witam czy nieoryginalny przepływomierz ma cos wspolnego z duzym spalaniem (ok 20l ;/ w miescie) bo ja mam nie oryginalna a nie bosha, byłemna kompie i nic mi nie wykryło uszkodzonego
witam czy nieoryginalny przepływomierz ma cos wspolnego z duzym spalaniem (ok 20l ;/ w miescie) bo ja mam nie oryginalna a nie bosha, byłemna kompie i nic mi nie wykryło uszkodzonego
Uszkodzenie nie musi wykryć jeśli przepływka pracuje ale okłamuje wskazania, trzeba sprawdzić zakres pomiarowy przepływki, wskazanie na wolnych obrotach, pomiar temp. zasysanego powietrza, do tego parametry adaptacyjne sterownika i pracę sondy.
10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia
Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu
Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts
gościu niby sprawdzał własnie sonde i przepływke twierdził ze jest dobra (falowały mi obroty ale juz to zrobiłem) nowy termostat wiec jest dogrzana napewno!! 90stopni cały czas a spalanie... lepiej nie mowic
Tak tylko robił to w warsztacie, na postoju prawda? Taki test to wiesz nic nie da.
10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia
Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu
Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts
Dokładnie tak, jak pisze Grzesiekk. Musi sprawdzić jakie parametry przesyła przepływomierz do komputera w uproszczeniu. Jeśli ma wskazanie przepływu mas powietrza za duże, to wtedy będzie mieszanka zbyt bogata w paliwo, i spalając więcej wcale nie będzie auto bardziej dynamiczne. To że błędu nie wykrył nic jeszcze nie znaczy. Musi zrobić test na aucie jeżdżącym i porównać normę z tym co pokazuje przepływomierz.
@grzesiekK
- ja bym jeszcze dodał do tej twojej informacji: czas wtrysku.
- on jest posrednio zależny od sondy lambda ale za to bezpośrednio zależny od parametrów przepływomierza.
- prosze pamiętac ze wszytkie testy w celu diagnozy, wyciagniecia pewnych wniosków robimy po rozgrzaniu silnika !!
- jeśli ten czas na wolnych obrotach , czyli < 900 obr/min przekracza 3 msek to nalezy sprawdzić pompę paliwa jej cisnienie, wtryskiwacze czy nie są zabite, sonda lambda czy nie ma "zwisu " do zera V oraz na końcu przepływomierz.
- zwykle złe parametry przepływomierza, zła temperatura płynu chłodzącego, leniwa sonda daja wynik >= 20 l/100km.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
zła temperatura odpada mam nowy termostat trzyna cały czsas 90 stopni została mi sonda lub przepływomierz a wiec gdzie sie z tym udac najlepiej jak to sprawdzic? jezeli w zwykłym warsztacie tego nie zrobia ;/