Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: Kontrolka wtrysku i szarpanie.

  1. #1
    barttorun
    Gość

    Domyślnie Kontrolka wtrysku i szarpanie.

    Witam, od jakiegoś czasu pailiła mi się kontrolka wtrysku i nie dało się jeździc (strasznie szarpalo samochodem, silnik sam sie gasil, a gdy dodawalem gazu strasznie sie dlawil i nierowno pracowal). Mechanik wymioenil świece, naciągnal pasek. Przez dwa dni wszystko bylo dobrze, ale pozniej znowu wrocilo do "normy". Teraz odpalam Alfe wczesniej, bo jak sie rozgrzeje, to juz tak nie szarpie, ale kontrolka nadal sie pali. Czy wiecie co to jest? Pozdrawiam

  2. #2
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    my tu sobie możemy zgadywać a najlepsze wyjście dla ciebie to podjechać gdzieś na komp i zdiagnozować








  3. #3
    barttorun
    Gość

    Domyślnie

    Bylem u dwoch mechanikow i pokazywaly im sie dwa rozne bledy...

  4. #4
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    Cytat Napisał barttorun Zobacz post
    pokazywaly im sie dwa rozne bledy...
    jaśniej można ?








  5. #5
    barttorun
    Gość

    Domyślnie

    Jeden stwierdzil, ze to szarpanie jest od swiec, wiec zostaly wymienione na nowe. Co do drugiego bledu to komputer mechanika pokazał błąd, ale sam mechanik nie potrafil stwierdzic co to jest. Znajomy pracowal kiedys w serwisie Alfy i chcial sie dowiedziec co dany blad oznacza, jednak w serwise w ogole takiego bledu nie maja.

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - w tym modelu auta jest ECu boscha M1.5.5.
    - i tutaj nie ma juz żadnych tajemnic z lista błedów.
    - moze być tylko tak, że komputer mechanika ma trochę starsze oprogramowanie , i ono nie posiada spisu wszystkich blędów.
    - złe parametry adaptacyjne nie są błędami a bedą także zle wpływac na prace silnika.

    objawy zabitych wtryskiwaczy:

    a. - zimny silnik zle startuje
    b. - w pierwszych sekundach pracy silnika słychać mechaniczne piski z wtryskiwaczy
    c. - po dodaniu lekko gazu słychać wystrzał przed nabraniem obrotów
    d. - po rozgrzaniu silnika , na biegu jałowym praca jest normalna
    e. - podczas jazdy z wyższymi obrotami odczuwa sie nieregularną prace silnika, dyskonfort z jazdy.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  7. #7
    barttorun
    Gość

    Domyślnie

    Objawy dokladnie sie zgadzaja. Droga zabawa z wymiana wtryskow?

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    powoli z tą wymianą, zwykle to je się najpierw czyści.
    - ja kiedys płaciłem 25 zł za czyszczenie jednego wtrysku.
    - można też obecnie samemu to wykonać bez wyciągania wtryskiwaczy.
    - nie wykonywałem tej procedury więc nie wiem na jakie przeszkody można natrafić.

    - - procedura jest nastepująca:

    1. - wyciągamy pompę paliwa z tylnego siedzenia
    2. - do baniaczka wlewamy płyn firmy WYNN, 1 litr do czyszczenia wtryskiwaczy, cena 55 zł + transport, wstawiamy pompę paliwa do baniaczka.
    ( http://wynns.pl/top/view_product.php?product=649 )
    3. - uruchamiamy silnik i przepalamy specyfik z baniaczka.
    4. - operację powtarzamy co 60.tys. km.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  9. #9
    barttorun
    Gość

    Domyślnie

    Sluchajcie, czy moge jezdzic z tymi walnietymi wtryskami? Narazie mechanik nie ma czasu, mam termin dopiero za tydzien.

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - nie masz wyjścia.
    - i będzie mechanik czyścił wtryskiwacze ?
    - wg. metody podanej wyżej przepalenie 1 litra to potrwa około 1 godziny,
    - alfa 156 TS 2.0 pali na biegu jałowym około 2l / motogodzinę.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

Podobne wątki

  1. [146] kontrolka wtrysku
    Utworzone przez barbra w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 09-06-2011, 15:22
  2. Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 20-04-2011, 14:18
  3. Kontrolka wtrysku
    Utworzone przez marcin_p28 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 05-03-2010, 08:38
  4. Kontrolka wtrysku
    Utworzone przez DARO-RT w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 06-09-2008, 06:52
  5. [145] Kontrolka wtrysku
    Utworzone przez kubatron w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 23-06-2008, 07:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory