Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 19 z 19

Temat: Coś niedobrego :( wspomaganie?

  1. #11
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cos ten płyn jakis dziwny ...
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  2. #12
    Użytkownik Znawca Avatar czesany
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Maziarnia k. Niska, Momoty Górne
    Auto
    Była AR 156SW 1.8, jest 159 SW 1,9
    Postów
    1,183

    Domyślnie

    Przeciez to plyn hamulcowy a nie wspomagania chyba ze mam z oczami problemy
    U mnie tez tak zeczela jeczec pompa przewaznie z rana. Po dolewce atf przeszlo ale po jakims czasie znowu zaczelo bo oliwa znow uciekla. Okazalo sie ze mi opaska na przewodzie strzelila. Wymienilem i po kłopocie

  3. #13
    jas.bu
    Gość

    Domyślnie

    wzrok Cię myli jednak...

  4. #14
    Użytkownik Rowerzysta Avatar regis
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Przemyśl
    Auto
    156 2,5 v6 '99
    Postów
    72

    Domyślnie

    czy wspomaganie się jakoś specjalnie odpowietrza? czy samo się odpowietrzy? wymieniałem ostatnio płyn i teraz zdarza mu się czasem tak zarzęzić na maksymalnie skręconej kierownicy

  5. #15
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał kamien007 Zobacz post
    no płynu mam na max
    ale zastanawiam się czy powinno widać te cele w zbiorniczku czy nie
    Poziom masz wskazany na przedniej ściance pojemniczka. Czasem różnica 30 ml może dawać taki efekt, jak u Ciebie. Dolej trochę, ale na ciepłym silniku najlepiej i wtedy sprawdź czy nadal rzęzi.

  6. #16
    jas.bu
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał regis Zobacz post
    czy wspomaganie się jakoś specjalnie odpowietrza? czy samo się odpowietrzy? wymieniałem ostatnio płyn i teraz zdarza mu się czasem tak zarzęzić na maksymalnie skręconej kierownicy
    Samo się odpowietrzy po chwili pracy.

  7. #17
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Dla skrócenia "męki pompy" podczasz wymiany płynu powinno się unies przód auta (lub podłożyc coś pod koła) i pokręcic tak kilkakrotnie do oporu na wyłączonym silniczku. Najlepiej jak jedna osoba kręci a druga obserwuje poziom płynu w zbiorniczku i czy podczas kręcenia idą bąbelki. Najlepiej tak kręcic aż bąbelki przestaną leciec lub będzie ich coraz mniej. Ewentulne braki uzupełnic po tym zbiegu do poziomu max. Następnie odpalamy auto niech troche pochodzi i obserwujemy poziom płynu (podczas tej próby u mnie musiałem dolac płynu bo go gdzies wessało), jak ubędzie to znów uzupełniamy do max, następnie kręcimy raz w prawo raz w lewo kierą do oporu, i znów sprawdzamy poziom płynu. (lepiej sprawdzac poziom płynu czesciej, bo odpowietrzając układ płynu zacznie ubywac w któryms momencie, ja np. musiałem dolac jeszcze podczas całkowitego odpowietrzania ok. 300ml.).

  8. #18
    Użytkownik Embrion Avatar Toruń
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    TORUŃ
    Auto
    166 2,4 JTD 136 KM 2000 r
    Postów
    21

    Domyślnie

    Witam,

    Masz zapowietrzony układ wspomagania. W układzie jest powietrze i bedziesz miał taki efekt. Nie jeździj tak po uszkodzisz pompe. Trzeba najpierw sprawdzić poziom płynu, ewentualnie go uzupełnić i odpowietrzyć.

    ---------- Post dodany o godzinie 17:25 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 17:19 ----------

    INSTRUKCJA ODPOWIETRZENIA UKŁADU WSPOMAGANIA KIEROWNICY

    • Należy podnieść temperaturę płynu hydraulicznego do temperatury 60 C podczas pracy silnika.
    • Obracaj kierownicą w lewo i prawo. Czynność tę należy powtórzyć, co najmniej 5 lub 6 razy. Unikaj przytrzymywania kierownicy do oporu na końcu suwu przekładni.
    • Sprawdź poziom płynu.
    • Sprawdź kolor płynu. Jeżeli jest brązowy, jasno czerwony, lub się pieni oznacza to, że w układzie nadal znajduje się powietrze. Wyłącz silnik, odczekaj, co najmniej 30 minut, a następnie podążaj zgodnie w procedurami zawartymi w punktach 1 i 2.
    • Jeżeli w układzie pomimo odpowietrzania dalej znajduje się powietrze, to pompa wspomagania będzie charakteryzowała się głośną pracą, również na kierownicy odczujesz wibracje podczas prowadzenia pojazdu. W takich sytuacjach należy sprawdzić cały układ oraz usunąć powietrze, które być może znajduje się w przewodzie łączącym zbiornik olejowy z pompą. W tym celu należy powtórzyć czynności według instrukcji odpowietrzenia układu wspomagania.
    UWAGA: Należy sprawdzić czy wszystkie połączenia i węże hydrauliczne w układzie wspomagania są szczelnie zamontowane. W układzie występuję wysokie ciśnienie ,które może spowodować zasysanie powietrza do wewnątrz układu ,a co za tym idzie skutkować to może głośna pracą pompy wspomagania a w skrajnych przypadkach może dojść do uszkodzenia pompy wspomagania.
    ZALECENIA
    • WYMIANA PRZEWODÓW HYDRAULICZNYCH
    Jeżeli pojazd jest kilkuletni, zaleca się dokonania wymiany przewodów hydraulicznych łączących przekładnie kierowniczą z pompą wspomagania. Stare i uszkodzone przewody mogą stanowić zagrożenie w postaci odrywających się z nich resztek starego oplotu lub gumy, które to z kolei mogą powodować wadliwe działanie całego układu.
    • UWAGA
    Jeżeli układ wspomagania kierownicy zostanie zatrzymany na 10-15 sekund na końcu skoku (suwu) przekładni kierowniczej to niektóre części mogą zostać uszkodzone z powodu wysokiej temperatury, lub wysokiego ciśnienia panującego w układzie. Dotyczy to zarówno przekładni kierowniczej jak i pompy wspomagania.
    • WAŻNE
    Po przejechaniu 500 km należy wymienić płyn w układzie wspomagania w celu wypłukania pozostałych zanieczyszczeń.

    No i jeszcze jedno, ale również ważne

    1. Sprawdź przewody bo może się okazać że któryś jest zagięty, przegięty, przygnieciony a efekt dźwiękowy bedzie prawie taki sam. Pompa wtedy pracuje na maks wydajności i na maks. ciśnieniu, a to może skutkować uszkodzeniem któregoś z elementów: pompy, przekładni, albo przewodu.

    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez Toruń ; 21-11-2009 o 17:52

  9. #19
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kamien007
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Łęczna
    Auto
    Alfa Romeo 156 3.2 Q2 rok 02 Azzurro Nuvola
    Postów
    689

    Domyślnie

    tak poprawiając przewody po wymianie oleju w serwisie ;/;/;/
    zamontowałem je tak jak trzeba ale jeden przewód gumowy był właśnie przygięty i powodował taki efekt.
    ps. ale zauważyłem ze ten przewód już lekko zgięty był bo nie dał się wyprostować do końca ((
    chyba trzeba będzie wymienić ten kawałek. ciekawe jaki koszt przewód od zbiorniczka do łączenia aluminiowego przy filtrze oleju. hm wymiana chyba trochę skomplikowana bo ledwo rękę dalem rade tam włożyć.

Podobne wątki

  1. Wspomaganie
    Utworzone przez TriXter w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 21-06-2015, 10:37
  2. wspomaganie
    Utworzone przez czarny 156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 09-07-2014, 17:58
  3. [159] wspomaganie
    Utworzone przez Danek w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 24-04-2013, 19:59
  4. Wspomaganie
    Utworzone przez zadra66 w dziale 166
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 11-02-2010, 22:32
  5. [33] Wspomaganie w 33
    Utworzone przez hudy w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 07-11-2008, 09:47

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory