Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 18 z 18

Temat: Czasem coś stuka w silniku

  1. #11
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    Jesli rozrząd miałeś robiony całkiem niedawno to tylko nowy pasek dajesz - zasada jest taka że raz zdjętego się już nie zakłada. Odnośnie oleju to zawsze go się wymienia razem z wariatorem choćby olej miał tylko kilka dni...
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  2. #12
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar FacesOfDeath
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    podlaskie
    Auto
    AR 156 1.6 T.SPARK 1998 r
    Postów
    411

    Domyślnie

    Wca;e nie wnosze nowych zasad.i nie mowie nie mowie ze tak trzeba robić. Powidzialem tylko jak ja osobiście mialem zrobiony silnik. I tyle. jak do tej pory chodzi okej.

  3. #13
    jas.bu
    Gość

    Domyślnie

    Panowie...
    może, akurat nie ja powinienem to mówić, ale o co cała awantura?

    alfawm pytał co zrobić.
    Każdy napisał swoją opinię.

    podsumowanie:
    1. Nic się nie stanie jak nie zmienisz nic poza wariatorem.

    2. Świeży olej prawdopodobnie przedłuży żywotność nowego podzespołu, choć nie wszyscy tak twierdzą.

    3. Niektórzy twierdzą, że jeśli nie będzie nowego paska rozrządu może dojść do awarii. Na podstawie doświadczeń innych użytkowników, wydaje się, że nie musi się tak stać. W mojej opinii nowemu paskowi nie szkodzi ściągnięcie go i założenie (nawet kilkukrotne).

    Komentarze mile widziane.

  4. #14
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar FacesOfDeath
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    podlaskie
    Auto
    AR 156 1.6 T.SPARK 1998 r
    Postów
    411

    Domyślnie

    Dokładnie każdy pisze na podstawie własnych doświadczeń.

  5. #15
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    wlkp
    Auto
    156 2.0 ts
    Postów
    169

    Domyślnie

    jak jest to tylko dwukrotny metaliczny stuk i odzywa sie też na ciepłym silniku to raczej nie wariator. wariator hałasuje zazwyczaj chwile na zimnym (kilkanascie - kilkadziesiąt sekund), a jeśli jest calkiem padniety to cały czas i na ciepłym i na zimnym silniku to charakterystyczny klekocik cos jak diesel.
    jesli nie było objawów przed wymianą rozrządu to tym bardziej nie jest to wariator. Z ta wymiana to róznie bywa bo czasem wariat wytrzymuje i dwie a nawet wiecej wymian rozrządu (oczywiście nie tych według instruckcji serwisowej (120tys) ale tych co 60tys czy co 3 lata.

  6. #16
    alfawm
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Jesli rozrząd miałeś robiony całkiem niedawno to tylko nowy pasek dajesz - zasada jest taka że raz zdjętego się już nie zakłada. Odnośnie oleju to zawsze go się wymienia razem z wariatorem choćby olej miał tylko kilka dni...
    No tak, rozrząd miałem robiony tydzień temu. Myślę Maciek że masz racje, pasek znowu to nie tak wielki wydatek. Zobaczę co powie następny mechanik. Ale po tej całej robocie u mechanika coś mi bardzo zamula jak jest zimny. Ledwo mogę wyjechać z domu i to na jedynce pod taką niedużą górkę. Te wysokie obroty co miałem ok.2000 to mi zrobił, mówił że sondę by pasowało wymienić. Coś mówił że raz działa raz nie. Ale obr. spadają teraz do 900 czasem przyfalują do 1100 ale to już nie to co było przedtem. Mówiąc prawdę to nie jestem zadowolony z pracy tego silnika, coś jakoś tak za głośno chodzi no i to stukanie okresowe mnie niepokoi . Nie mam porównania jak inne Alfy chodzą. Mam też Opla Vectrę ale silnik chodzi cichutko.

  7. #17
    jas.bu
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał alfawm Zobacz post
    Nie mam porównania jak inne Alfy chodzą..
    Chodzą jak marzenie, leciutko się wkręcają z drapieżnym pomrukiem.
    Każde odstępstwo od tej reguły to jakaś usterka.

  8. #18
    alfawm
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał jas.bu Zobacz post
    Chodzą jak marzenie, leciutko się wkręcają z drapieżnym pomrukiem.
    Każde odstępstwo od tej reguły to jakaś usterka.
    No to w takim razie trzeba poszukać jakiegoś porządnego mechanika żeby to sprawdził.

Podobne wątki

  1. Ar 156 Coś stuka w silniku.
    Utworzone przez ArturR_1975 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 06-09-2013, 22:27
  2. Ratunku!!! Coś stuka w silniku !!!
    Utworzone przez pafcio w dziale 156
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 24-05-2013, 18:42
  3. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 04-03-2010, 18:34
  4. [164] czasem szarpnie, czasem zgaśnie na światłach
    Utworzone przez fr33 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 04-02-2009, 21:06
  5. Wali, stuka w silniku - POMOCY !!!!!!!!!!!!!
    Utworzone przez nowakooowski w dziale 156
    Odpowiedzi: 45
    Ostatni post / autor: 28-09-2007, 17:27

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory