Witam od pewnego czasu zauważyłem ze jak ruszam bez gazu w mojej alfie to się całe auto trzęsie czemu tak? silnik to 1.9jtd
Witam od pewnego czasu zauważyłem ze jak ruszam bez gazu w mojej alfie to się całe auto trzęsie czemu tak? silnik to 1.9jtd
Poszukaj na forum [opcja szukaj] informacji o kole dwumasowym, jest na ten temat sporo informacji, a wstępnie stawiałbym na jego zużycie.
Np:
http://www.forum.alfaholicy.org/147_...dwumasowe.html
lub:
http://www.forum.alfaholicy.org/147_...zeglo_kpl.html
lub:
http://www.forum.alfaholicy.org/147_...dwumasowe.html
lub:
http://www.forum.alfaholicy.org/147_...dwumasowe.html
itd, itp.
Pozdrawiam.
- Rafał
Masz gdzieś dziurę w dolocie powietrza
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
poduchy silnika i skrzyni sprawdź
this is my truth tell me yours
"Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard
bez gazu to 99% samochodów wpada w drgania. JTD czy to 1.9 czy 2.4 charakteryzuje to że szybko zużywają się tarcze sprzęgła i dociski tracą siłe swojej sprężyny ale długo żyją koła dwumasowe - szczególnie łaskawie obchodzą się z kołem 2.4 gdyż emitują mniejsze drgania wału korbowego a dwumas po to tam właśnie jest żeby je eliminować i wyciszać pracę układu korbowego. Takie ruszanie zabija dwumasa tak jak i ostre przyspieszanie z niskich obrotów (ok.1500).
to co jest przyczyna bo sprawdziłem poduchy skrzyni i silnika wymieniłem naderwany drążek wibracyjny silnika i dalej się trzęsie to co to jest to koło dwu masowe czy sprzęgło?
Nie jestem instruktorem nauki jazdy tylko mechanikiem - każdy silnik drga jak się go obciąża na obrotach biegu jałowego, pytanie tylko jak mocno drga - nie wykluczam że ma zużyte sprzęgło czy koło dwumasowe (ono na końcu swoich dni wydaje charakterystyczne stuki przy zmianie obciążenia). Tylko dziwi mnie czemu Wy na forach zawsze stawiacie pierwszą diagnozę na najdroższe rzeczy - zawsze eliminuje się i sprawdza te proste (czyt. tańsze) elementy a potem obstawia się te drogie. Myślisz że, taką dwumasówkę to da się sprawdzić metodą na oko czy na "macanego"? Diesle JTD mają akurat sprzęgła tzw. ciągnione nie pchane. Może warto sprawdzić i nasmarować mechanizm dźwigni sprzęgła? 100% aut z tymi silnikami jakie do mnie trafiają ma pękniętą osłonę siłownika sprzęgła, to się da zauważyć dopiero po odkręceniu podstawy akumulatora - tyczy się to zarówno Alfy i Fiata. Jak brak takiej osłony wpływa na pracę siłownika pisać nie trzeba, mechanizm dźwigniowy też da się nasmarować bez demontażu skrzyni - bardzo często to pomaga. Do siłownika zestaw naprawczy kosztuje chyba z 15zł, trochę czasu na wymontowanie akumulatora i podstawy plus dobre szczypce do segerów w wielu przypadkach pomogą.