jakimi było dane mi jeździć.

  10. #50
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Alfa_Lucas
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    WWA\RK
    Auto
    Alfa Romeo 146 `00 1,9 JTD Była / 145 `99 Nero / 156 FL
    Postów
    257

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tuti Zobacz post
    No wciska przez 0,5 sek, a potem trzeba wbić kolejny bieg W benzynie jak Ci się podoba to możesz nawet z 5 na 3 redukować Wiem, wiem w dieslu też się da, ale co z tego jak nie można dłużej na jednym biegu pociągnąć, bo pojawia się turbodziura
    To jest jakiś plus dla benzyny po co kręcić diesla jak przy np. 3,5tys. ma pełną moc. Fakt, że na północy mało górek to można nie wiedzieć kto musi bardziej przebierać biegami

Podobne wątki

  1. [159] Miska olejowa 159 2.0 JTDm 170KM - porównanie kodów produktu
    Utworzone przez Kąkol w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 03-02-2022, 09:24
  2. porównanie 155 vs. 156 ?
    Utworzone przez boorek w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 71
    Ostatni post / autor: 01-04-2011, 22:38
  3. Porównanie 164 i 166
    Utworzone przez fiergloo w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 27-10-2010, 21:03
  4. Sprzęgło i skrzynia, porównanie 1.9 i 2.4 JTDm
    Utworzone przez pr0k0p w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 26-08-2010, 19:55
  5. Porównanie
    Utworzone przez Leszek K w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 29-03-2009, 21:17

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory