Strona 18 z 29 PierwszyPierwszy ... 8910111213141516171819202122232425262728 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 171 do 180 z 284

Temat: Motor: porównanie TBi i JTDm

  1. #171
    kojut
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał nex Zobacz post
    Panowie nie mylcie pojęć. Ilość koni pod maską nie ma wielkiego znaczenia przy przyspieszaniu, ma za to korelację z maksymalną prędkością auta. To na co powinniście zwracać uwagę przy wyprzedzaniu, to moment obrotowy i jego przebieg(wykres). Generalnie im większy moment i niżej przebiegający, tym auto dynamiczniejsze i lepiej zbierające się od "dołu". Tak się składa, że w turbo dieslach przebieg momentu jest w dużo niższym zakresie obrotów, no i sam moment jest też wysoki.
    Ps. Nie jestem miłośnikiem diesli, małych benzyniaków też nie lubię.
    Dlatego wymyślono skrzynię biegów.Wolnossąca jednostka benzynowa o takiej samej pojemności jak turbo diesel wygra w każdej konkurencji, tylko trzeba się bardziej biegami nawachlować. Nie za bardzo liczy się sam moment silnika, ale moment na kołach, który przy silnikach benz. jest dużo większy przy poszczególnych przełożeniach i prędkości obrotowej silnika niż w przypadku diesla.

  2. #172
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    wszyscy chyba tutaj zapomnieli o takim małym upierdliwym urzadzeniu które posiadają tsy czyli wariatorze.. dzięki niemu twin spark ma juz 90% momentu od 2tys obrotów.. zaznaczam ze sprawny twin spark jest bardzo elastyczny (szczególnie wersje po modernizacji 2001) i bzdurą jest ze ciągle trzeba go kręcic pod czerwone pole..
    po to są te zmienne fazy aby silnik był dynamiczny do 4,5tys a potem to juz wiertarka.

    w sumie to ostatnio tez myslalem ze mój jtd jest dosc dynamiczny do póki 166 3.0 V6 nie pokazała mi gdzie moje miejsce... gdy ja byłem zajęty zmianą biegów i patrzeniem na obrotomierz, V6 była juz daleko a myślałem ze moze chociaz troche dotrzymam jej kroku

  3. #173
    Użytkownik Ogier Avatar H_A_L_T_I
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Lubliniec
    Auto
    CITROËN C5 Kombi EXCLUSIVE 2.2 HDi ; SIERRA RS500
    Postów
    160

    Domyślnie

    Cytat Napisał alfasound_mania Zobacz post
    Jeżdzę Alfą o mocy 226 koni i FWD i powiem szczerze nie czuje się ograniczony napędem owszem można powiedzieć że zakręty lepiej weźmie RWD ale publicznie drogi to nie tor.
    Jak nie tor to poco Ci 226 koni??

  4. #174
    Użytkownik Romeo Avatar alfasound_mania
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Alfa Romeo 155 1.8 8V;Alfa Romeo GT 1.9 JTD;Alfa Romeo 145 1.9 JTD
    Postów
    864

    Domyślnie

    Cytat Napisał H_A_L_T_I Zobacz post
    Jak nie tor to poco Ci 226 koni??
    Zapytaj inżynierów Alfy.
    A tak szczerze to myślę że to głupie pytanie sam Sobie odpowiedz.
    Alfa Romeo 155 1.8 8v 1993r.
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 2000r.
    Alfa Romeo 145 1.9 JTD 1999r.

  5. #175
    Użytkownik Ogier Avatar H_A_L_T_I
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Lubliniec
    Auto
    CITROËN C5 Kombi EXCLUSIVE 2.2 HDi ; SIERRA RS500
    Postów
    160

    Domyślnie

    [QUOTE=fiergloo;244679]Powiedziałbym raczej od 250 w górę, bo 200KM na FWD ma dzisiaj 3/4 producentów i jakoś te auta sobie w zakrętach radzą niegorzej niż RWD. Bo przy 250 i FWD to elektronika ciągle pracuje w zakrętach ograniczając moc. Więc to taki bardziej marketing w tym przypadku.

    Jeszcze jedno - może się źle wyraziłem ale chodziło mi konkretnie o 200 gołych "niewykastrowanych" koni.... mam nadzieję, że czymś takim miałeś okazję pośmigać.... Niestety w nowych autach nie siedzę i powiedzmy sobie szczerze, 230 koni w sierze RS500 to nie to samo co 250 we współczesnym aucie.....
    Ja nie piszę nic złośliwie ale wiem to z doświadczenia......

  6. #176
    Redaktor naczelny Romeo Avatar fiergloo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL/ Alfa Romeo 159 TBi
    Postów
    2,660

    Domyślnie

    Cytat Napisał H_A_L_T_I Zobacz post
    chodziło mi konkretnie o 200 gołych "niewykastrowanych" koni.... mam nadzieję, że czymś takim miałeś okazję pośmigać
    Miałem i nie odczułem wielkiej tragedii. Dlatego uważam, że 200KM na FWD to jeszcze nie jest tragedia. Chyba, że producent idzie na łatwiznę i sie ma syndrom Vectry OPC która powstała na Outback zdecydowanie.
    http://fiergloo.blogspot.com lub http://fiergloo.pl/ - moje spojrzenie na motoryzację
    2007-2008: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v
    2008-2018: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v Automat
    2014-....: Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL
    2018-2021: Lancia Kappa 2.4 JTD 10v
    2021-....: Alfa Romeo 159 1750TBi

  7. #177
    MRDUX
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Alfista Zobacz post
    wszyscy chyba tutaj zapomnieli o takim małym upierdliwym urzadzeniu które posiadają tsy czyli wariatorze.. dzięki niemu twin spark ma juz 90% momentu od 2tys obrotów.. zaznaczam ze sprawny twin spark jest bardzo elastyczny (szczególnie wersje po modernizacji 2001) i bzdurą jest ze ciągle trzeba go kręcic pod czerwone pole..
    po to są te zmienne fazy aby silnik był dynamiczny do 4,5tys a potem to juz wiertarka.

    w sumie to ostatnio tez myslalem ze mój jtd jest dosc dynamiczny do póki 166 3.0 V6 nie pokazała mi gdzie moje miejsce... gdy ja byłem zajęty zmianą biegów i patrzeniem na obrotomierz, V6 była juz daleko a myślałem ze moze chociaz troche dotrzymam jej kroku
    I myślę że kolega ma rację ekonomia ekonomią ale do "pościgania się" to jednak chyba tylko benzynka się nadaje. Alfista dziękuję że napisałeś jak to jest w "wyścigu" ropa vs benzyna, może koledzy klekotnicy zrozumią że jednak silniki benzynowe są górą.

  8. #178
    Użytkownik Romeo Avatar koles_02
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Toruń
    Auto
    AR 166 2,4JTD 10v CF2 EDC15 99' 140KM Grigio Chiaro
    Postów
    612

    Domyślnie

    I po co ta prowokacja? Każdy temat zaczynający się porównaniem Alfy z Alfą kończy się tym samym, i powinien być z automatu usuwany. Forum Alfaholicy.org jest po to żebyśmy się jednoczyli, a nie tworzyli grupy ON vs Pb. Cieszmy się ze pod maską Alfy można znaleźć konkretnego benzyniaka dla lubiących wysokie obroty i diesla dla tych co doceniają ten rodzaj silnika i jego zalety. Więc dla każdego coś dobrego

    Pozdrawiam i koniec z mojej strony w tym temacie.

    " - elegancka pomiędzy sportowymi
    - sportowa pomiędzy eleganckimi
    - fascynująca piękność w segmencie E"

  9. #179
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał koles_02 Zobacz post
    I po co ta prowokacja? Każdy temat zaczynający się porównaniem Alfy z Alfą kończy się tym samym, i powinien być z automatu usuwany. Forum Alfaholicy.org jest po to żebyśmy się jednoczyli, a nie tworzyli grupy ON vs Pb. Cieszmy się ze pod maską Alfy można znaleźć konkretnego benzyniaka dla lubiących wysokie obroty i diesla dla tych co doceniają ten rodzaj silnika i jego zalety. Więc dla każdego coś dobrego
    no bez przesady z tym jednoczeniem Alfistów już jedni chcieli jednoczyć a wyszło jak wyszło. Odnosnie benzyna kontra disel każdy kupuje to co mu pasuje i tu o jedność nie ma co wołać

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  10. #180
    Emeryt Fachowiec
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Giulia 2.0 Turbo 200KM '17
    Postów
    2,169

    Domyślnie

    Cytat Napisał koles_02 Zobacz post
    I po co ta prowokacja? Każdy temat zaczynający się porównaniem Alfy z Alfą kończy się tym samym, i powinien być z automatu usuwany. Forum Alfaholicy.org jest po to żebyśmy się jednoczyli, a nie tworzyli grupy ON vs Pb. Cieszmy się ze pod maską Alfy można znaleźć konkretnego benzyniaka dla lubiących wysokie obroty i diesla dla tych co doceniają ten rodzaj silnika i jego zalety. Więc dla każdego coś dobrego Pozdrawiam i koniec z mojej strony w tym temacie.
    Taki urok for internetowych, że każdy krzyczy, że jego jest najlepsze i jego prawda jest prawdziwsza. Każdy jeździ tym co ma i nikt nie mówi, że jest gorszy. Niektórzy sprawę silnika traktują zbyt osobiście...

    Prowokacja Motora Redaktorzy Motora z pewnością domyślali się, że sprzedaż tego numeru będzie duża Ja nie mogłem tego numeru kupić w żadnym kiosku, dopiero w Empiku się udało...

Podobne wątki

  1. [159] Miska olejowa 159 2.0 JTDm 170KM - porównanie kodów produktu
    Utworzone przez Kąkol w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 03-02-2022, 09:24
  2. porównanie 155 vs. 156 ?
    Utworzone przez boorek w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 71
    Ostatni post / autor: 01-04-2011, 22:38
  3. Porównanie 164 i 166
    Utworzone przez fiergloo w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 27-10-2010, 21:03
  4. Sprzęgło i skrzynia, porównanie 1.9 i 2.4 JTDm
    Utworzone przez pr0k0p w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 26-08-2010, 19:55
  5. Porównanie
    Utworzone przez Leszek K w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 29-03-2009, 21:17

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory