Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 18 z 18

Temat: [33] Problem z ABS-em w 33 P4

  1. #11
    Strzala_1
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał lejek20
    No widzisz czyli napewno coś z elektroniką opisze dokładnie co sie powinno dziać:

    Przekręcasz kluczyk zapala sie na 5 sekund kontrolka poczym gasnie ruszasz przejeżdzasz 2-3 metry słychać jak pompa pracuje przez chwilke ale kontrolka sie nie zapala no i jedziesz i cieszysz sie z ABSu.

    Dzieje sie tak za kazdzym razem.
    no i jest dokładnie tak jak piszesz ale z tym ze po przejechaniu jeszcze paru metrów zapala sie kontrolka a abs-u nie ma wiec nie mam z czego sie cieszyc :/

    Czy ta kostka ktora jest na przewodach od abs-u jest do podłaczenia do komputera diagnostycznego ?? i jak jest z podłaczeniem czy to najzwyklejsze podłaczenie bosha czy moze trzeba program do alfy ??

  2. #12
    ViP Maniak resoraków Avatar majk
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    ALFY
    Postów
    678

    Domyślnie

    Z powyższego zachowania ABS-u wynika że jest zła liczba impulsów z któregoś koła (należy sprawdzić pierścienie czy nie jest pęknięty, oraz czy koła są tego samego rozmiaru chodzi o średnice) .

    pozdrawiam

  3. #13
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Łódź
    Postów
    575

    Domyślnie

    Cytat Napisał lejek20
    Po przekręceniu kluczyka zapala sie kontrolka od ABS na kilka sekund??? i po ruszeniu słychać jak pompa na chwilke zabzyczy??? (u mnie tak jest i mam sprawny ABS)
    I właśnie tak powinno prawidłowo działać :?:
    Bo mi kontrolka jeszcze się na chwilke zapale jak kręce rozrusznikiem i właśnie nie wiem, czy tak powinno być :?:
    Życie z pasją!
    145 1.9 TD
    147 1.9 JTD 16V
    Lancia Delta III 1.6 JTDM

  4. #14
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,529

    Domyślnie

    tak jak wyzej sprawdz zebatki srednice kol /czy jednakowe/ a jezeli chodzi o bledy to wymigasz je samemu dioda led jak chcesz podaj mi dokladnie silnik i rok produkcji to zajze jak to sie robi

  5. #15
    Strzala_1
    Gość

    Domyślnie

    koła mam wszytkie identyczne jedynie dwie oponki na tyle sa nowe a z przodu stare do połowy zesmigane koronki na przodzie sa całe i nie brakuje zeba rzadnego z tyłu nie sprawdziłem i sie zastanawiam jak to sprawdzic bo przeciez sa zamkniete w obudowie mostu

  6. #16
    ViP Romeo
    Dołączył
    06 2006
    Mieszka w
    Potworów/Radom
    Auto
    Alfa 33 Permanent 4, Alfa 166 2.4 Jtd, Alfa 156 SW 1.9 jtdm 16v
    Postów
    516

    Domyślnie

    Żeby sprawdzić koronkę musisz wyciągnąć półoś z mostu niema z tym dużo roboty zdejmujesz koło wyciągasz zacisk hamulcowy potem tarcze, odkręcasz 4 śruby i wyciągasz całą półoś ze wszystkim
    Alfa 33 Permanent 4
    Alfa 166 2,4 Jtd ---- Była
    Alfa 33 1,4 imola ---- Była
    Alfa 156 Sport Wagon 1,9 16v Jtdm

  7. #17
    Użytkownik Rowerzysta Avatar prezesjm
    Dołączył
    06 2006
    Mieszka w
    DANKOWICE
    Postów
    87

    Domyślnie

    Jeśli sprawdzałeś czujniki tylko omomierzem i jest przejście to jeszcze o niczym nie świadczy. Zdarzają się uszkodzenia polegające na pęknięciu magnesu lub przegrzaniu czujnika , omomierz pokazuje dobre wartości a podczas jazdy impulsy są słabe lub niewłaściwe u układ traktuje to jako błąd i wyłącza się. Najpewniej podjechać na diagnostykę i od razy będzie wiadomo który czujnik. Istnieje jeszcze partyzancka metoda sprawdzenia. Potrzeba dwóch osób. Wypinamy wtyczkę od układu sterującego ABS, wyszukujemy które przewody są od czujników i jeden autem jedzie a drugi woltomierzem sprawdza napięcia na poszczególnych czujnikach. W twoim przypadku przy czujnikach biernych z magnesem ( a tak jest chyba w przypadku 33 :roll: ) powinno być widać dokładnie który czujnik(-i) odstaje od pozostałych.
    LANCIA KAPPA V6, Fiat CROMA 2.0, Fiat CROMA V6, RITMO 1,5 ie - 32V i 550 kM w sumie
    www.lanciapolska.org/forum - forum Lancii

  8. #18
    Strzala_1
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał prezesjm
    Jeśli sprawdzałeś czujniki tylko omomierzem i jest przejście to jeszcze o niczym nie świadczy. Zdarzają się uszkodzenia polegające na pęknięciu magnesu lub przegrzaniu czujnika , omomierz pokazuje dobre wartości a podczas jazdy impulsy są słabe lub niewłaściwe u układ traktuje to jako błąd i wyłącza się. Najpewniej podjechać na diagnostykę i od razy będzie wiadomo który czujnik. Istnieje jeszcze partyzancka metoda sprawdzenia. Potrzeba dwóch osób. Wypinamy wtyczkę od układu sterującego ABS, wyszukujemy które przewody są od czujników i jeden autem jedzie a drugi woltomierzem sprawdza napięcia na poszczególnych czujnikach. W twoim przypadku przy czujnikach biernych z magnesem ( a tak jest chyba w przypadku 33 :roll: ) powinno być widać dokładnie który czujnik(-i) odstaje od pozostałych.
    narazie dałem sobie spokój z absem musze porobic inne pierdólki typu malowanie plastikowych elementów bo sa malinowe

Podobne wątki

  1. ICS problem z radiem, problem z dzwiękiem - przerywa, pyka
    Utworzone przez deszczyk w dziale 166
    Odpowiedzi: 45
    Ostatni post / autor: 29-02-2016, 10:43
  2. Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 21-02-2015, 10:52
  3. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 16-05-2014, 16:41
  4. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-04-2014, 16:03
  5. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 04-09-2012, 18:25

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory