Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Temat: Czasem coś stuka w silniku

  1. #1
    alfawm
    Gość

    Domyślnie Czasem coś stuka w silniku

    Witam
    Jestem po wymianie rozrządu, niestety bez wymiany wariatora. Odebrałem samochód i zauważyłem że coś mi od czasu do czasu zastuka w silniku po lewej stronie od góry (od strony wariatora). Jest to taki dwukrotny metaliczny stuk. Oczywiście zaraz wróciłem do warsztatu żeby zobaczyli co jest grane.
    Złe ustawienie rozrządu wykluczyli.
    Ich diagnoza, wariator. Czy jest możliwe żeby wariator wydawał taki stuk? Bo mnie to bardziej przypomina stuk szklanki. Jeśli ktoś wie byłbym wdzięczny za poradę. Nie chcę kupować w ciemno wariatora bo to jest spory wydatek.
    Już zdecydowałem, mechanika zmieniam, ale chciałbym wiedzieć mniej więcej co to może być. Zaznaczam że przed wymianą rozrządu takiego stuku nie słyszałem, choć parę razy usłyszałem jakiś szelest w okolicach rozrządu, ale na pewno nie był to metaliczny stuk.

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Czy jesteś następnym któremu się wydaje że zaoszczędził nie wymieniając wariatora razem z rozrządem? Teraz będziesz jeszcze raz wymieniał rozrząd tym razem z wariatorem i jeszcze olej. A pompę wody zmieniłeś? jeszcze jest opcja że masz rozrząd przestawiony - używał blokad ten twój mechanik?
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #3
    alfawm
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Czy jesteś następnym któremu się wydaje że zaoszczędził nie wymieniając wariatora razem z rozrządem? Teraz będziesz jeszcze raz wymieniał rozrząd tym razem z wariatorem i jeszcze olej. A pompę wody zmieniłeś? jeszcze jest opcja że masz rozrząd przestawiony - używał blokad ten twój mechanik?
    Jeśli chodzi o rozrząd to kupiłem wszystko co było potrzebne również pompę wody, bez tego nieszczęsnego wariatora. A czy wymienili i mieli blokady to już jest inna sprawa, mnie przy tym nie było. Czy teraz jest możliwość zobaczenia czy mi wszystko co kupiłem wymienił? A te stuki? Dodam tylko że te metaliczne stuki nie występują cyklicznie, sporadycznie co jakiś czas, zwłaszcza jak silnik jest gorący, choć nie jest to regułą.
    Ostatnio edytowane przez alfawm ; 18-11-2009 o 21:16

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar FacesOfDeath
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    podlaskie
    Auto
    AR 156 1.6 T.SPARK 1998 r
    Postów
    411

    Domyślnie

    Mozesz śmiało załozyc ten sam pasek. Ja zrobilem tak po 5kkm.
    Zostanie Ci wlozenie nowego wariata. Mialem wyjmowany wariator a oleju nowego nie musialem wlewac.

  5. #5
    alfawm
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał FacesOfDeath Zobacz post
    Mozesz śmiało załozyc ten sam pasek. Ja zrobilem tak po 5kkm.
    Zostanie Ci wlozenie nowego wariata. Mialem wyjmowany wariator a oleju nowego nie musialem wlewac.
    Trochę mnie pocieszyłeś. Tylko te stuki, czyżby rzeczywiście wariator? A jeśli wariator to nic się nie stanie jeżdżąc.

  6. #6
    jas.bu
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał alfawm Zobacz post
    Jeśli chodzi o rozrząd to kupiłem wszystko co było potrzebne również pompę wody, bez tego nieszczęsnego wariatora. A czy wymienili i mieli blokady to już jest inna sprawa, mnie przy tym nie było. Czy teraz jest możliwość zobaczenia czy mi wszystko co kupiłem wymienił? A te stuki? Dodam tylko że te metaliczne stuki nie występują cyklicznie, sporadycznie co jakiś czas, zwłaszcza jak silnik jest gorący, choć nie jest to regułą.
    Jeśli stuki nie są cykliczne, to wyklucz szklanki.
    Jak rozrząd nowy, to może zostać, jeżeli wariata będziesz wymieniał teraz. Jak zdejmiesz osłonę rozrządu, to będzie widać, czy nowe rolki, pasek i pompa.
    Wbrew temu co pisano, polecam jednak na nowego wariata zalać nowy olej.

    Pozdrawiam.

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar FacesOfDeath
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    podlaskie
    Auto
    AR 156 1.6 T.SPARK 1998 r
    Postów
    411

    Domyślnie

    A własnie u mnie slychac cykliczne stukanie metalu. mam nowe szklanki i gościu powiedzial ze to temu ze ma mnowe puki sie nie wyrobią. Prawda??

  8. #8
    jas.bu
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał FacesOfDeath Zobacz post
    A własnie u mnie slychac cykliczne stukanie metalu. mam nowe szklanki i gościu powiedzial ze to temu ze ma mnowe puki sie nie wyrobią. Prawda??
    Nowe szklanki powinny się napełnić olejem po odpaleniu silnika i przestać stukać. Jeżeli jeździsz tak od jakiegoś czasu, to zapewne się szklanki nie napełniły, lub jest zbyt duży luz na zaworach, żeby skasował się hydraulicznie.

  9. #9
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    Z paskiem jak z prezerwatywą, jednorazowego użytku, koszty niewielkie a spokój bezcenny.
    Nie rozumiem wymiany wariata bez wymiany oleju.
    FacesOfDeath tylko żeby tobie olej często z opiłkami i innym syfem problemu nie narobił.
    Nowe zasady wymyślasz Panie kolego.

  10. #10
    alfawm
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał dance1 Zobacz post
    Z paskiem jak z prezerwatywą, jednorazowego użytku, koszty niewielkie a spokój bezcenny.
    Nie rozumiem wymiany wariata bez wymiany oleju.
    FacesOfDeath tylko żeby tobie olej często z opiłkami i innym syfem problemu nie narobił.
    Nowe zasady wymyślasz Panie kolego.
    No już nie wiem jak to jest z tym paskiem i z wymianą oleju.Mnie mechanik powiedział że wystarczy wymienić tylko wariator i nic więcej. Dodam jeszcze że olej wymieniany był niecały miesiąc temu. Ponawiam a te stuki?

Podobne wątki

  1. Ar 156 Coś stuka w silniku.
    Utworzone przez ArturR_1975 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 06-09-2013, 22:27
  2. Ratunku!!! Coś stuka w silniku !!!
    Utworzone przez pafcio w dziale 156
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 24-05-2013, 18:42
  3. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 04-03-2010, 18:34
  4. [164] czasem szarpnie, czasem zgaśnie na światłach
    Utworzone przez fr33 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 04-02-2009, 21:06
  5. Wali, stuka w silniku - POMOCY !!!!!!!!!!!!!
    Utworzone przez nowakooowski w dziale 156
    Odpowiedzi: 45
    Ostatni post / autor: 28-09-2007, 17:27

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory