Trzeba z tym cos zrobic może na początek wymienić płynNapisał carlosito
Trzeba z tym cos zrobic może na początek wymienić płynNapisał carlosito
![]()
Alfa Romeo 75 Turbo 1987
alfa Romeo 75 Turbo America 1990
Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
Alfa Romeo 155 V6 1996
Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995
ale ani raz mi sie nie zaswiecila kontrolka przegrzania - to ja z mojego panikarstwa dawalem ogrzewanie na fullale jak dolalem plynu to zdecydowanie mniej temperatura wariuje
E to skoro to ci się juz nie raz przytrafiło to czas poszykać przyczyny, bo możesz sobie niepotrzebnych kosztów narobić
temperatura nigdy nie poszla wyzej niz 105 stopni... tylko ja ze swojego panikarstwa odrazu ogrzewanie na full dawalem bo jestem jeszcze przyzwyczajony do poprzedniego auta, w ktorym temp zawsze sztywno stala. tymniemniej jak oddam Belle na wymiane swiec, przewodow i wysprzeglika poprosze zeby zerkneli na termostat itd... wentylatory oba daja na full... i dzis w korkach nie wlaczylem ogrzewania tylko ostroznie patrzylem co sie stanie... podeszla temp do gory... i po chwili wrocila do swoich 90 stopni...
Mój silnik zaczął się przegrzewać - najprawdopodobniej uszkodzona pompa wodna.
Moim skromnym zdaniem nie podchodziłbym tak lekko do przegrzewania się. Inaczej za chwilę będzie sytuacja że dalej jestem beztroski, ale juz bez silnika
Dodam, że wymieniłem wcześniej czujnik temperatury i termostat.
Uważąm że przegrzewanie się nie jest sprawą normalną.
pozdrawiam
jarol
proprosze mechanika aby obejrzal wszystko przy okazji wymiany swiec, przewodow, oleju itd...![]()
jakie to przegrzanie to normalka wentylator załącza się na full przy prawie 100 st., normalną sprawą więc jest że silnik przy postoju rozgrzewa się ponad 100st zanim zostanie schłodzony . Przegrzanie silnika nastepuje wtedy kiedy zapali się kontrolka i tyle jeśli jest sprawna a nie sygnalizuje przegrzania to niema powodu żeby robić panike . Pompa wodna jak sieda to najpierw wydaje niepokojace dzwieki bardzo charakterystyczne dla pompy
![]()
Alfa Romeo 75 Turbo 1987
alfa Romeo 75 Turbo America 1990
Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
Alfa Romeo 155 V6 1996
Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995
no dzis to juz za ostro bylo... cos wariuje ;/ wentylatory walą cała para.... ogrzewanie na maxa a tu nagle - czerwona kontrolka... szybko na pobocze... gasze silnik... przekrecam kluczyk zeby wentylatory chodzily... a tu pokazuje niecale 90 stopni... yyyyyy.... stwierdzilem ze czekam jeszcze troche... postalem z 10 minut... startuje... przejechalem ze 3 km... staje w koreczku... temp lekko podchodzi do gory... poczym ladnie opada po wlaczeniu sie wentylatorow... pozniej znow pod osiedlem poszla do gory... nie wiem czy to czujnik czy pompa... strasznych dzwiekow nie bylo... ale.... co myslicie?
Wyglada jakby się zapowietrzał ale od czego od uszczelki pod głowica lub ten czujnik od temperatury jest do dupy ale skoro zapaliła się kontrolka przegrzania to jest niepokojące
![]()
Alfa Romeo 75 Turbo 1987
alfa Romeo 75 Turbo America 1990
Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
Alfa Romeo 155 V6 1996
Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995
Jeśli moge pomóc to podobnie miałem w mojej i zachowanie wskazań temperatury ,podejrzewałem termostat i czujnik tylko że dochodziło jeszcze taki szczegół że jak włączałem klimę to jeszcze bardziej temperatura wzrastała,więc oczywistym było że brak wystarczającego przepływu powietrza przez chłodnicę .zdemontowałem osłony i pomiędzy klimą a chłodnią było dużo smieci wypłukałem i jest ok temperatura max 90stopni i stoi w miejscu nawet w korkach