Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 17 z 17

Temat: self-adjustment

  1. #11
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Przemyśl- okolice
    Auto
    166 2,4JTD 150KM, 159 2,0JTDM 170KM, Giulietta 2.0 140KM
    Postów
    442

    Domyślnie

    Przeczytaj dokładnie instrukcje pamiętam że gdzieś tam było opisane co się dzieje w zależności od tego jak te dwie kontrolki świecą, najlepiej podjechać na kompa i zobaczyć czy są jakieś błędy , może któryś czujnik od ABS nie domaga, albo jakiś styk zaśniedział.
    Link do instrukcji
    http://instrukcja.pl/i/alfa_romeo_16...rukcja_obslugi
    Polecam zwrócić uwagę na stronę 123 i wcześniejsze również.
    Ostatnio edytowane przez sqadak ; 30-11-2009 o 18:39 Powód: Dodano link do instrukcji

  2. #12
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar iwok
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    okolice Poznania
    Auto
    już nie alfa :)
    Postów
    499

    Domyślnie

    Dzięki squadak.
    Właśnie znalazłem to samo. Okazuje się, że instrukcja, którą dostałem razem z samochodem odnosi się do starszej wersji 166 (jest broszurka uzupełniająca, ale o VDC akurat zapomniano w niej wspomnieć).
    W nowszej instrukcji lampka jest ładnie opisana. Jednoczesne zapalenie kontrolek VDC I ASR przy zgaszonej kontrolce ABS świadczy o problemach z ASR. To, że problem występuje nieregularnie wskazuje na jakiś styk.
    Jutro auto jedzie do mechanika na leczenie, zgłoszę i ten problem.

  3. #13
    Zenith
    Gość

    Domyślnie

    a nie wpadles w poslizg czasami? nawet lekki? nie ruszales akurat? bo wtedy maja prawo sie wlaczyc zeby skorygowac boksowanie kół.

    a sytuacja o ktorej piszesz wyzej ze powinna ci sie palic kontrolka na tym panelu pod predkosciomierzu bylaby gdybys mial alfe przed pierwszym liftem. Potem jak mialy one esp to juz na liczniku bezposrednio mialy tez nową diodę.

  4. #14
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar iwok
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    okolice Poznania
    Auto
    już nie alfa :)
    Postów
    499

    Domyślnie

    Cytat Napisał Zenith Zobacz post
    a nie wpadles w poslizg czasami? nawet lekki? nie ruszales akurat? bo wtedy maja prawo sie wlaczyc zeby skorygowac boksowanie kół.

    a sytuacja o ktorej piszesz wyzej ze powinna ci sie palic kontrolka na tym panelu pod predkosciomierzu bylaby gdybys mial alfe przed pierwszym liftem. Potem jak mialy one esp to juz na liczniku bezposrednio mialy tez nową diodę.
    Nie, to nie z powodu zadziałania systemu - wtedy kontrolka powinna migać i to tylko w czasie jego działania. U mnie świeci ciągłym światłem razem z kontrolką na przycisku aż do momentu zgaszenia silnika. To świadczy o uszkodzeniu jakiegoś elementu systemu VDC.
    Coi wyczytałem w nowej instrukcji obsługi. To co piszesz o kontrolkach to prawda, koło z kamieniami było w wersji sprzed liftingu. Niestety do mojego samochodu była dołączona instrukcja od starej wersji (z uzupełnieniem, które nie zawiera żadnych info o systemie VDC).

  5. #15
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar iwok
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    okolice Poznania
    Auto
    już nie alfa :)
    Postów
    499

    Domyślnie

    Czytam swój stary wątek i gwoli wyjaśnienia dodam tylko, że przyczyną zapalania się kontrolek vdc i asr był błąd czujnika położenia kątowego auta (ten pod tylnym siedzeniem). Błąd był natomiast spowodowany brakiem napięcia - po wymianie akumulatora problem zniknął i aż do dziś nie powrócił

  6. #16
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar piotr_c
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Stelvio & Stelvio
    Postów
    555

    Domyślnie

    Cytat Napisał Paazik Zobacz post
    U mnie jak szybko przekręcisz stacyjkę 6x z wył. na zapłon to pojawia się ten napis. Mi to pomogło na kontrolkę od poziomu oleju, mimo, że olej był na max to kontrolka się paliła, teraz jest ok.
    A u mnie się nie włącza po 6 razach

    Jak inaczej to uruchomić?

  7. #17
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Postów
    439

    Domyślnie

    Przytoczę cytat z mojego starego posta:
    "A więc tak, przy wciśniętym przycisku "check" przy zegarach, przekręcamy kluczyk na zapłon i czekamy, aż część choinki gaśnie, potem szybko wyłączamy i z powrotem na zapłon i czekamy, aż choinka gaśnie. I tak powtarzamy 6 razy (cały czas wciśnięty "check"). Za 6-stym razem usłyszymy pompkę paliwa i na ics'sie pojawi się komunikat: "self adjustment...20 sec.", puszczamy "check" ".

    PS. W przy ostatnim przekręceniu zostawiamy kluczyk na włączonym zapłonie. Pozdr

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory