Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: przegub HOLZER czy P468K czy P519K PROBLEM

  1. #1
    pafcio-m
    Gość

    Domyślnie przegub HOLZER czy P468K czy P519K PROBLEM

    witam
    AR 156 1,9 JTD 105KM rok 1999 i nikt nie wie który bedzie pasował do mojej belli!!! Może któryś z kolegów ma doświadczenie który to ma być.
    linki do allegro
    http://www.allegro.pl/item691059207_przegub_zew_alfa_romeo_156_fiat_stil o_lancia_lybra.html

    http://www.allegro.pl/item706468868_przegub_zew_alfa_romeo_156_145_fiat_ marea_lancia.html

    szukałem w GLO i w katalogu http://www.glo.it/Glo/frames_cat/fcarr_app.htm tez nie ma tego modelu AR 156 1,9 JTD 105 KM
    dziwne jakoś pomijaja ten model silnika

    pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar derebere
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    AR 156 1.9 JTD '99 105KM
    Postów
    214

    Domyślnie

    no wlasnie orientuje sie ktos czy te przeguby pasuja do wersji 105 konnej? bo jako takich do do 105 nie znalazlem ;/

  3. #3
    pafcio-m
    Gość

    Domyślnie ja juz po wymianie!

    do 1,9 JTD 105 KM rok `99 pasuje P468K
    one sa prawie takie same roznica polega na ilosci wpustów na wieloklinie ten do 105KM ma 28 a nowsze 26

    pozdr

  4. #4
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar derebere
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    AR 156 1.9 JTD '99 105KM
    Postów
    214

    Domyślnie

    dzieki wielkie za pomoc. pzdr

  5. #5
    kipila
    Gość

    Domyślnie

    Witam serdecznie,
    Od blisko 2 lat śmigam z powodzeniem Alfą 156 1,9 jtd (110KM). Problemów jednak uniknąć się nie dało i wygląda na to że czeka mnie wymiana przegubu.
    Problem: stuki przy przyspieszaniu i hamowaniu silnikiem. Podczas jazdy na luzie cisza. Stuki głośniejsze przy skręcie w lewo.
    Mechanik twierdzi że to luz w prawym przegubie wewnętrznym. Chciałbym was prosić o pomoc w doborze odpowiedniego typu. Brak doświadczenia i wiedzy na temat konstrukcji układu napędowego belli sprawia że nie wiem co dalej robić. Pomogły by odpowiedzi na poniższe pytania...
    1) Istnieją dwa typy przegubów wewnętrznych w omawianym modelu AR: homokinetyczny (kulowy) i krzyżakowy?
    2) Czy jest możliwa ocena jaki typ przegubu jest zamonotwany w moim aucie na podstawie np numeru VIN?
    3) Czy przegub jest którymkolwiek końcem przytwierdzony (scalony na stałe) do którejś z osi? Mechanik twierdzi że tak jest, chociaż widziałem ogłoszenia z osobnymi przegubami wewnętrznymi.
    4) Na co jeszcze zwrócić uwagę przy doborze przegubu?
    Dziękuję za wszelką pomoc bo od kilku dni próbuje rozgryźć co jest mojej belli i pomału kończą mi się pomysły...
    Pozdrawiam

  6. #6
    Bedboys
    Gość

    Domyślnie

    Przeguby bez demontażu można rozróżnić po średnicy zewnętrznej, niestety wymiarów nie pamiętam ale chyba krzyżakowy jest grubszy. Po numerze VIN spokojnie da się sprawdzić jaki to przegub. Przegub nie jest przytwierdzony na stałe ani do skrzyni ani do półośki jest osobną częścią na dodatek dającą się rozebrać na części pierwsze a to że gościu tak twierdzi jest wynikiem jego małej wiedzy lub temu że opiera się ślepo temu co jest napisane w eperze ( tam przegub wewnętrzny jest dostępny tylko z całą półośką ) a sam nigdy takiej półośki nie rozbierał. A na koniec powiem Ci że te objawy o których piszesz nie do końca pasują do przegubu wewnętrznego - szczególnie objaw z głośną pracą przy skręcaniu świadczył by o przegubie zewnętrznym. Wewnętrzny to raczej stuka przy zmianie biegu, dodaniu i odjęciu gazu, lub objawia się drganiami podczas jazdy.

  7. #7
    kipila
    Gość

    Domyślnie

    Mi trudno ocenić przyczynę - niestety nie mam doświadczenia, jednak mechanik pokazywał mi luz obrotowy między ośkami, które łączy przegub wewnętrzny, dlatego pewnie przy nim zostanę. Z Epera wiem że numer katalogowy przegubu o którym mówimy to 46307365 - poz. 5 na załączonym screenie. Niestety w ASO nie potrafili określić na tej podstawie typu przegubu.
    Czy średnica, o której piszesz w jednoznaczny sposób określa rodzaj przegubu? Jeśli tak to dam radę ją zmierzyć i na tej podstawie dobiorę na którejś z aukcji dobry typ

  8. #8
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Giulia 2018 - 280KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,571

    Domyślnie

    Cytat Napisał kipila Zobacz post
    Witam serdecznie,
    Od blisko 2 lat śmigam z powodzeniem Alfą 156 1,9 jtd (110KM). Problemów jednak uniknąć się nie dało i wygląda na to że czeka mnie wymiana przegubu.
    Problem: stuki przy przyspieszaniu i hamowaniu silnikiem. Podczas jazdy na luzie cisza. Stuki głośniejsze przy skręcie w lewo.
    Mechanik twierdzi że to luz w prawym przegubie wewnętrznym. Chciałbym was prosić o pomoc w doborze odpowiedniego typu. Brak doświadczenia i wiedzy na temat konstrukcji układu napędowego belli sprawia że nie wiem co dalej robić. Pomogły by odpowiedzi na poniższe pytania...
    1) Istnieją dwa typy przegubów wewnętrznych w omawianym modelu AR: homokinetyczny (kulowy) i krzyżakowy?
    2) Czy jest możliwa ocena jaki typ przegubu jest zamonotwany w moim aucie na podstawie np numeru VIN?
    3) Czy przegub jest którymkolwiek końcem przytwierdzony (scalony na stałe) do którejś z osi? Mechanik twierdzi że tak jest, chociaż widziałem ogłoszenia z osobnymi przegubami wewnętrznymi.
    4) Na co jeszcze zwrócić uwagę przy doborze przegubu?
    Dziękuję za wszelką pomoc bo od kilku dni próbuje rozgryźć co jest mojej belli i pomału kończą mi się pomysły...
    Pozdrawiam
    Miesiąc wstecz przerabiałem temat stukającego prawego przegubu wew.Zaczęło stukac przy przyspieszaniu "na wprost".Okazało się, że osłona przegubu była przerwana i wywaliło smar. Wyczyściłem przegub, dałem obficie nowego smaru,założyłem osłonę i na razie jest cisza.

  9. #9
    Bedboys
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał kipila Zobacz post
    Czy średnica, o której piszesz w jednoznaczny sposób określa rodzaj przegubu? Jeśli tak to dam radę ją zmierzyć i na tej podstawie dobiorę na którejś z aukcji dobry typ
    Poszukałem trochę i wychodzi że obydwa przeguby mają średnicę 108 mm ale znalazłem też homokinetyczny o średnicy 100 mm więc mierząc wiele się nie dowiesz chyba że twój ma mniej niż 108 to można założyć ze jest homokinetyczny. Można jeszcze spróbować pomierzyć grubość, krzyżakowy ma 47 mm niestety nie wiem ile ma homokinetyczny.

  10. #10
    kipila
    Gość

    Domyślnie

    Rozumiem, że kwestia doboru odpowiedniego typu ma znaczenie ze względu na jego mocowanie do osi (rodzaj wielowypustu)? Bo tak teraz doszedłem do wniosku, że sam mechanizm nie powinien mieć znaczenia, skoro wymieniam cały przegub, to czy jest on homokinetyczny czy krzyżakowy to nie gra roli, ważne żeby dało się go połączyć z osiami, prawda?
    Jutro na wszelki wypadek położę się pod auto i pomierzę.
    Odnośnie stanu osłony - nie zauważyłem żadnych pęknięć i wycieków smaru.

Podobne wątki

  1. Przegub wew. V6
    Utworzone przez -BamBosZek- w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 07-09-2013, 05:32
  2. [155] przegub
    Utworzone przez NERO2287 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 16-09-2010, 12:27
  3. przegub
    Utworzone przez tomekb w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 04-06-2010, 11:16
  4. [156] przegub?
    Utworzone przez alces1 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 28-04-2008, 21:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory